دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1396 - 10:39

هایپرلوپ به هند می‌رود

هندوستان جدیدترین کشوری است که مجهز به هایپرلوپ خواهد شد و با این سیستم حمل و نقل پرسرعت، شهرهای بزرگ این کشور به هم متصل می‌شوند.
کد خبر : 210450

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، تاکنون چند کشور در دنیا مجهز به پرسرعت‌ترین سیستم حمل و نقل آینده مجهز شده‌اند. خبرها حاکی از آن است که هندوستان هم در حال پیوستن به این کشورهاست و دولت قرار است قرارداد احداث این فناوری حمل و نقل را امضاء کند. به دنبال ساخت این هایپرلوپ در هند، ارتباط بین شهرهای بزرگ هندوستان برقرار خواهد شد و مسافران می‌توانند در مدت زمان بسیار کمی به نقاط دیگر کشور مسافرت کنند.


فناوری حمل و نقل هایپرلوپ یکی از طرح‌های پیشنهادی ایلان ماسک بود که سیستم حمل و نقل آینده دنیا را متحول خواهد کرد و اولین نمونه آن هم از طریق او احداث شد. این سیستم حمل و نقل، مسافران و محموله‌ها را در لوله‌های نزدیک به خلاء و در سرعتی نزدیک به سرعت صوت منتقل می‌کند. نمونه ساخته شده توسط ماسک، می‌تواند مسافت بین لس‌آنجلس و سن‌فرانسیسکو را تنها در 30 دقیقه طی کند.



محققان در رقابت با فناوری حمل و نقل هایپرلوپ به تازگی اقدام به ساخت Arrivo و Hyperloop One کرده‌اند که مراحل تحقیقاتی مورد دوم در چند کشور از جمله روسیه، فنلاند و دبی صورت گرفته است. اما در این میان، مراحل مطالعاتی فناوری حمل و نقل هایپرلوپ نیز رو به گسترش است و در اسلواکی، ابوظبی، فرانسه و اندونزی در حال انجام است.


قراردادی در ماه ژوئن همکاری با کره جنوبی به منظور ساخت اولین هایپرلوپ در مقیاس کامل امضاء خواهد شد. این پروژه تحرکی را در دولت این کشور به وجود می‌آورد. توافق بین فناوری حمل و نقل هایپرلوپ و دولت «آندرا پرادش»، از ایالت‌های هند با هدف اتصال مراکز شهر «آماراواتی» و « ویجیاوادا» امضاء می‌شود که مسافت بین این دو شهر حدود یک ساعت زمان می‌برد اما با سیستم هایپرلوپ، مسافران 6 دقیقه‌ای به مقصد می‌رسند.



تحقیق روی این فناوری در هند در ماه اکتبر آغاز می‌شود که بهترین مسیر حمل و نقل را برای شهرستان‌ها و شهرهای هند فراهم می‌کند. به گفته وزیر کابینه فناوری اطلاعات هند، «پلتفرم سیستم حمل و نقل فناوری‌ هایپرلوپ، زیرساخت‌های IT و اکوسیستم «آندرا پرادش» را بهبود می‌بخشد. این هایپرلوپ به توسعه پارک‌های فناوری پیشرفت کمک می‌کند، به‌زودی به عنوان رهبر جهانی در زمینه علم و فناوری در هند معرفی خواهد شد.


فناوری هایپرلوپ اولین بار در سال 2015 در کالیفرنیا و در 8 کیلومتر راه‌اندازی شد. در همین زمان، خبر از ساخت Hyperloop One شد که به تازگی در قالب کپسولی در مقیاس کامل در مسیری آزمایشی در صحرای نوادا و با سرعتی بیش از 300 کیلومتر در ساعت آغاز به کار کرده است.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته