استفاده از اینترنت در کلاس نمرات دانشجویان را کاهش میدهد
به گزارش گروه رسانههای دیگر آنا از ایسنا، محققان دانشگاه میشیگان به این نتیجه رسیدهاند که میانگین زمانی که دانشجویان در کلاسهایشان از اینترنت برای موارد غیردرسی استفاده میکنند بیشتر از موارد درسی است. نکته جالب توجه در اینجاست که این موضوع در رابطه با دانشجویان باهوش و سطح بالای کلاس نیز صدق میکند.
هدف این تحقیق بررسی نقش اینترنت در عملکرد تحصیلی دانشجویان بوده است و محققان این نقش را مخرب معرفی میکنند.
سوزان راویزا، استادیار روانشناسی دانشگاه میشیگان که سرپرستی تیم تحقیق را بر عهده دارد، گفت: «این تحقیق نشان میدهد که عدم استفاده از اینترنت در کلاس برای دانشجویان به مراتب مفیدتر است و بهتر است دانشجویان از استفاده از لپتاپها و دیگر وسایل دسترسی به اینترنت در کلاسهای درس استفاده نکنند».
در این تحقیق 507 دانشجو در کلاسهای درس شرکت کردند و برخی از آنها میتوانستند از اینترنت در طول کلاس استفاده کنند در حالی که برخی دیگر این اجازه را نداشتند. در پایان کلاسها از مطالب آموزشی آزمون گرفته شد و اکثر کسانی که لپتاپ در اختیار نداشتند نمرات بهتری گرفتند.
دکتر راویزا افزود: «حتی استفاده از لپتاپ برای یادداشتبرداری و نوشتن جزوه نیز میتواند سبب کاهش تمرکز دانشجویان شود چراکه افراد را به این فکر میاندازد که در کنار انجام کارهای مربوط به درس، سری هم به دیگر فایلها و اینترنت بزنند و شبکههای اجتماعی خود را چک کنند».
این استاد روانشناسی دانشگاه میشیگان اعلام کرده است که تا یک هفته قبل از آغاز امتحانات مطالب دروس خود را به صورت آنلاین منتشر نمیکند تا نیازی به استفاده از لپتاپ نباشد و هیچ دانشجویی در کلاسهای وی مجاز به استفاده از لپتاپ نخواهد بود. در صورت ضرورت هم دانشجو باید در انتهای کلاس بنشیند تا تمرکز دیگران بر هم نخورد.
انتهای پیام/