دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1396 - 12:10
در گفت‌وگو با آنا

فولادی: بی‌عدالتی در توزیع رشته، ضربه به سیستم آموزشی کشور است

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خواستار برقراری عدالت آموزشی در سیستم آموزشی کشور شد و گفت: متاسفانه نگاه جانبدارانه، به سیستم آموزشی کشور ضربه جبران‌ناپذیر می‌زند.
کد خبر : 190164

دکتر مسعود فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به حذف رشته‌محل‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله‌‌ای است که از رشد علمی خوبی برخوردار بوده و حتی با دانشگاه‌های دولتی رقابت می‌‌کند اما متاسفانه برخی فعالیت‌ها و نگاه‌های جانبدارانه به این سیستم بزرگ آموزشی کشور ضربه زده است.


معاون آموزشی واحد مبارکه دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه باید شرایط عدل و انصاف رعایت شده و عدالت در سیستم آموزشی کشور برقرار شود، تصریح کرد: در این صورت است که سیستم آموزشی کشور رشد خواهد کرد و کیفیت دانش فارغ التحصیلان افزایش خواهد یافت.


مسئولان باید به کل سیستم آموزشی کشور نگاه کنند و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را نیز در نظر بگیرند

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی استان اصفهان از رفتارهای این‌گونه با دانشگاه آزاد اسلامی و نگاه جانبدارانه انتقاد کرد و به آنـا گفت: رفتارهای تبعیض‌آمیز و جانبدارانه باعث کاهش ارزش علم در جامعه شده و کشور از وجود افراد نخبه، کاردان، متفکر و تحصیلکرده خالی می‌شود. در حالی که می خواهیم برای کشور مدیر، مهندس و ... تربیت کنیم این‌گونه حرکات به آموزش عالی و سیستم آموزشی کشور ضربه می‌زند و در آینده نیروهای انسانی کارآمد نخواهیم داشت.


فولادی با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور باید از این کشمکش خارج شود، ادامه داد: اکنون بیش از اندازه موسسات آموزشی داریم که در یک رقابت ناسالم افتاده‌‌اند؛ باید توزیع رشته در سیستم با رعایت عدالت آموزشی و بر اساس پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات صورت گیرد.


این مسئول که خود دانش‌آموخته دانشگاه دولتی است، اظهار کرد: از وقتی وارد دانشگاه آزاد اسلامی شده و فعالیت خود را آغاز کردم، ناباورانه با امکانات و تجهیزات خوبی در سیستم دانشگاه روبه‌رو شدم و دیدم که با دانشگاه های دولتی رقابت تنگاتنگی دارد. باید بگویم که واقعا اینگونه رفتارها با این موسسه قوی آموزشی به ضرر جامعه خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: وقتی در یک واحد مقطع کارشناسی ارشد با وجود مقطع دکتری حذف می شود به این معنی است که حذف رشته های دانشگاه آزاد بدون نظر کارشناسی صورت گرفته است. زمانی که رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی را بدون هیچ اطلاع قبلی حذف می کنند و می گویند که اصلاح می کنیم، این امر باعث سردرگمی دانشجویان است و از این دانشگاه دلزده می شوند و نوعی بدبینی به وجود می آورد. مسئولان باید به کل سیستم آموزشی کشور نگاه کنند و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را نیز در نظر بگیرند.


فولادی یادآور شد: تکلیف حجم عظیم سرمایه به کار گرفته شده در دانشگاه آزاد چه خواهد شد؟ پاسخ ٨٠ هزار عضو هیأت علمی تمام وقت و کارمند را چه کسی خواهد داد؟ پاسخ سؤالات و ابهامات ایجاد شده برای دانشجویان را چگونه پاسخ خواهند داد؟


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته