دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه تاکید کرد:

بهره‌وری و رقابت‌پذیری، گمشده‌های اقتصاد/ تولیدکنندگان تغییر سلیقه مشتری را درک کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: تولیدکنندگان باید با درک نیاز بازار و تغییر سلیقه مردم،‌ تولید کالای خود را از حالت سنتی خارج کند تا بازار فروش خود را از دست ندهد.
کد خبر : 181757

هادی قوامی، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،‌ در ارزیابی خود از چگونگی بهبود وضعیت اقتصادی به خبرنگار آنا گفت‌: رفع چالش‌های امروز اقتصاد، نیازمند تامین زیرساخت‌های گوناگون در تمامی حوزه‌ها مانند قوانین، عملیاتی، فرهنگی، کسب‌وکار، خورده‌فروشی و ... است، که البته اصلاح اقتصادی جزو پروژه‌های زمان‌بر به شمار می آید.


وی ادامه داد: اصلاح این حجم و ابعاد از مشکلات در کوتاه مدت میسر نبوده و همچنین باید تاکید کرد، این اصلاح وظیفه یک ارگان هم نیست.


نماینده مردم در خانه ملت افزود: زمانی که پروژه اصلاح اقتصادی کلید زده شود، گمشده اقتصاد یعنی بهره‌وری و رقابت‌پذیری هم به بنگاه‌های تولید بازمی‌گردد؛‌ رشد استفاده از درآمدهای نفتی، به‌دلیل عدم وجود بهره‌وری در اقتصاد است و تا زمانی که تکیه اقتصاد به نفت باشد، انتظار توسعه و رشد در اقتصاد کاملا بیهوده است.


قوامی همچنین نیازسنجی اشتباه در بازار را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مهم‌ترین ایراد عرضه و تقاضا در بازار، ساختار تولیدی است، زیرا کالاهای ملی در مقایسه با استانداردهای اروپایی به‌خاطر نبود فناوری و دانش روز همیشه چند گام عقب است ضمن آنکه تولیدات گاها بر اساس نیاز و سفارش بازار تولید نمی‌شود.


عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید نیازسنجی درستی از تقاضای بازار داشته باشند، تاکید کرد: رسوب کالا در انبار کارخانه‌ها می‌تواند دلایل مختلفی به‌همراه داشته باشد اما زمانی که تولیدکننده نیاز بازار را درک نکرده و به ادامه تولید کالای خود آن هم بدون درنظر گرفتن تغییر سلیقه مردم ادامه می دهد، این تولیدکننده خود را محکوم به شکست می کند؛ از طرف دیگر نبود برنامه و استراتژیک صنعتی در راستای معرفی خط مشی به تولیدکنندگان نیز چندان در این بی ثباتی تولید بی اثر نبوده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته