دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1396 - 13:00

صادرات خط تولید صنعتی نانوالیاف ایرانی به چین

شرکت فناوران نانومقیاس دو خط تولید صنعتی نانوالیاف به روش الکتروریسی را در کشور چین راه اندازی کرده است. خط تولید اول در تاریخ ۱۹ نوامبر و خط تولید دوم در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ نصب و راه اندازی شده است.
کد خبر : 245628

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد ویژه توسعه نانو، در پی توافقات انجام شده بین یک شرکت چینی و شرکت فناوران نانومقیاس٬ پنج خط تولید صنعتی نانوالیاف در کشور چین راه‌اندازی می‌شود. نانوالیاف الکتروریسی شده برای تولید ماسک‌ها و فیلترهای خودرویی نانویی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
نادری٬ مدیر عامل شرکت فناوران نانو مقیاس، در رابطه با این تفاهم‌نامه همکاری گفت: «پس از صادرات موفق خط تولید صنعتی نانوالیاف به روش الکتروریسی به کره جنوبی٬ یک شرکت چینی برای خرید این تجهیزات با شرکت فناوران نانومقیاس وارد مذاکره شد. پس از بررسی‌های چندین ماهه در رابطه با کیفیت تجهیزات تولیدی شرکت ما٬ نهایتا خرداد ماه ۹۶ توافقات نهایی برای صادرات پنج خط تولید نانوالیاف به کشور چین به سرانجام رسید. برهمین اساس دو خط تولید صنعتی در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال جاری میلادی در چین نصب و راه‌اندازی و سه خط صنعتی دیگر نیز در فواصل دو ماهه به کشور چین ارسال می‌شود».


وی ادامه داد: «پس از اقدامات مثبت ستاد فناوری نانو جمهوری اسلامی ایران و تأسیس دفتر در کشور چین٬ همکاری‌های ما با این کشور گسترش چشمگیری پیدا کرد به نحوی که قبل از این موضوع حتی خوشبین ترین افراد هم نمی‌توانستند صادرات ما به این کشور را پیش بینی کنند. اما با تأسیس دفتر ستاد فناوری نانو٬ شرکت فناوران نانومقیاس توانست مذاکرات مثبتی را با شرکت‌های چینی آغاز نماید که این مذاکرات منجر به صادرات تجهیزات صنعتی به این کشور شده است. شرکت فناوران نانومقیاس مذاکرات دیگری را هم با شرکتهای آفریقایی انجام داده است و مذاکرات این شرکت برای صادرات تجهیزات صنعتی به اندونزی در مراحل نهایی قرار دارد».



وی صادرات را لازمه رشد یک شرکت دانست و افزود: «هر شرکتی اگر بخواهد به یک سود پایدار دست یابد و به رشد خود ادامه دهد باید به فکر صادرات محصولات خود باشد؛ بدین معنی که موفقیت در امر صادرات موجب افزایش حجم تقاضا از یک بازار هشتاد میلیونی به یک بازار هفت میلیاردی می‌شود».


نادری مشوق‌های صادراتی را یکی از مهمترین اقدامات جهت افزایش صادرات خواند و افزود: «مشوق‌های صادراتی یکی از مهم ترین اقداماتی است که می‌تواند برای بهبود شرایط صادرات محصولات دانش‌بنیان در اختیار شرکت‌ها قرار داده شود. همچنین تاسیس دفاتری جهت ارائه خدمات مشاوره ای و تسهیل برقراری ارتباط با شرکت‌های خارجی نیز می‌تواند کمک شایانی به شرکت‌ها برای بهبود وضعیت صادرات محصولاتشان کند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته