دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1395 - 13:59

ربات‌ها همکلاسی بچه‌ها می‌شوند

همکلاسی جدید دانش‌آموزان از این پس ربات‌‌هایی خواهند بود که به دست آنها ساخته می‌شوند. نمونه آن «آلفا» است. آلفا رباتی در حال توسعه است اما دیری نمی‌پاید که جوانان در مدارس ربات‌هایی از دست آلفا را بسازند.
کد خبر : 156122

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BusinessWare، این ربات محصول نوآوری کمپانی «اوبتک» چینی است. مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «در گذشته تعلیم کودکان ه بطور فراگیری تنها با تمرکز روی تئوری انجام می‌شد. ما تئوری‌ها را بارها برای آنها تکرار می‌کردیم. آنها امتحانات زیادی می‌دادند و اما به طور عملی کاری انجام نمی‌دادند و یاد نمی‌گرفتند. آنها کار واقعی در محیط فناوری‌های جدید را یاد نمی‌گرفتند. آنها کار با دست را فرا نمی‌گرفتند. آنها فقط دانش را به صورت تئوری فراگرفتند و این موضوع کمکی به آینده فناوری‌های جهان نمی‌کند. این به پیشرفت صنعت ربات‌ها کمکی نمی‌کند».


آلفا در آمریکا ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد و به گفته مدیران این شرکت، میلیون‌ها سفارش خرید کیت اولیه این ربات به ثبت رسیده است.


دانشمندان همچنین سعی کرده‌اند با پیشرفت در بخش فناوری‌های سمعی و بصری زمینه‌ای را فراهم کنند تا دانش‌آموزان با دیدن و شنیدن و لمس کردن علم را بهتر از گذشته درک کنند.


مدیرعامل شرکت «لمس هستی» می‌گوید: «با کمک فناوری‌های جدید بصری می‌توانیم کمک کنیم تا دانش‌آموزان واقعیت دانش و علم را به طور عملی آزمایش کنند. در هر کلاس ۳۰ درصد بچه‌ها علم را با حرکات و اعمال شما یاد می‌گیرند. آنها باید برای فراگیری از دست‌هایشان استفاده کنند. به همین دلیل دیدن و شنیدن کمک زیادی به درک بالای مفاهیم علمی می‌کند و اما بهتر از آنها لمس کردن خواهد بود».


برخی از بازی‌ها مانند لگوهای الکتریکی کمک زیادی به یادگیری علم الکترونیک و کار با سخت‌افزارهای الکترونیک می‌کنند. دانش‌آموزان با کمک سنسورهای رنگی می‌توانند روش‌های مختلف برای آنچه علوم پایه برای ساخت یک ربات هستند را فرا بگیرند. آنها همچنین اساس برنامه‌ریزی و سخت‌افزارهای کامپیوتری را نیز در این پروسه درک می‌کنند.


امروز وسایل و تجهیزات آموزش و پرورش کاملا تغییر کرده است. می‌توان انتظار داشت تا حضور ربات‌ها و رایانه‌ها در سرکلاس‌های درس تا آینده‌ای نه چندان دور در سراسر جهان فراگیر شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ربات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته