دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تا ساعتی دیگر؛

بقایای ۳ تُنی ایستگاه فضایی به سمت زمین سقوط می‌کند

بقایای ۳ تُنی ایستگاه فضایی به سمت زمین سقوط می‌کند
سه تُن از بقایای بی‌استفاده ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال سقوط به سمت کره زمین است و تا ساعاتی دیگر به جوِّ کره ما می‌رسد.
کد خبر : 900805

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، سه تن از بقایای بی‌استفاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال سقوط به سمت کره زمین است که تا ساعاتی دیگر به جوِّ کره ما می‌رسد.

پالت چند تُنی موسوم به (EP۹) در مارس ۲۰۲۱ از ایستگاه فضایی به بیرون پرتاب شد. در آن زمان، گزارش شده بود که این پالت عظیم‌ترین جرمی است که تاکنون از ایستگاه فضایی بین‌المللی به سمت دریا پرتاب شده است؛ از آنجایی که اشیا به طور معمول در جو می‌سوزند، دور انداختن تجهیزات مستعمل یا غیرضروری به این شکل رویه رایجی در ایستگاه فضایی است.

اداره فدرال حفاظت مدنی و امداد در بلایای طبیعی، مرکز هشدار ملی یک در بن، آلمان پیش از ورود مجدد این بقایای بلااستفاده بیانیه زیر را صادر کرد: بین ظهر روز هشتم مارس تا ظهر روز نهم مارس، انتظار می‌رود یک شیء فضایی بزرگ دوباره وارد جو زمین و احتمالاً تکه تکه شود. این شی حاوی بسته‌های باتری از ایستگاه فضایی بین‌المللی است. این اقدام به منظور رهایی از باتری‌های قدیمی و غیر قابل استفاده بوده و با استفاده از دستگاه‌های خاص از ایستگاه فضایی بیرون پرت شده‌اند و اکنون به زمین منتقل می‌شوند.

نوع این باتری‌ها لیتیومی است که باعث افزایش وزن و حجم باتری‌ها می‌شود. از آنجایی که این باتری‌ها قابلیت بازیافت ندارند و دیگر قابل استفاده نیستند، تصمیم گرفته شده است که بازگردانده و در جو بسوزند.

باتری‌ها با سرعت بسیار بالایی به سمت زمین سقوط می‌کنند؛ محققان معتقدند خطر بالقوه سقوط در منطقه دارای جمعیت بسیار کم است و احتمال سقوط در منطقه‌ای با جمعیت کم داده می‌شود.

در پست هشدار مرکز ملی بن توضیح داده شده است که احتمال برخورد بقایا به آلمان بسیار کم در نظر گرفته شده اگر خطر افزایش یابد، اطلاعات جدید به‌روزرسانی می‌شود.

بر اساس یک پست رسانه اجتماعی توسط جاناتان مک‌داول، ستاره شناس از مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیت‌سونیان، باتری‌ها باید حوالی بعدظهر وارد جو زمین شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته