دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1396 - 13:52
رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017:

حدود 320 دانش‌آموز فعال حوزه IT از سراسر جهان به ایران می‌آیند

رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 از حضور حدود 320 دانش‌آموز فعال حوزه IT در المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 خبر داد و گفت:‌ کشور ما در قالب 2 تیم 4 نفره در این المپیاد به رقابت می‌پردازد.
کد خبر : 198098

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی شریفی در نشست خبری که به مناسبت المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 برگزار شد، عنوان کرد: روند برگزاری علمی این المپیاد در داخل کشور در مرحله اولیه با برگزاری آزمونی به صورت تستی آغاز می‌شود که تمام دانش‌آموزان پایه اول و دوم متوسطه اول در این آزمون شرکت می‌کنند.


وی افزود: هر ساله 10 هزار نفر دانش‌آموز در این آزمون شرکت می‌کنند که پاسخگویی به این سوالات نیازی به دانش کامپیوتری و یا داشتن کامپیوتر ندارد بلکه سوالات خلاقانه طراحی شده و دانش‌آموزان خلاق برگزیده می‌شوند.


رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در مرحله آزمون تستی برگزیده می‌شوند وارد مرحله دوم یعنی آزمون تشریحی خواهند شد که در این مرحله هزار نفر برگزیده خواهند شد و در نهایت افراد برگزیده باید در مرحله برنامه‌ نویسی با یکدیگر وارد رقابت شوند.


شریفی یادآور شد: برای افراد برگزیده نهایی ( 40نفر) در مدرسه تابستانه کامپیوتر دوره‌ای برگزار می‌شود و به افراد منتخب مدال طلا و نقره تعلق می‌گیرد در نهایت به افرادی که مدال طلا کسب کرده باشند وارد دوره آموزشی 9 ماهه مدرسه کامپیوتر خواهند شد در واقع این افراد دوره‌های آموزشی بیشتری را نسبت به سایر افراد طی خواهند کرد که در نهایت از بین این افراد 4 نفر به مسابقات اعزام می‌شوند.


رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 با بیان اینکه فرآیند انتخاب افراد اعزامی به المپیاد کامپیوتر در هر کشور متفاوت است، عنوان کرد: در نهایت دانش‌آموزانی که در حوزه IT دارای دانش و استعداد ویژه هستند به این المپیاد راه پیدا می‌کنند.


وی افزود:‌ تصور ما بر این است که میزبانی کشورمان برای برگزاری این المپیاد علاوه‌بر دستاوردهای علمی و ارتقاء جایگاه علمی می‌تواند در شناساندن کشور و فعالان حوزه IT به سایر کشورها نیز موثر باشد که علاوه‌بر اینها میزبانی ایران می‌تواند پیام صلح و دوستی را در جهان مخابره کند.


شریفی درباره تعداد کشورهای شرکت کننده در این المپیاد جهانی گفت:‌ 84 تیم از کشورهای مختلف در این المپیاد حضور خواهند داشت. از هر کشور یک تیم 4 نفره اعزام خواهند شد که امسال به دلیل اینکه ایران میزبان برگزاری المپیاد است 2 تیم 4 نفره از کشورمان در این المپیاد به رقابت خواهند پرداخت.


رئیس کمیته علمی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 همچنین درباره نحوه طراحی سوالات افراد منتخب خاطر نشان کرد: هر ساله از افراد منتخب سراسر دنیا درخواست می‌شود که سوالات پیشنهادی خود را به کمیته برگزار کننده آزمون‌های ورودی ارسال کنند که در نهایت این سوالات توسط کمیته علمی بررسی و 15 تا 25 سوال برگزیده می‌شود که مجدد این تعداد سوالات مورد بررسی قرار می‌گیرد و 9 سوال انتخاب می‌شود که سه سوال از این بین به عنوان ذخیره در نظر گرفته می‌شود و ما بقی در طی 2 آزمون برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.


در ادامه حمید ضراب‌زاده، رئیس کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 خاطر نشان کرد: ایران طی چند سال گذشته از نظر کسب رتبه در المپیادهای جهانی روند صعودی خوبی را طی کرده است به گونه‌ای که در سال 2011 ایران جزء 10 نفر به بعد اول بود که این رتبه در سال 2012 به 8 و در سال 2013 به رتبه ششم رسید.


وی افزود:‌ کشور ما در سال 2014 و 2015 رتبه ششم خود را حفظ کرده اما در سال 2016 به رتبه سوم جهانی دست پیدا کرد.


ضراب‌زاده یادآور شد: همچنین می‌توانیم بگوییم کشور ایران از نظر تعداد مدال‌های کسب کرده به نسبت افراد شرکت کننده جزء کشورهای پر مدال است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب