دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 11:03
معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور

60 هزار خیر در عرصه سلامت فعال هستند

معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور از کمک سی هزار میلیارد ریالی خیرین سلامت در کشور از ابتدای راه‌اندازی این مجمع تاکنون خبر داد.
کد خبر : 21770

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور در اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت شهرستان‌های گناباد و بجستان، با بیان اینکه هم‌اکنون 60 هزار خیر در عرصه سلامت کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با وجود 200 شعبه مجمع خیرین سلامت کشور در شهرهای مختلف، درخواست‌های زیادی برای راه‌اندازی شعبه‌های دیگری در سایر شهرها وجود دارد.


اسماعیل غنیان با بیان اینکه پس از تاکید مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری امور سلامت به مردم، مجمع خیرین سلامت کشور در 19 دی‌ماه 88 به عنوان یک سازمان مردم نهاد تاسیس و راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این مجمع با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت کشور و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها، مشارکت‌های مردمی و هدایت کمک‌ها به اولویت‌های ملّی در حوزه سلامت تشکیل شد.


وی افزود: از آغاز فعالیت مجمع خیرین سلامت تا پایان سال 93 خیرین سلامت بیش از سی هزار میلیارد ریال به حوزه‌های مختلف سلامت و بهداشت و درمان کمک کردند که عدد قابل توجهی است.


وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم، احیای یک نفس را احیای یک جامعه می‌داند، تصریح کرد: هر کاری که در حوزه سلامت انجام دهیم، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است.


غنیان با اشاره به احادیث و روایات گفت: کسی که آثار خیری از مالش باقی گذارد از بین نمی‌رود و آثار خیر و نیک این عمل برای وی باقی می‌ماند و چقدر خوب است که این عمل خیر در عرصه سلامت و نجات جان انسان‌ها باشد.


معاون هماهنگی امور استان‌های مجمع خیرین سلامت کشور بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای تسریع در انجام نیات خیرین، اعتمادسازی را در جهت جذب خیرین موثر دانست و گفت: بهترین تجلیل از خیرین انجام دقیق و سریع نیت آنها است چرا که خیرین به محض دیدن نتیجه کار و لبخند رضایت مردم و بیماران، خوشحال و مسرور می‌شوند.


ضرورت فرهنگ‌سازی کمک‌های خیرین در حوزه سلامت


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در این جلسه بر ضرورت ترویج کمک‌های خیرین به عنوان یک فرهنگ در جامعه تاکید کرد.


وی با بیان اینکه وزارت بهداشت متولی امر سلامت در کشور است، تصریح کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وظیفه تامین بهداشت، درمان، آموزش و تامین غذا و داروی سالم را برعهده دارند.


وی با بیان اینکه سلامت، رفاه کامل جسمی، روحی روانی، اجتماعی و معنوی است، اظهار داشت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی با تمام تلاش و توان خود، می‌توانند حداکثر 25 درصد از سلامتی مردم را تامین کنند و با توجه به گستردگی کار در حوزه سلامت، مشارکت و حمایت همه نهادها، گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و سلامت‌محور برای تامین و ارتقای سلامتی در جامعه مهم و ضروری است.


وی با اشاره به حجم و حیطه گسترده کاری وزارت بهداشت، گفت: استفاده از مشارکت بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی و خیرین سلامت نقش مهمی در تامین و ارتقای سلامت جامعه دارد.


دکتر احمدی با اشاره به نزدیک شدن ایام حج تمتع گفت: متاسفانه در ایام بازگشت حجاج، شاهد صرف هزینه‌های زیادی برای اطعام و پارچه‌نویسی هستیم که باید با فرهنگ‌سازی مناسب در جهت صرف این هزینه‌ها برای حوزه سلامت مردم که از اجر معنوی بالایی برخوردار است، گام برداشت.


وی با بیان اینکه کار ابنیه و ساختمانی بیمارستان 200 تختخوابی علامه بهلول در نیمه دوم سال جاری به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: خیرین محترم می‌توانند با کمک به خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیمارستان، باقیات و صالحات ارزشمندی برای خود باقی گذارند.


دکتر احمدی، تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت را از دیگر عرصه‌های نیازمند کمک خیرین در حوزه سلامت عنوان کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خیرین سلامت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته