دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت پرسپولیس در گفت وگو با آنا

پرسپولیس به برانکو، طاهری و طارمی باخت

ضیا عربشاهی گفت: برانکو فقط یک تمرین‌دهنده خوب است و اصلا قدرت بازی خوانی ندارد.
کد خبر : 216436

ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد شرایط پرسپولیس در بازی شب گذشته مقابل الهلال گفت: «بازی که من شب گذشته از پرسپولیس دیدم باید بگویم که ما به برانکو، طاهری و ترکاشوند باختیم. برانکو در ابتدای بازی دو اشتباه در چیدمان ترکیب داشت. اول اینکه جلال حسینی که پست اصلی‌اش دفاع مرکزی است و در فصل گذشته بهترین بازیکن تیم بود را روی نیمکت گذاشت و به جای او حسین ماهینی را در چنین بازی حساسی در قلب خط دفاعی به کار گرفت. اشتباه دیگر برانکو بازی‌دادن به محسن ربیع خواه از ابتدای بازی بود که نتوانست چند پاس سالم در بازی دهد و احمد نورالهی را روی نیمکت گذاشت. در نیمه دوم هم درحالی که تیم 2 گل عقب بود و تیم حریف 10 نفره شد محسن مسلمان هافبک بازی‌ساز را از زمین بیرون کشید و دو هافبک دفاعی را کنار هم بازی داد.»


وی ادامه داد: «آقای طاهری و ترکاشوند که خودشان را مدیران باشگاه پرسپولیس می‌دانند چطور با یک بازیکنی که در ترکیه قرارداد رسمی امضا کرد دوباره قرارداد بستند؟ آقایان فقط در مورد گرفتن عکس بعد از قرارداد مدیر باشگاه شده‌اند؟ طارمی یک میلیارد پول آقای هدایتی را برای خودش نگه داشت و مشکل قراردادش را با ریزه اسپور فسخ نکرد. درحالی که همه مردم نگران بودند خمارلو و طارمی مردم را به تمسخر می‌گیرند و به نظر من وزیر ورزش باید یکسال طارمی را محروم کند و خمارلو هم برای همیشه از باشگاه پرسپولیس برود.»


عربشاهی افزود: «اگر به گل‌های الهلال نگاه کنیم متوجه می‌شویم که آنها به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بودند و به خوبی از نقاط ضعف تیم استفاده کردند. بیرانوند روی هیچ کدام از گل‌ها مقصر نبود و این ضعف فاز دفاعی تیم بود که باعث شد 4 گل دریافت کنیم. در صحنه گل اول مهاجم اصلی الهلال پشت سر مدافعان پرسپولیس جاگیری کرد اما هیچ کدام از آنها حواسشان به این مهاجم نبود. در صحنه گل دوم محسن ربیع خواه به عنوان هافبک دفاعی که نباید به بازیکن فرصت شوت‌زنی دهد بازیکن حریف را اسکورت می‌کند و هیچ مزاحمتی برای او ایجاد نمی‌کند. در صحنه گل سوم شایان مصلح که اصلا قابلیت دفاعی خوبی ندارد چندین متر از کورس عقب می‌افتد و در لحظه آخر به جای اینکه با تکل مانع ارسال توپ بازیکن الهلال شود اما هیچ حرکتی انجام نمی‌دهد.»


وی با انتقاد از عملکرد برانکو در بازی شب گذشته گفت: «برانکو خوش شانس است و در بهترین شرایط پرسپولیس سرمربی این تیم شد. متاسفانه بعضی افراد او را با کی‌روش مقایسه می‌کنند اما قدرت بازی‌خوانی کی‌روش 180 درجه با برانکو فرق دارد. برانکو فقط یک تمرین دهنده خوب است و اصلا قدرت بازی خوانی ندارد. برانکو اگر در بازی دیشب قدرت بازی‌خوانی داشت پرسپولیس باید حداقل دو گل وارد دروازه الهلال می‌کرد و این شکست سنگین را متحمل نمی‌شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته