دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش:

اخذ مشارکت مالی در زمان ثبت‌نام تخلف است/ با خاطیان برخورد می‌شود

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دریافت مشارکت‌های مالی از والدین طبق مصوبه مجلس امری قانونی است، عنوان کرد: اما برای دریافت آن شرایطی در نظر گرفته شده‌است که اگر مسئولان مدرسه این اصول را رعایت نکنند، حتما با آنها برخورد خواهد شد.
کد خبر : 216078

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نورعلی عباسپور، مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان در نشست خبری که با موضوع برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان و هفته پیوند برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه کمک‌های مالی والدین به مدارس در سال گذشته به چه میزان بوده است، گفت: سال گذشته والدین 364 میلیارد تومان مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی داشته‌اند که از این مبلغ 183 میلیارد تومان مشارکت نقدی و 181 میلیون تومان مشارکت غیرنقدی بوده است.


وی افزود: مشارکت غیرنقدی به این معناست که برخی والدین براساس تخصص و تبحری که دارند به مدارس در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنند.


عباسپور در ادامه با بیان اینکه شرایط سرویس مدارس امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است، عنوان کرد: در استان‌ها و شهرستان‌ها مبالغی برای سرویس مدرسه تعیین و این میزان در شورای شهر یا استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تصویب به مناطق اعلام می‌شود که در تعیین این میزان مدیر مدرسه و آموزش و پرورش نقشی ندارند، زیرا مسئول حمل‌ونقل دانش‌آموزان و وسیله نقلیه آن برعهده شهرداری است و این میزان را براساس معیارهای مختلف تعیین می‌کند.


مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با بیان اینکه شهرداری براساس شرایط و ضوابط خاص راننده و وسیله ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: برای انتخاب وسیله و راننده، شرایطی در نظر گرفته شده است و پیمانکارانی به مدیران مدرسه معرفی می‌شوند. مدیر نیز در نهایت با مشورت انجمن اولیا و مربیان و براساس بودجه در دسترس با یکی از پیمانکاران قرارداد منعقد می‌کند.


عباسپور درخصوص حادثه سرویس مدارس دانش‌آموزان کرمانی گفت: پیگیری‌های ما نشان داده که این حادثه از سوی پیمانکاران رسمی رخ داده است، اما در اخبار عنوان شده راننده این سرویس آزادبر بوده، اما ما از طریق وزارت کشور در حال پیگیری هستیم که دیگر شاهد این‌گونه حوادث و استفاده از وسایل نقلیه فرسوده نباشیم.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا، مبنی‌بر اینکه برای دریافت هزینه کمک به مدرسه قوانینی وضع شده است، اما در ابتدای سال تحصیلی ما شاهد اجرای آن از سوی مسئولان مدرسه نبوده‌ایم، گفت: کمک به مدرسه باید در زمان خارج از ثبت‌نام، داوطلبانه و با ارائه فیش رسمی وزارت آموزش و پرورش از والدین اخذ شود که اگر مسئولان مدرسه (ناظم یا مدیر) در اجرای این امر تخلف کرده و والدین نیز این مساله را به ما گزارش داده باشند، حتما بازرسان با متخلفان برخورد خواهند کرد.


وی تاکید کرد: اخذ هزینه کمک به مدرسه و یا مشارکت‌های مالی والدین طبق مصوبه مجلس، امری قانونی است اما برای اجرای آن این شرایط در نظر گرفته شده است و مسئولان مدرسه نیز موظف به رعایت آن هستند.


عباسپور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه پس از بررسی بازرسان با متخلفان چه برخوردی صورت خواهد گرفت، گفت: برخوردها بسیار متفاوت است. ممکن است این امر با یک تذکر ساده و یا عزل مدیر برطرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب