منظور از شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی چیست؟
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، یکی از مشکلات بزرگ شرکتهای دانش بنیان، تجاری سازی و فروش محصولات است. به همین خاطر ارگانهای ذیربط، شرکتهایی که در حوزه تجاری سازی و ارایه خدمات تجاری در راستای رونق کسب و کارهای دانش بنیان فعالیت دارند را به عنوان شرکت تجاری سازی مورد تأیید قرار میدهند.
تجاریسازی فناوریهای توسعه یافته در مراکز تحقیق و توسعه شرکتها و موسسات، یکی از حلقههای اصلی دستیابی به منفعتهای مالی و در نتیجه بازگشت سرمایهگذاریها محسوب میشود.
شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی فرآیند در راستای تبدیل ایده به یک کسب و کار و در نتیجه ایجاد شغل و تولید ثروت فعالیت میکنند و این شرکتها با ارائه خدماتی در بازارسازی محصولات دانشبنیان نقشآفرینی دارند.
این خدمات در ۸ حوزه «خدمات ارزیابی»، «خدمات حقوقی و مالکیت فکری»، «خدمات تبادل فناوری»، «خدمات توسعه بازار»، «خدمات مالی و سرمایه گذاری»، «خدمات مدیریت فناوری و کسب و کار»، «شتابدهی و توسعهگری نواحی نوآوری» و «خدمات سیاستگذاری» عرضه میشود و شرکتهای دانشبنیان با کمک آنها بازار خود را گسترش میدهند.
تاکنون ۳۹۰ شرکت دانشبنیان طی این سالها توانستهاند با خدمات خود به رونق زیست بوم فناوری و نوآوری کمک کنند و تبدیل ایده به محصول را شتاب دهند.
فهرست خدمات تخصصی دانش بنیان تجاری سازی
• تهیه طرح کسب وکار (BP)، امکان سنجی فنی، بازار، اقتصادی
• ارزیابی قابلیت تجاری سازی
• ارزیابی فنی، مالی، بازار، اقتصادی، سیستمی و عملکرد
• جستوجو و تحلیل اختراع و پتنت خارجی
• نگارش و ثبت اختراع و پتنت داخلی و خارجی
• ارزیابی آمادگی صادراتی (ERA)، مدیریت صادرات (EMC)، اجرای برنامههای تبلیغات، توزیع و پخش در بازار خارجی
• مشاوره و خدمات حقوقی در خصوص قراردادها و دعاوی
• مشاوره فنی و مهندسی، مشاوره طراحی مهندسی، مشاوره تولید و برون سپاری تولید
• مشاوره شناسایی و اخذ مجوزهای ضروری و استقرار استانداردهای محصول
• تدوین استراتژی و ره نگاشت فناوری
• پیشبینی و آینده نگاری فناوری
• مشاوره فروش فناوری و خدمات فن بازار
• طراحی فرآیندهای مدیریت فناوری و نوآوری و توسعه محصول جدید (NPD)
• صحه گذاری فناوری
• ارزش گذاری و قیمت گذاری فناوری
در واقع لازمه موفقیت شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه تجاری سازی در تبدیل یک ایده ذهنی به محصول یا خدمت و ورود آن به بازار، در گرو اجرای دقیق و موفق فرآیند تجاریسازی است.
انتهای پیام/