دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 16:25

ارائه روش‌های نوین درمان‌های فیزیوتراپی در کنگره علمی

اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با حضور ۳ هزار فیزیوتراپیست به‌کار خود پایان داد.
کد خبر : 182856

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد موذن‌زاده، دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: این کنگره به همت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و همکاری کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی، سازمان بهزیستی و سازمان نظام پزشکی کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و علوم بهزیستی و توانبخشی و سایر دپارتمان های دانشگاهی فیزیوتراپی و فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


وی افزود: در این کنگره ۳۰ مهمان خارجی از کشورهای پیشرفته در عرصه فیزیوتراپی و کشورهای منطقه و روسای انجمن‌های پاکستان، هند، عراق و لبنان نیز حضور داشتند.


موذن زاده ادامه داد: یکی از محورهای مهمی که در این کنگره مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفت، موضوع فیزیوتراپی در بیماری‌های قلبی و ریوی بود که با حضور دکتر «پت من» رئیس شاخه قلب و ریه کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی که برجسته ترین مقام علمی در این عرصه است، برگزار شد.


وی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم که در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار گرفت کاربرد استفاده از سوزن خشک در فیزیوتراپی بود.


موذن زاده در همین زمینه توضیح داد: این مبحث با حضور دکتر «یانگ دامبرهولد» از آمریکا که وی نیز مولف کتاب سوزن خشک در درمان نقاط ماشه‌ای هستند برای اولین بار در این کنگره سخنرانی کردند و جنبه‌های مختلف علمی و حرفه‌ای کاربرد سوزن خشک در درمان نقاط ماشه‌ای را تشریح کرد.


وی افزود: این مورد بسیار حائز اهمیت است چون درمان سوزن خشک از درمان‌های نوین فیزیوتراپی در کشور است که حدود ۶ سال است مورد توجه انجمن علمی فیزیوتراپی قرار گرفته است.


موذن زاده گفت: درمان سوزن خشک بسیار موثر است و روی درمان بیمارانی که دچار گرفتگی عضلات، دردهای عضلانی، گرفتگی‌های عضلات و مشکلات اسکلتی عضلانی بسیار اثر بخش است و باعث کاهش درد بیماری‌هایی می‌شود که منشا عضلانی دارد و سیستم‌های اسکلتی عضلانی درگیر هستند و نقاط ماشه‌ای را درگیر می‌کنند.


وی تاکید کرد: امیدواریم برگزاری این کنگره افق‌های جدیدی برای آشنایی همکاران با روش‌های نوین درمان و دانش روز فیزیوتراپی باز کرده و هدف ما این است در افق ۱۴۰۴ در منطقه خاورمیانه در رشته فیزیوتراپی حرف اول را بزنیم و در همین راستا ارتقاء سطح علمی فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی به مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی طبیعتا منجر به ارائه خدمات بهتر و بهینه‌تر به بیماران و دردمندان می‌شود که این هدف اصلی انجمن علمی فیزیوتراپی ایران است.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیزیوتراپی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته