دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 13:52
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان مطرح کرد

کیفیت‌بخشی به امور تربیتی و پرورشی مدارس و دانشگاه‌ها

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان در زمینه کیفیت‌بخشی به امور تربیتی و پرورشی در مدارس و دانشگاه‌ها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه داد.
کد خبر : 210898

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهرداد افشون درباره اقدامات و راهکارهای پیشنهادی خود در زمینه کیفیت بخشی به امور تربیتی و پرورشی در مدارس و دانشگاه‌ها به دانش آموزان و دانشجویان گفت: «با توجه به دستورات دکتر ولایتی و دکتر رهبر و تاکید دکتر زرهانی رئیس سازمان سما که مقوله فرهنگ باید بصورت جدی در اولویت کارها و امور واحدها قرار بگیرد، اقداماتی را در استان و شهر اهواز انجام داده ایم که امیدواریم بتوانیم با تقویت آنها و ارائه راهکارهای جدید گامی را در راستای پیاده‌سازی فرهنگ اسلامی و ایرانی در بین دانش آموزان و دانشجویان سمایی فراهم آوریم.»


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز با مهم و ضروری دانستن مقوله فرهنگی در مدارس و آموزشکده‌های سما این مساله را یکی از اولویت‌های کاری سما استان خوزستان و اهواز در آینده دانست.


افشون اظهار کرد: «از جمله موارد تاثیرگذار در این زمینه را می توان توجه و اهمیت جدی به امر مهم اقامه نماز در مدرسه و دانشگاه، توجه به خواسته ها و نیازهای منطقی مربیان پرورشی در مدرسه و دانشگاه و فعال کردن آنان در امور پرورشی مدرسه و دانشگاه همراه با برنامه‌های مناسب و پیش‌بینی شده در راستای تقویت بنیه دینی در دانش‌آموزان و دانشجویان، اهمیت دادن به شورای دانش‌آموزی در مدرسه و دانشگاه و دادن نقش‌ها و مسئولیت‌های متفاوت به آنان در کارها از جمله ایجاد نظم در مدرسه و دانشگاه، همکاری با معاونان مدرسه و دانشگاه، فعال کردن شورای حل اختلاف در مدرسه و دانشگاه برای حل مسایل بین دانش‌آموزان عنوان کرد.»


به گفته وی، رعایت امور بهداشتی و ورزشی مدرسه و دانشگاه، فعال کردن کتابخانه مدرسه و دانشگاه و بروز کردن کتاب‌های موجود در آن در راستای استفاده مطلوب دانش آموزان و دانشجویان برای رفع نیازهای علمی، دینی و پژوهشی، توجه و اهمیت به همه مسابقات علمی و فرهنگی در مدرسه و دانشگاه در راستای تقویت بروز استعدادهای متفاوت دانش آموزان، اهمیت دادن به تشکیلات سازمان دانش آموزی مدرسه و دانشگاه از قبیل «پیشتازان، فرزانگان، هلال احمر و بسیج دانش آموزی»، توجه جدی به درس پرورشی در مدارس و اهمیت دادن به آن در حد دروس دیگر از جمله موارد تاثیرگذار به شمار می آیند.


افشون ادامه داد:‌ «فعال کردن در مناسبت‌ها از قبیل «ولادتها، ایام خاص، رحلت ها» و برگزاری مراسم ویژه آن روز در مدرسه و دانشگاه در راستای آشنایی بیشتر دانش آموزان و دانشجویان، تشویق و ترغیب دانش آموزان و دانشجویان قاری قرآن، هنرمند، ورزشکار و دارای استعدادهای خاص، توجه به نیازها و خواسته‌ها و مشکلات رفتاری و خاص دانش آموزان و دانشجویان در مدرسه و دانشگاه و ایجاد چتر حمایتی برای آنان «مخصوصاً احیا و به‌کارگیری مشاوران مجرب در مدارس راهنمایی» با توجه به این که دانش آموزان و دانشجویان در سن بحران و بلوغ به سر می برند را می‌توان دیگر موارد تاثیرگذار نام برد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب