دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1396 - 14:14
تازه‌های نشر دانشگاه آزاد اسلامی

تالیف کتاب «اثر سبک‌های رهبری در ایجاد اعتماد سازمانی» با همکاری عضو هیات علمی واحد نراق

کتاب «اثر سبک‌های رهبری در ایجاد اعتماد سازمانی» از سوی جلیل امیری، دکتر مهدی فقیهی و دکتر مجید رستمی بشمنی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق تالیف شد و در انتشارات موجک به چاپ رسید.
کد خبر : 215356

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مولفان در مقدمه این کتاب آورده‌اند: رهبری یکی از موضوعات رفتار سازمانی است که مورد توجه بسیار زیادی است چراکه در رشد و توسعه‌ پایدار سازمان‌ها بسیار حائز اهمیت است. رهبری موثر، باید مسیری را جهت هدایت تلاش‌های همه کارکنان برای اجرای اهداف سازمان فراهم آورد. باید توجه داشت، بدون وجود رهبری، ممکن است حلقه اتصال میان اهداف فردی و سازمانی، ضعیف یا گسیخته شود. این موضوع می‌تواند به موقعیتی نامطلوب منجر شود که در آن، کار انفرادی صرفاً در جهت دستیابی به اهداف فردی انجام شود و سازمان کارایی و کفایت خود را از دست بدهد و از دست‌یابی به اهداف خویش باز ماند. هدف از این کتاب، چگونگی اثر سبک رهبری بر ایجاد اعتماد سازمانی در گروه خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) است.


کتاب «اثر سبک‌های رهبری در ایجاد اعتماد سازمانی» کتابی آموزشی پژوهشی است که در آن از پرسشنامه و مدل‌های سبک رهبری خدمت‌گزار تیلور (2000)، سبک رهبری دستوری جفری و همکاران (2002)، سبک رهبری ریتاویتال (2004)، هوگتن و نک، 2002، سبک رهبری تحول آفرین بس و آلویو، سبک اعتماد سازمانی تامی (2002) برای سنجش فرضیه‌های کتاب استفاده کردیم.


نگارندگان این تالیف به تجزیه و تحلییل آماری توجه دارند و این‌چنین می‌نویسند: تعداد 275 نفر به عنوان حجم نمونه از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی ساده با استفاده از فرمول کوکران و جدول مورگان انتخاب شدند که تعداد 250 پرسشنامه مورد بررسی و تحلیل نهایی قرار گرفت. نتایج کتاب مشخص ساخت، خود رهبری با ضریب (607/0)، رهبری توانمند ساز (322/0) و رهبری خدمت‌گزار (315/0) با اعتماد سازمانی ارتباط مثبت و معناداری دارند، در حالی که بین رهبری تحول آفرین با اعتماد سازمانی در سطح خطای 5 درصد ارتباط معناداری یافت نشد و در نهایت بین رهبری دستوری با اعتماد سازمانی، با ضریب (206/0-) ارتباط منفی و معناداری وجود دارد.


در ادامه مولفان شیوه سازماندهی کتاب« اثر سبک‌های رهبری در ایجاد اعتماد سازمانی» ارزش را تشریح می‌کنند : این کتاب به دو بخش فصول آموزشی و فصول پژوهشی تقسیم خواهد شد. بخش اول شامل مباحث آموزشی در زمینه سبک‌های رهبری و اعتماد سازمانی می‌باشد. فصول آموزشی شامل سه فصل: خود رهبری، سبک‌های رهبری و اعتماد سازمانی است. در بخش دوم تاثیر سبک های رهبری بر ایجاد اعتماد سازمانی در گروه خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (تاپکو) بررسی خواهد شد. فصول پژوهشی شامل پنج فصل: کلیات، پیشینه، روش، تجزیه و تحلیل داده‌ها و نتیجه‌گیری و پیشنهادها است.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد نراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته