دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 12:26
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

مدیریت جدید دانشگاه آزاد در پی شمشیرکشیدن بر هیچ جریان سیاسی نیست/ با همه جریان‌ها براساس قانون تعامل می‌کنیم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیریت جدید در پی شمشیر کشیدن بر هیچ جریان سیاسی نیست. سابقه مسئولین جدید مشخص است و هرجا حضور داشتند تمام جریان ها از راست‌ترین تا چپ‌ترین آنها٬ فعالیت کرده‌اند.
کد خبر : 242768

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت تشکل‌ها، با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در جهت همگرایی و حرکت به سمت مقاصد الهی و انسان سازی است که رسالت تمام انبیا بود.


وی افزود: حوزه و دانشگاه دو جریان کاملا مخالف در زمان رژیم پهلوی بود و دلیل وحدت این دو نهاد برای این است که در کنار هم باشند و دو بال برای بالندگی نظام اسلامی شوند.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حکومت سابق قصد داشتند دانشگاه اسلامی راه اندازی کنند که نقش حوزه را ایفا کند و حوزه را حذف کنند. امام خمینی فرمودند: اگر دست به این کار بزنید تمام کشور را علیه شما بسیج می کنیم و این باعث شد طرح در نطفه خفه شد.


برخی به دنبال نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند


کلانتری با بیان اینکه رژیم پهلوی تمام تلاش خود را انجام داد تا دانشگاه و حوزه دشمن یکدیگر باشند، ادامه داد: دانشگاهی ایجاد کردند تا با پیشرفت مبارزه کنند و وابستگی و خودباختگی دربرابر غرب نهادینه شود. برخی دنبال این هستند تا دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرند، اما اگر نگاه آماری شود و انقلاب در بسیاری زمینه ها موفق شد. خدمات این انقلاب مشابه خدمات برخی پیامبران الهی است.


وی بیان کرد: اگر انقلاب نبود پیشرفت‌های امروز وجود نداشت. مانند کشورهایی که زمانی هویت مستقلی داشتند اما امروز به طور کلی استحاله شده اند.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با خطاب قرار دادن نمایندگان رییس دانشگاه آزاد در هیات نظارت برتشکل‌ها اظهار کرد: مسئولیت شما تشریفاتی نیست بلکه بسیار حساس است و جای سهل انگاری ندارد. باید برای اینکار وقت و مطالعه کافی گذاشته شود. برخی این مسئولیت را جدی تلقی نمی‌کنند و حساسیت کار را متوجه نیستند و گاهی به گونه ای عمل می‌شود که دردسر و مشکل بوجود می‌آورد.


مبنای حرکت در دانشگاه قانون باشد


کلانتری با تاکید بر لزوم توجه به قانون گفت: اگر ملاک قانون باشد راحت تر میتوان کارها را پیش برد. باید مبنای حرکت در دانشگاه قانون باشد و اگر جایی کمبود قانون وجود دارد٬ تلاش شود تا قانون ایجاد شود و همه به آن پایبند باشند.


وی همچنین ادامه داد: همه مخاطبین یک سلیقه وگرایش ندارند و برای مدیریت همه سلیقه‌ها باید طبق چارچوب عمل شود و اگر تخلفی انجام شود هم باید طبق قانون با آن برخورد شود. برای تشکل‌ها و بسیج دانشجویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی قوانین خاصی تنظیم شده است که فضای سیاسی به درستی هدایت شود و همه حوزه ها در این قوانین دیده شده است.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برخی فضاسازی‌ها علیه این دانشگاه گفت: ممکن است تلقی شود رویکرد جدید در دانشگاه آزاد درصدد حذف یک جریان سیاسی است. هیچ اتفاقی نیافتاده و چون خودشان این گونه عمل کرده‌اند تصور می‌کنند درحال حاضر هم همین‌گونه است. قرار نیست هیچ جریانی از دانشگاه حذف شود. این‌نه خواسته رهبری٬ نه دکتر ولایتی٬ نه دکتر رهبر و نه هیچ یک از مسئولین دانشگاه آزاد است.


مدیریت جدید در پی شمشیر کشیدن بر هیچ جریان سیاسی نیست


کلانتری بیان کرد: مدیریت جدید در پی شمشیر کشیدن بر هیچ جریان سیاسی نیست. سابقه مسئولین جدید مشخص است و هرجا حضور داشتند تمام جریان ها از راست‌ترین تا چپ‌ترین آنها٬ فعالیت کرده‌اند. دکتر رهبر در سال‌های بسیار حساس سیاسی کشور رییس دانشگاه تهران بودند و حتی زمینه حذف برخی تشکل‌ها وجود داشت٬ اما این اتفاق نیافتاد.


وی همچنین اظهار کرد: نگاه رهبری این است که به گونه‌ای عمل شود تا دانشجو وسط میدان باشد ولو اینکه اشتباه کند. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که عنصر اصلی نقش‌آفرینی دانشجو باشد.


کار دستوری مثل ریاکاری در نماز است


کلانتری با بیان اینکه کار دستوری جواب نمی‌دهد افزود: کار دستوری نه تنها اثر مثبت ندارد، بلکه آثار منفی بسیاری دارد و مانند ریاکاری در نماز است. کار فرهنگی مدیریتی و اداری این گونه است. وقتی خود داتشجو کارها را مدیریت کند بدترین شکل کار ازنظر مسئولین بهترین کار از نظر دانشجو است. جوان نسل سوم وچهارم با کار خودجوش آب دیده می‌شود و تبدیل به رزمنده‌ای برای انقلاب خواهد شد. این نگاه که تشکل٬ دانشگاه را عوض می‌کند اشتباه است. گام اول تشکیل تشکل و جمع شدن عده‌ای دانشجو است و تجربه کار جمعی٬ جوگیری از خطا و ورزش سیاسی و فرهنگی از مهمترین دستاوردهای تشکل‌هاست.


به گفته کلانتری باید براساس تعامل حرکت کرد نه حذف. حذف باعث می‌شود که فرد مقابل تقویت شود. ما با همه جریان‌ها براساس قانون تعامل می‌کنیم. برخی گروه‌های دانشجویی از افراد شناخت ندارند و باید اطلاعات داد و آنها را آگاه کرد.


لیست صد نفره، محرومین دوره قبل بودند


وی با اشاره به جوسازی علیه دانشگاه آراد در آستانه روز دانشجو بیان کرد: لیست صد نفره ای که ارائه شد، محرومین قبل از این دوره بود. هیچ گاه گفته نشد این لیست دعوت شوند ولاغیر. این کار جریان دیگری است که لیست را به خورد مردم می‌دهند. در عمل هم نشان داده شد که تلقی آنها باطل است.


جوسازی و شانتاژها خصلت یک جریان خاص در کشور است


وی در پایان گفت: برای اولین بار در واحد تهران غرب تشکل مخالف٬ مفصل در برابر رییس دانشگاه و رییس هیات موسس صحبت‌های خود را مطرح کرد. خود این‌جریان به نوعی بود که سابقه نداشته است این اتفاق بیافتد. این جوسازی و شانتاژها خصلت یک عده و جریان خاص در کشور است. کسی که در فتنه ۸۸ دستگیر شد و به تازگی از زندان آزاد شده است به این لیست اعتراض کرده٬ وقتی منافقین و مخالفین نظام در شبکه‌های رادیویی و رسانه‌ها با این لیست مشکل دارند، معلوم می‌شود این لیست خوب بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته