دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1395 - 19:00

فضانوردان مریخ از واقعیت مجازی برای به خاطر آوردن خانه بهره می‌گیرند

سفر به مریخ هر روز به واقعیت نزدیک می‌شود و دانشمندان واقعا خود را برای یک سفر دور و دراز و بسیار خطرناک آماده می‌کنند؛ سفری که حتی شجاع‌ترین کاشفان فضا نیز از درک آن از نظر انزوای انسانی و اجتماعی عاجزند. ناسا، سازمان فضایی آمریکا، برای اینکه فضانوردان هر از گاهی حس در خانه بودن را داشته باشند، از واقعیت مجازی برای ارتباط با خانواده این فضانوردان استفاده می کند.
کد خبر : 125408

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، ناسا برای این کار از فناوری‌های «Smart Information Flow» و از شرکت 8i بهره برده است. 8i یک استارتاپ در نیوزلند است که یک فرمت جدیدی برای ویدئوهای سه‌بعدی ارایه داده است که این فرمت جدید بر پایه فناوری میدان نوری است. در واقع، این فرمت جدید واقعیت بیش‌تری را به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به ویژه در تصویرسازی انسان‌ها هدیه می‌دهد. ویدئوهای سه‌بعدی این شرکت یکی از جایگزین‌های گرافیک کامپیوتری هستند که چندین ویدئوی دیجیتال را به فرمت میدان نوری تغییر می‌دهد و ساختار آن را از نو می‌سازد تا به آن حجم سه‌بعدی واقعی را بدهد. این شرکت هدفش این است که محتوای واقعیت مجازی را با بتواند با هر دوربینی که فقط قابلیت فیلم‌برداری دارد، درست کند و این کار را از طریق نرم‌افزاری که خودش نوشته است، انجام می‌دهد.


ناسا و 8i قصد دارند با استفاده از تجربیات‌شان در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، به مقابله با «یکنواختی حسی و اجتماعی» فضانوردان مریخ بپردازند. آنها قصد دارند که کتابخانه ای از پیام‌های الهام بخش تهیه کنند تا همواره به یاد فضانوردان بیاورد که با چه هدفی پا به این سیاره سرخ گذاشته اند. این فناوری همچنین به آنها امکان می‌دهد که بتوانند با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کنند و با کمک فناوری واقعیت مجازی واقعا آنها را در کنار خود احساس کنند.


نخستین ویدئوهایی که این سازمان‌ها برای فضانوردان تهیه کرده‌اند شامل صحبت‌های باز آلدرین- فضانورد آمریکایی و دومین انسانی است که طی مأموریت آپولو ۱۱ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ (۲۹ تیر ۱۳۴۸) بر کره ماه گام نهاد- درباره نگرشش د رمورد مریخ می‌شود.


در همین راستا شرکت رسانه‌ای تایم قراردادی را با 8i امضا کرده است تا بتواند اوایل 2017 صحبت‌ها و ویدئوی آلدرین را به صورت واقعیت مجازی درآورد.


در ابتدا نیز قرار بود که از هدست‌های مقوایی واقعیت مجازی گوگل برای فضانوردان مریخ استفاده شد، اما در نهایت آلدرین هدست Vive شرکت HTC و اوکیولس ریفت را برای این کار انتخاب کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته