دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1394 - 13:58
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیطزیست تاکید کرد

ساماندهی زباله‌های پایتخت با راه اندازی ۳ نیروگاه زباله‌سوز

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تهران یکی از نقاط پرتولید زباله در کشور است، گفت: زباله‌های پایتخت با راه اندازی ۳ نیروگاه زباله سوز توسط شهرداری ساماندهی می‌شود.
کد خبر : 18354

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید محمد مجابی در نشست تخصصی زباله سوز‌ها و روش‌های استحصال انرژی از پسماندهای شهری که به همت مرکز مطالعات وبرنامه ریزی شهر تهران برگزار شد، افزود: هم اکنون یکی از مشکلات مهم محیط زیست در کشور موضوع مدیریت پسماندهای مختلف به ویژه پسماندهای شهری است.


وی با تاکید بر لزوم کاهش تولید پسماند، تفکیک زباله از مبدا و استفاده از شیوه‌ای سازگار با محیط زیست برای امحاء زباله عنوان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد در ایران درصد بالایی از امحاء زباله به طریق دفن کردن انجام می‌شود. این در حالی است که مبتنی بر برنامه پنجم توسعه کشور این روش باید در تمامی شهر‌ها به ویژه شهرهایی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر منسوخ شود.


معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به راه اندازی نیروگاه زباله سوز آرادکوه توسط شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: تهران نیز همچون سایر شهر‌ها نیاز به برنامه جامع مدیریت پسماند دارد.


وی در ادامه بابیان اینکه موضوع محیط‌زیست در برنامه ششم توسعه جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در پیش‌نویس سیاست‌های کلی برنامه ششم، به‌طور خاص یک ماده برای محیط‌زیست در نظر گرفته‌شده که در آن بر بسیج ملی برای حفظ محیط‌زیست تأکید شده است.


وی با تأکید بر پشتوانه مطالعاتی برنامه‌های حوزه محیط‌زیست در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: ضروری است تا رویکرد اصلی برنامه ششم توسعه، رویکرد محیط‌زیست محور و مبتنی بر توسعه پایدار باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته