دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1397 - 15:05

نشست‌های دانشگاهی جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد

نشست‌های دانشگاهی جشنواره جهانی فیلم فجر که از امروز تا روز ششم اردیبهشت آغاز شده است، فردا یکشنبه با برگزاری 4 نشست تخصصی برای دانشجویان هنر در دانشگاه‌های هنر و صداوسیما به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر : 274406

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارگاه توماس ماخ فردا یکشنبه 2 ادیبهشت از ساعت 11 تا 13 در سالن شهید فلاحت‌پور، دانشکده سینما و تئاتر، دانشگاه هنر برگزار می‌شود و ورود براى دانشجویان با کارت دانشجویى آزاد است. کارهای توماس ماخ در زمینه فیلم‌برداری در موفقیت و شکل دادن به جذابیت‌های زیبایی‌شناسانه سینمای نوین آلمان بسیار چشم‌گیر بوده است. ماخ در طول 50 سال گذشته با کارگردانان بسیاری همچون ورنر هرتزوگ، ورنر شروتر، الکساندر کلوگه و ادگار رایتز همکاری کرده است. او هم‌چنین فیلم‌بردار نسلی از فیلم‌سازان زن بوده که نظرگاه منحصربه‌فرد و تازه‌شان را به سینمای دهه 70 و 80 میلادی آوردند و از آن جمله می‌توان به هلما ساندرس‌برامس و اولا اشتاکل اشاره کرد. «آگیره، خشم پروردگار»، «پالرمو یا وولفسبورگ»، «هایمات»، «قدرت احساس» و «هاینریش» بعضی از فیلم‌های مشهورتر ماخ هستند.




همچنین کارگاه روبرتو پرپینانی فردا یکشنیه ۲ ادیبهشت از ساعت 10 تا 12 در سالن ورکشاپ دانشگاه صدا و سیما برگزار خواهد شد که دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.



نمایش فیلم معدنچی و نشست مربوط به این فیلم نیز فردا یکشنبه 2 اردیبهشت از ساعت 16 در سالن شهید فلاحت‌پور، دانشکده سینما و تئاتر، دانشگاه هنر برگزار خواهد شد. «معدنچی » بر‌اساس داستان واقعی یک معدنچی مهاجر در اسلوونی است که پس از جنگ جهانی دوم، جسد هزاران نفر را در گودالی در اعماق معدنی متروک پیدا می‌کند. او با پافشاری بر برگزاری مراسم تدفین برای این قربانیان، ارزش‌های جامعه را زیر سوال می‌برد. به همین دلیل شغل، رفاه خانواده و حتی جانش را به خطر می‌اندازد. فیلم معدنچی تولید سال ۲۰۱۷ فیلمنامه‌نویس و کارگردان «هانا اسلاک» است.



همچنین فردا یکشنبه 2 اردیبهشت ساعت 16 در دانشگاه صدا و سیما فیلم «غرش» به نمایش در می‌آید و نشست مربوط به آن نیز با حضور عوامل فیلم در این دانشگاه برگزار خواهد شد. کریستینا و تودور لونسکو با دو فرزندشان، ماریا پنج سال و نیمه و ایلی هفت ساله، زندگی خانوادگی شادی ساخته‌اند. این زوج 30 و چند ساله در آپارتمانی زیبا در یکی از شهرهای رومانی اقامت دارند. تودور برای یک شرکت تلفن کار می‌کند و کریستینا حسابدار است؛ زوجی معمولی که با فرزندانشان روزگار آرامی سپری می‌کنند. اما صبح یک روز یک‌شنبه هنگامی که تودور بچه‌ها را به پارک می‌برد، ماریا ناپدید می‌شود. این فیلم محصول مشترک رومانی فرانسه است و به کارگردانی کنستانتین پوپسکو در سال 2017 تولید شده است.




همچنین هم‌اندیشی «سینما و فلسفه» با حضور پروفسور لوسیا نجیب و لخ مایفسکی دو استاد صاحب نام مطالعات فیلم جهان و سید حمید طالب‌زاده استاد دانشگاه تهران و دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی فردا یکشنبه، دوم اردیبهشت ماه ساعت 14 در سالن اقبال آشتیانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برپا می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته