دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1396 - 10:50

تشییع شهید گمنام در واحد لنجان

شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان تشییع شد.
کد خبر : 262183

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی استاد دانشگاه در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی واحد لنجان برگزار شد در تشریح صفات حضرت زهرا (س) اظهار کرد: «درباره فاطمه زهرا(س) هرچه بیشتر بیندیشیم و در حالات آن بزرگوار تدبر کنیم، بیشتر دچار شگفتى خواهیم شد که چگونه انسان در عمر کوتاه خود در دنیا توانست به کمالات معنوی نایل شود؛ فاطمه(س) نه از آن جهت که دختر پیامبر است بلکه از آن جهت که در طاعت خداوند کوشش فراوان کرد در قله شامخ عرفان و طاعت قرار گرفت. چنانکه امام حسن مجتبى(ع) فرمود: در دنیا کسى عابدتر از حضرت فاطمه(س) نبود. آن قدر به عبادت مى‌ایستاد تا پاهایش ورم مى‌کرد.»


بیگی با بیان اینکه فاطمه(ع) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است، گفت: «هدیه و عطیه خداوند به بشریت، حضرت صدیقه طاهره است که در موارد فردی و اجتماعی یگانه تاریخ است و به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، فاطمه سرور اولین و آخرین زنان است. ولی متأسفانه ما در شناخت این شخصیت بزرگوار بسی کوتاهی کرده‌ایم.»


حجت‌الاسلام بیگی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم شخصیت حضرت زهرا (س) را معنا کنیم. خاطرنشان کرد: « شخصیت حضرت زهرای مرضیه(س) قلمروی بسیار وسیع دارد که پیش از زندگی او در این جهان شروع می‌شود و تا مرز ابدیت امتداد می‌یابد. خانم فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاه و پر برکت خود، بهترین درس‌های زندگی را به انسان‌ها آموخت و عالی‌ترین سرمشق و نمونه برای زنان جهان شد و می‌توان گفت شخصیت ایشان به گونه‌ایست که اگر مولی امیرالمومنین علی(ع) نبودند و ۱۲۴ هزار پیامبر به خواستگاری بانوی دو عالم می‌آمدند، جواب همگی نه بود، زیرا تنها هم‌کفو ایشان مولای متقیان علی(ع) است‌.»


وی حضرت زهرا سلام الله علیها را بانوی همه بانوان جهان توصیف کرد و افزود: « از نظر فضایل و مناقب در عالم هیچ زنی به جایگاه ایشان نمی‌رسد. حضرت زهرا(س) در علو صفات به حدی بودند که پیامبر گرامی(ص) او را مادر (ام ابیها) می‌نامیدند؛ صدیقه کبری(س) آن قدر در محراب عبادت استقامت خالصانه ورزیدند تا به عابدترین افراد ملقب شدند و در این مسیر تا آنجا پیش رفتند که نور عبادت ایشان از محراب عبادت به آسمان آشکار و از این باب معروف به زهرا شدند.»


این استاد دانشگاه تقارن تدفین این شهید گمنام در سالروز شهادت اول مظلومه عالم، صدیقه طاهره، حضرت زهرا(س) را از فضایل پربرکت شهید بیان کرد و شهادت حضرت زهرا(س) را بر فرزند منتقم او حضرت مهدی عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف و نایب امام زمان و مردم شریف و زهرایی کشورمان تسلیت گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته