نظام رشتهای برای مدارس ایران مناسبتر است
به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، علی زرافشان، معاون آموزش متوسط وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهندگان برتر وزارت آموزش و پرورش که در مجتمع آموزشی آدینه برگزار شد، اظهار کرد: دوره جدید متوسطه از سال 92 با ساختار جدید مطرح شد.
وی ادامه داد: بنابر تحلیلها و پژوهشهای بینالمللی، ساختار کلاسیک و جامع داریم که اکنون ساختار کلاسیک رونقی ندارد؛ در ساختار جامع نیز 50 درصد مدارس به صورت جامع و 50 درصد نیز به صورت رشتهای است.
زرافشان افزود: ما این را از نظر قطب بندی سیاسی در دنیا بررسی کردیم تا ببینیم آیا با این روش، آنها به توسعه یافتگی رسیدهاند؛ ضمن اینکه بررسیهای لازم نیز به همراه جلسات کارشناسی داشتیم و به سمت مدارس جامع نرفتیم زیرا در این مدارس، انعطاف واحد تحصیلی وجود دارد و حدود 170 واحد تحصیلی ارائه شده است و دانشآموز تنها 70 واحد تحصیلی را میگذراند.
زرافشان متذکر شد: برای اینکه به گرایش دانش آموزان پاسخ مثبت داده شود تعداد واحدهای ارائه شده به دانشآموز نسبت به تعداد واحدهایی که دانشآموز برای فارغالتحصیلی نیاز دارد، بیشتر است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین عامل برای ارائه دروس انتخابی، اندازه مدرسه است و مدارس جامع مدارسی هستند که اندازه بزرگتری دارند.
وی تاکید کرد: در تقسیمبندی بینالمللی مدارس ما جزو مدارس خیلی کوچک هستند و یکی از دلایل اخیر شکست نیمسال ـ واحدی، کوچک بودن مدارس بود در نتیجه با توجه به این نکات تجربه نشان داد مدارس جامع در ایران قابل ارائه نیستند و بعد از اجرا شدن کوتاه مدت، این مدارس جمع شدند و به این نتیجه رسیدیم نظام رشتهای برای ایران نظام مناسبتری است.
انتهای پیام/