دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

و آن دقایق آبی را به خاطر بسپار

تقدیر از هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار در هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از هنرمندان این عرصه در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر : 215112

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تلاوت آیاتی از قرآن کریم لحظات ملکوتی را در سالن بوجود آورد و پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی از آغاز مراسم خبر داد. رسالت بوذری، مجری برنامه پس از خوش آمد گویی و ابراز خوشحالی برای برپایی این مراسم از مسعود محمد حسنی، مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح دعوت کرد تا سخنرانی در راستا این برنامه داشته باشد.
محمد حسنی ضمن خیر مقدم گفت: امیدوارم این جلسه که همزمان با پاسداشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم شده سرآغاز اخبار خوب باشد و بتوانیم در حوزه فرهنگی ماندگار شویم. جمع این محفل و بچه های محله فرهنگ و هنر نشان دادند که با دست خالی هم سنگر را ترک نمی کنند. جا دارد دست مریزاد به آن ها بگویم.


وی ادامه داد: سردار غیب پرور به ما اعتماد کردند چون یکی از جدی ترین اولویت های خود را رسانه فرهنگی انتخاب کردند، از ایشان تشکر میکنم. امیدوارم بنیاد دوباره به اوج خود برگردد و افتخار آفرین شود.


پس از آن بهرام شهبازی، مداح اهل بیت دقایقی فضای روحانی در سالن بوجود آورد و پس از آن از هنرمندان حوزه سینما و تلویزیون در بخش های مختلف تجلیل شد.


بخش تهیه کنندگی؛ از محمد خزایی برای تهیه کنندگی فیلم های «به وقت شام» و «امپراطور جهنم»، سعید ملکان، تهیه کننده فیلم «ویلایی ها»، محمود رضوی برای تهیه کنندگی فیلم «سیانور»، سعید سعدی برای تهیه کنندگی مجموعه آثار دفاع مقدس، سید حامد حسینی برای تهیه کنندگی فیلم «سر زیر آب» تجلیل شدند.


بخش کارگردانی؛ از ابراهیم حاتمی کیا برای کارگردانی فیلم «بادیگارد» و «به وقت شام»، محمدعلی باشه آهنگر برای کارگردانی فیلم «سرو زیر آب»، ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیم خانه ایران»، منیر قیدی کارگردانی فیلم «ویلایی ها»، بهروز شعیبی برای کارگردانی «سیانور»، پرویز شیخ هادی کارگردان «امپراطور جهنم»، محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» تجلیل شدند.


بخش بازیگری؛ از طناز طباطبایی برای ایفای نقش در فیلم «ویلایی ها»، علیرام نورایی برای ایفای نقش در «یتیم خانه ایران» و علی نصیریان برای ایفای نقش در فیلم «امپراطور جهنم» تقدیر شد.


پرویز شیخ هادی به عنوان یکی از سخنران مراسم به شرایط امروز جانبازان اشاره کرد: من حدود ده سال است به دنبال کمک کردن و تولید فیلمی از جانبازان مغز و اعصاب هستم ولی کاری از پیش نبرده‌ام. کسانی که جنگیده اند و به این حال و روز افتاده اند را باید حمایت کنیم چراکه شرایط بسیار سختی دارند، آن ها حتی توان دفاع از خود را هم ندارند.


سپس محمد مهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و با اشاره به کار در سینمای دفاع مقدس بیان کرد: من آینده ای بالاتر از این جایگاه برای سینما در نظر داشتم. سینما قدرتمند است و اسباب افتخار در این سینما پیدا می شود. متاسفانه فیلم های الان سینما مطلب مورد نظر ما نیست. داشتن تعداد بالای فیلم در حوزه دفاع مقدس فیلم وظیفه ما است، ولی می بینیم که این نوع سینما روز به روز در حال نزول کمی و کیفی است.


او افزود: باید تلاش کنیم از این راه، روایتگر از خودگذشتگی عزیزانی که ایثار می‌کنند باشیم. ما در سازمان سینمایی آماده برای خدمت رسانی به کسانی هستیم که به این نتیجه رسیده‌اند و در این راستا تلاش می کنند. اولویت یک ما توجه به کسانی است که بنا را بر این گذاشته اند تا این ارزش‌ها را ارزشمندتر کنند.


سپس مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی و آقای دالوند روی صحنه آمدند و از کتاب "و آن دقایق آبی" رونمایی کردند.


پس از آن رسول نجفیان عنوان کرد: در خارج از کشور صحبت شده بود، گفتند ایرانی ها در هر چیزی شکوه و افتخار می آفرینند. تا حالا کارهای زیادی برای شهدا نوشتم که به زودی منتشر می‌شود و ده ها شعر و آهنگ هست که به خانواده شهدا تقدیم شده است.


او در پایان قطعه ای را به شهید حججی تقدیم کرد و پس از آن کلیپ رسم عاشقی با صدای رسول نجفیان درباره شهدا پخش شد.


سردار غیب پرور، سردار آزادی و بیژن نوباوه ابتدا از رسول نجفیان و پس از آن از خانواده شهید شیردل، شهید خدادادی، شهید سیرت نیا، شهید سهرابی، شهید رضایی، شهید یزدانی، شهید نوروزی، شهید عسگری، شهید عبداللهی، شهید کریمی و شهید مشجری تجلیل کردند.


در ادامه برنامه سردار غیب پرور پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: عاشورا از نظر زمانی و مکانی خیلی محدود است اما تا قیام قیامت، بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. دفاع هشت ساله ما تنها یک مینیاتور از عاشورا اباعبدالله است. عشق، ایثار، هنر، توکل، صبر، محبت، از خودگذشتگی، وفاداری و... که در عاشورا بود را در دفاع هشت ساله می‌توان دید.


او یادآور شد: رمز و راز این قدا اتصال آن ها به کتب اسلام و دین خدا است و شکی در این نیست که بخش قابل ملاحظه‌ای از طریق هنر منتقل شده است. قطعه ای از ایثار جوانان را در شهدای مدافع می توان دید مثل شهید حججی. امثال این شهید امروز مدال افتخار بر سینه یک ملت هستند که شبیه او در این کشور کم نیستند. ذوق ایرانیان بی بدیل است و هنر را دوست دارند.


در بخش پایانی از کتاب "عمار حلب" رونمایی شد و از خواهر شهید محمدخانی تجلیل شد.


پس از آن مرتضی شعبانی، اصغر بختیاری و سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند، حیدریان و ایل بیگی خواسته شد تا از مستند سازان تجلیل کنند که از سید احسان اصغرزاده، احمد عبدالرحیمی، مصطفی سیفی، محسن اسلام زاده، امیرحسین نوروزی، سید هاشم موسوی، روح اله رفیعی، حمید عبدالله زاده، وحید فراهانی، ناصر نادری، مهدی نعمت اللهی، حسین مؤمن، بابک تهرانی، ابوالفضل دمیرچی لو و سعید صادقی تجلیل شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته