دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1395 - 10:36
رئیس تربیت بدنی ارتش در گفت‌وگو با آنا

در 39 رشته هیات ورزشی داریم/ هدف تربیت بدنی ارتش حفظ آمادگی جسمانی پرسنل است

سرهنگ جمشید فولادی گفت: تمام برنامه‌های تربیت بدنی ارتش به نحوی سامان‌دهی شده‌ است که در نهایت به ارتقای بدنی نیروهای مسلح منجر شود.
کد خبر : 134950

سرهنگ جمشید فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد برنامه های ارتش برای حفظ آمادگی جسمانی نیروهای ورزشی این نهاد گفت: «تمام برنامه های تربیت بدنی ارتش به نحوی سامان‌دهی شد که در نهایت به ارتقای بدنی نیروهای مسلح منجر شود. دیدگاه ما نسبت به ورزش دیدگاه آمادگی جسمانی است و در کنار این مساله اعتقاد داریم که فعالیت در همه رشته های ورزشی ما را به اهداف خودمان می‌رساند.»


وی ادامه داد: «در ارتش به نحوی برنامه ریزی کردیم که کارمان به دو قسمت اصلی تقسیم شد. یک قسمت ورزش همگانی است و قسمت دیگر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است. ورزش همگانی که برای همه اقشار ارتش برنامه ریزی شد، یعنی ما مصوب کردیم که کلیه کارکنان ارتش اعم از پرسنل و وظیفه باید در هفته حدود 4 ساعت و نیم ورزش کنند و این ساعت در نیروهای آموزشی حدود 6 ساعت است، یعنی هر روز صبح باید بین ساعت 7 تا 8 ورزش صبحگاهی انجام دهند.»


فولادی در رابطه با فعالیت‌های ارتش در ورزش و تیم‌داری در مسابقات لیگ بیان کرد: «در ورزش قهرمانی در 39 رشته ورزشی هیات ورزشی داریم که این وظیفه‌ آنها پیشبرد ورزش قهرمانی ارتش است. در رشته‌های مختلفی مانند تکواندو، فوتبال، والیبال، وزنه برداری و سایر رشته‌ها هیات ورزشی داریم. مثلا در نیروی زمینی در 25 رشته تیم‌داری می‌کنیم که در لیگ‌های دسته اول و دسته دوم فعالیت می‌کنند. پدافند ارتش در 20 رشته ورزشی فعالیت می‌کند. بعضی از تیم‌های ورزشی ما صاحب مقام هم هستند مثلا تیم کبدی پدافند و تیم تیراندازی نیروی زمینی سال گذشته قهرمان لیگ شدند. اکثر بازیکنان تیم های ما را هم بازیکنان وظیفه تشکیل می‌دهند. تیم نیروی زمینی که چند ماه قبل قهرمان والیبال ارتش های جهان شد، کل بازیکنانش را نیروهای وظیفه تشکیل می‌دادند.»


وی افزود: «هدف اصلی ارتش حفظ آمادگی جسمانی نیروها است. من به عنوان رئیس تربیت بدنی ارتش با خیلی از فرماندهان درگیر می‌شوم که نیرویی که از قابلیت ورزشی بالایی برخوردار است را به تیم‌های ورزشی ارتش اضافه کنم، اما فرماندهان سایر قسمت‌ها هم به ماموریت خودشان نگاه می‌کنند. مثلا اگر یک نیروی ارتشی قابلیت ورزشی بالایی داشته باشد ما در پی آن هستیم تا او را به تیم ورزشی ارتش اضافه کنیم اما شاید آن نیروی دوره دیده قسمت خاصی باشد و به عنوان مثال راننده تانک باشد که در اینصورت فرماندهان سایر قسمت‌ها اجازه همکاری آن نیرو با تیم ورزشی را نمی‌دهند که درخواست آنها هم درست است بخاطر اینکه نیرو در یک قسمت خاصی آموزش دیده است و متخصص شد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته