دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 15:50
در جلسه کمیته معاونان پژوهش و فنآوری واحدهای استان گیلان

میرابراهیمی: ارتباط دانشگاه‌ها و صنایع با توجه به ظرفیت‌ها مهم است

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: معاونان پژوهشی در واحدهای دانشگاهی دارای جایگاه خاصی بوده و باید با برنامه ریزی درست و اقدامات بموقع در راستای خروج واحدهای دانشگاهی از زیان‌دهی فعال باشند.
کد خبر : 15088

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، حجت الاسلام دکتر سید علی میرابراهیمی در شانزدهمین جلسه کمیته معاونان پژوهش و فنآوری واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن جلسات واحد رشت، توجه به ارتباط واحدهای دانشگاهی با صنعت را خواستار شد و افزود: ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مواجهه منطقی با رفع مشکلات مالی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد تأسیس شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی را مد نظر قرار داده که در راستای رسالت دانشگاه نیز بوده که ارتباط با صنایع با توجه به وجود ظرفیت های موجود، می تواند بسیار مهم باشد.


این مسئول، ادامه داد: بحث شرکت های دانش بنیان، منطبق با سیاست های دانشگاه بوده و تحمیل شهریه های سنگین بر دانشجویان منطقی نبوده و در بودجه سال جاری، 16درصد بودجه واحدها باید از فعالیت های اقتصادی و کنترل هزینه ها و درآمدهای جانبی و ارتباط با صنعت تأمین شود.


میرابراهیمی، جایگاه معاونان پژوهشی را در دانشگاه ها بسیار مهم دانست و تأکید کرد: موفقیت در این دورنما، وابسته به چگونگی فعالیت های معاونان پژوهشی در واحدهای دانشگاهی دارد.








میرابراهیمی، جایگاه معاونان پژوهشی را در دانشگاه ها بسیار مهم دانست و تأکید کرد: موفقیت در این دورنما، وابسته به چگونگی فعالیت های معاونان پژوهشی در واحدهای دانشگاهی دارد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: راه اندازی مراکز رشد در استان از جمله فعالیت هایی است که باید مورد توجه معاونین پژوهشی واحد های دانشگاهی قرار گیرد و باید از تمام ظرفیت و پتانسیل های واحد های دانشگاهی استفاده کرد. همچنین با فعال سازی شورای اقتصاد دانشگاه در استان، باید در جهت رسیدن به سیاست های کلان دانشگاه کوشا بود.


معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر شورای پژوهشی استان گیلان، نیز در این جلسه، با اشاره به توان آزمایشگاهی واحد های دانشگاهی استان، بیان کرد: توانمندی آزمایشگاهی واحد های دانشگاهی استان و شیوه نامه پیاده کردن ایمنی در آزمایشگاهها، باید مورد بررسی قرار گیرد و دستگاههای پیشرفته موجود در این آزمایشگاهها در سامانه پژوهشی استان معرفی گردد تا بتوان با انعقاد قرارداد و سرویس دهی مناسب و استاندارد به متقاضیان، در جهت درآمد زایی واحد ها اقدام کرد.


دکتر حسین فلاح باقر شیدایی، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه های سازمان مرکزی، اعضای سامانه همکار آزاد( ساها) در استان گیلان، معرفی شده که به زودی جلسات توجیهی آن برای استفاده بهینه از توانمندی های آزمایشگاه های استان گیلان برگزار خواهد شد.


در این جلسه، دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گزارش مبسوطی از روند فعالیت های پژوهشی این واحد دانشگاهی ارائه داد.


دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، کاهش وابستگی به شهریه را یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی، دانست و اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی افتخار دارد تا در راستای تولید علم، قدمهای مؤثری را برداشته و باید با توجه به توان علمی موجود در واحد های استان گیلان و تأسیس شرکت های دانش بنیان و انجام فعالیت های اقتصادی و درآمد زا در جهت کاهش وابستگی به شهریه، اقدام کرد.


در پایان هر یک از معاونان و مدیران پژوهشی واحدها و مراکز آموزشی حاضر در جلسه ، نظر و پیشنهاد خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب