دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ادعای یک شرکت دانش بنیان برای صادرات 50درصدی یک محصول استراتژیک به خارج

ادعای یک شرکت دانش بنیان برای صادرات 50درصدی یک محصول استراتژیک به خارج
عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان که به تازگی غزال فناوری شناخته شده گفت: سال ۹۷ زمانی که این شرکت فعالیت صنعتی را آغاز کرد، ایران به عنوان یکی از واردکنندگان محصولات «پلی‌اورتان» محسوب می‌شد، اما اکنون بیش از ۵۰ درصد محصولات صادراتی پلی‌یورتان مربوط به این شرکت است.
کد خبر : 926803

آرش نامی، تولید کننده پلی‎یورتان و نائب رئیس هیئت مدیره یکی از غزال‌های دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این مجموعه اهداف مختلفی را پیرامون بحث دنیا دانش‌بنیان‌ها دنبال می‌کند. هدف گذاری‌ ما فقط در زمینه موضوعات علمی نیست بلکه دانش محوری فکر می‌کنیم و مسائلی از قبیل کیفیت، روابط، منابع انسانی و مالی، بازرگانی، تجارت را الگو قرار داده‌ایم. به عنوان مثال در بحث مالی، ابزار‌های نوین مالی را مورد استفاده قرار داده‌ایم.

وی افزود: همچنین ضمن رعایت اصل کیفیت و استاندارد‌های خارجی، برای رقابت پذیری محصولات این مجموعه در عرصه بین‌المللی نیز برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم و طبق سلایق خاص هر کشوری، محصولی را طراحی و تولید کنیم.

نامی اظهارکرد: در ابتدا کار صادرات محصولات این مجموعه را به کشور‌های همسایه آغاز کردیم در ادامه این محصولات به بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله روسیه، آذربایجان، ترکیه، چین، بلاروس، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، سوریه، افغانستان، نیجریه، امارات، عمان، دبی و ... صادر شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با چند کشور منطقه نیز در حال مذاکره هستیم تا نمایندگی انحصاری در آن کشور‌ها داشته باشیم. با مشتریان اروپایی‌مان نیز وارد مذاکره شده‌ایم و یک سری آزمایش‌ها انجام داده‌ایم که مورد تایید قرار گرفته‌اند. 

عضو هیئت مدیره شرکت بیان کرد: سال ۹۷ زمانی که این شرکت فعالیت صنعتی‌ را آغاز کرد، ایران به عنوان یکی از واردکنندگان محصولات پلی‌اورتان محسوب می‌شد، اما اکنون بیش از ۵۰ درصد محصولات صادراتی پلی‌یورتان مربوط به این شرکت است.

وی درباره اهمیت توسعه بازار این صنعت گفت: صنعت پلی‌یورتان، صنعتی بزرگ با بازیگرانی محدود است. پلی‌یورتان (دسته‌ای از مواد شیمیایی که از واکنش پلی ال‌ها و ایزوسیانات‌ها تشکیل می‌شود) یکی از پلیمر‌های هایتک محسوب می‌شود که سابقه‌ای تولید و ساخت آن در جهان اندک است. این محصول در صنایع معادن و پتروشیمی، حمل و نقل و چسب سازی، کفش و انواع پا پوش، عایق و لوازم خانگی و رنگ کاربرد فراوانی دارد.

وی افزود: همچنین سیستم هاوس این مجموعه نیز ۸۵ درصد تکمیل شده است که نیاز برقی نه تنها ایران بلکه کشور‌های همسایه را نیز برطرف می‌کند.

 این شرکت خصوصی دانش بنیان نوع یک، وارد فرا بورس شده است و به زودی نیز عرضه اولیه خود را ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته