دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1394 - 15:02
یزدی صمدی در واحد کرمانشاه تاکید کرد

حرکت واحدهای دانشگاهی به سمت رشته‌های چندنظمی و بین‌رشته‌ای

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های ایلام، کردستان و کرمانشاه خطاب به روسای واحد و مراکز آموزشی این دانشگاه تاکید کرد: باید به سمت رشته‌های بین رشته‌ای و چندنظمی که امکان توسعه را فراهم می کنند، رفت.
کد خبر : 15980

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ دکتر بهمن یزدی صمدی در جلسه شورای روسای واحد و مراکز دانشگاه‌ آزاد اسلامی در استان های ایلام، کردستان و کرمانشاه به میزبانی واحد کرمانشاه با توجه به شعار "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی" در سال 94 گفت: اگر این شعار تحقق پیدا کند در واقع مشکلات کشور برطرف خواهد شد پس با همدلی و همزبانی مردم و مسئولان، باید تلاش کنیم تا این شعار عملی شود.


نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های ایلام، کردستان و کرمانشاه افزود: دکتر میرزاده دغدغه بسیار زیادی برای اعتلای وضعیت دانشگاه دارد و وقت زیادی هم برای متعالی کردن اهداف دانشگاه صرف می کند و همواره از دکتر جاسبی به خوبی یاد می کند؛ دکتر جاسبی سی سال برای دانشگاه زحمت کشیدند چنانچه دانشگاه را از صفر به نقطه ی مطلوب رساندند، ایشان مردی بسیار باهوش ، پرکار و علاقه‌مند به ملت و کشور هستند و هنوز هم کار و فعالیت می کند. بنده از سال 64 با دکتر جاسبی همکاری داشته ام و می توان گفت دکتر جاسبی عمر و جوانی خود را برای اعتلای دانشگاه صرف کرده است.


تشریح چهار محور عمده دانشگاه آزاد اسلامی


عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دکتر میرزاده همواره بر چهار محور عمده دانشگاه تاکید دارد؛ محور اول؛ توسعه تحصیلات تکمیلی است که با تاسیس رشته های جدید و جذب هیات علمی امکان پذیر خواهد بود در خصوص تاسیس رشته،تلاش شود تا رشته هایی که دارای جذابیت بیشتری هستند در واحدها دایر شود مانند رشته های چند نظمی و بین رشته ای که امروزه معروف هستند پس باید به سمت رشته های بین رشته ای و چند نظمی که امکان توسعه را فراهم می کنند، رفت.



یزدی صمدی دومین محور چهارگانه را اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد و گفت: در کشور های پیشرفته زمانی دانشگاه آموزش محور بود بعد پی به اهمیت پژوهش بردند و در نتیجه دانشگاه ها پژوهش محور شدند؛ در کشور ما نیز دانشگاه های بزرگ پژوهش را مورد توجه جدی قرار داده اند و به تازگی به این نتیجه رسیده اند که پژوهش محور به تنهایی دیگر جوابگو نیست پس باید به سمت دانشگاهی "ثروت آفرین و دانش بنیان" رفت. امروزه دریافته اند که اقتصاد از درون دانش بیرون می آید پس ما هم باید تلاش کنیم تا به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم.


سومین محور سرمایه گذاری بود که نماینده میرزاده در تشریح آن گفت: با توجه به اتکای درآمد شهریه ای دانشگاه؛ می توان با سرمایه گذاری از طریق اقتصاد دانش بنیان به نحوی که در خور و شایسته دانشگاه باشد و با سرمایه گذاری همراه با فکر و اندیشه و نیاز سنجی شهر های مختلف که دانشگاه ها در آن قرار دارند نسبت به کسب درآمد غیر شهریه ای اقدام صورت گیرد.


این چهره ماندگار، چهارمین محور را "طرح های فرهنگی ماندگار" دانست و افزود:« فرهنگ کشور ما فرهنگی غنی است با تاریخی کهن و فرهنگی کهن تر، که در تمامی شهرها مظاهر فرهنگی و تمدن کهن و تاریخی فراوان وجود دارد بنابراین باید با اتکا به تاریخ فرهنگی این سرزمین از گذشته تا کنون به سمت کارهای فرهنگی ماندگار رفت.


در این جلسه دبیران هیات امنای استان های ایلام، کردستان و کرمانشاه به همراه معاونان هماهنگی سه استان نیز حضور داشتند و در خصوص مسایل واحدها و مراکز دانشگاهی تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته