تبیین منشور فعالیتهای مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران؛ برندسازی و رشد و تعالی مدارس
علیرضا آزادبر در گفتوگو با خبرنگار آنا به تبیین منشور فعالیتهای مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران برای برندسازی و رشد و تعالی مدارس در حوزههای آموزشی، اداری و مالی، پرورشی، تربیت بدنی و پژوهشی در سال تحصیلی 96-95 پرداخت.
وی با تاکید بر اهمیت فعالیتهای آموزشی و توصیه به اهتمام ویژه به آن گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی و همفکری با اولیا توجه به آزمونهای هماهنگ، شناخت استعدادها از مولفههای مهم در حوزه آموزش است.
آزادبر با بیان اهمیت یادگیری هرچه بهتر زبان خارجی کنار زبان مادری افزود: آموزش زبان انگلیسی تحت نظارت انستیتو زبان سما، ترغیت دانش آموزان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی از برنامه های پیشرو در حوزه آموزش خواهد بود.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران با بیان اینکه مدارس سما تهران سعی میکنند دانش آموزان را در ابعاد مختلف رشد و تعالی دهند، گفت: توجه به امور معنوی مانند نماز جماعت و آموزش قرائت قرآن در کنار آموزش مهارتهای زندگی و اجتماعی و توجه به سلامت تن و روان در حوزه پرورشی و تربیت بدنی سرلوحه امور این مرکز است.
آزدبر با بیان اینکه در برنامه برندسازی سما تمام همت خود را به کار گماردهایم که به حوزه پژوهش توجه ویژهای شود، ادامه داد: توجه به فناوری نانو و شرکت دانش آموزان در سایر مسابقات و تجهیز کارگاهها به منظور زیرساخت مناسب در این حوزه مورد اهتمام جدی است.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران در پاسخ به این سوال که چگونه دانش آموزان با مهارتهای مختلف آشنا می شوند؟ گفت: سما تهران در هر مدرسه آموزش یک فن و مهارت را در دستور کار خود قرار داده است و به منظور آشنایی هرچه بیشتر با حرف و مشاغل مختلف و استفاده از پتانسیل سازمان فنی و حرفه ای با این سازمان رایزنی لازم صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه استفاده صحیح از منابع مالی و صیانت از اموال باید در سما نهادینه شود، ادامه داد: مدارس سما تهران ضمن اینکه باید تمام تلاش خود را برای جذب دانش آموزان به کار گمارند باید در استفاده صحیح از منابع مالی نیز همت خود را به کار گیرد.
ارتقای بنیه علمی و دانش افزایی برای کارکنان و دبیران و توجه ویژه به جذب معلمان و دبیران کارآمد از دیگر نکات مطرح شده توسط دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما تهران بود.
انتهای پیام/