دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1395 - 12:33
کارشناس مشاور خانواده هشدار داد:

«بحران بی‌احترامی» در خانواده‌های ایرانی در حال شکل گرفتن است

عضو هیات علمی واحد گنبدکاووس و کارشناس مشاور خانواده بر ضرورت تقویت جایگاه رفتار احترام آمیز در خانواده ها تأکید کرد و هشدار داد: یک تحقیق جدید علمی نشان می دهد «بحران بی احترامی» در خانواده ­های ایرانی در حال شکل گرفتن است که این مسئله تهدیدی جدی برای تقویت بنیان خانواده به حساب می ­آید.
کد خبر : 165173

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر اسماعیل سیدی تمک در سخنرانی خود با موضوع «آموزش مهارت های ازدواج و هنر عشق ورزیدن» در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس گفت: در ازدواج باید تفاوت ها، علایق، سلیقه ها و فرهنگ ها را شناسایی کرد و زوجین باید از نظر طبقاتی، وضعیت فرهنگی و اقتصادی همسطح باشند.


وی جوامع امروز را به سه طبقه بالا، متوسط و پایین تقسیم بندی کرد و گفت: افراد باید با مطالعه و تطبیق نسبت به شرایط قومی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یکدیگر ازدواج کنند.


کارشناس مشاور خانواده خاطرنشان کرد: زن و مرد تفاوت های رفتاری و فیزیولوژیک بسیاری دارند که آگاهی از آن با مطالعه کتاب های روانشناسی و شرکت در جلسات مشاوره به تقویت بنیان خانواده کمک بسیار می کند.
سیدی تمک گفت: اکنون، متأسفانه برخی مواقع شاهد به کار بردن الفاظ زشت و ناپسند در خانواده ها هستیم که این مسئله بحران های بعدی را به همراه دارد و تنش را در خانواده ها به تدریج بالا می برد، در حالی که اعضای خانواده (زن- شوهر و فرزند یا فرزندان) باید جایگاه یکدیگر را رعایت کنند و با صحبت محترمانه به بنیاد خانواده قوام بخشند.


ارتقای توانمندی فردی دانشجویان در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق و کسب مهارت های لازم برای آغاز زندگی مشترک و حل تعارض و پیشگیری از مشکلات ناشی از فقدان مهارت های ارتباطی، از اهداف برگزاری این سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس بود.


این نشست به همت معاونت پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد.


برگزاری سخنرانی علمی با عنوان یادگیری عمیق



به همت انجمن علمی برق و کامپیوتر و معاونت پژوهش و فناوری، سخنرانی علمی مهندسحسین حقیقتبا موضوع «یادگیری عمیق» در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس برگزار شد.


در این سخنرانی مهندس حسین حقیقت از علاقه‌ دانشمندان کامپیوتر و سرشناسان صنعت تکنولوژی به هوش مصنوعی برپایه‌ی یادگیری عمیق گفت و اینکه تقریبا هر مشکلی با این دستاورد قابل حل است. به زودی هر وظیفه‌ای را می‌شود با هوش مصنوعی اتوماسیون کرد. با پیشرفت این تکنیک ماشین‌های خودران (self-driving cars)، ربات‌های قابل استفاده در انبارها، دستیارهایی برای تشخیص مشکلات ماشین و نرم‌افزارهای تشخیص چهره و صدا پیشرفت قابل ملاحظه ­ای خواهند داشت.


وی گفت: به نظر دانشمندان دلایل زیادی برای خوش‌بین بودن به آینده‌ این تکنولوژی وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب