دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1402 - 16:49

قالبسازی، هنر، تخصص یا مدیریت؟

قالبسازی، هنر، تخصص یا مدیریت؟
ساخت قالب‌های تزریق پلاستیک یکی از صنایع پایه و دارای قدمت می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی، ماشین آلات و ابزار‌های قالبسازی به روز‌تر شدند و ماشین آلات و ابزار‌های سنتی، جای خود را به ماشین آلات و ابزار‌های نوین و پیشرفته قالبسازی داد.
کد خبر : 899960

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ساخت قالب های تزریق پلاستیک یکی از صنایع پایه و دارای قدمت می باشد. با پیشرفت تکنولوژی، ماشین آلات و ابزار های قالبسازی به روز تر شدند و ماشین آلات و ابزار های سنتی، جای خود را به ماشین آلات و ابزار های نوین و پیشرفته قالبسازی داد و این، یک پیشرفت بزرگ در صنعت قالبسازی حساب شد. اما با اینکه، ماشین آلات و ابزار ها به روز شدند، قسمت قابل توجهی از قالبسازان ایرانی نتوانستند مشتریان خود را راضی نگه دارند و زمان زیاد قالبسازی و هزینه های بالا، برخی از مشتریان را به سمت سفارش قالب به قالبسازان چینی داد.

نکته اصلی این عدم موفقیت در اینجاست که ماشین آلات و ابزار ها به روز شدند، اما سبک و شیوه قالبسازی فرقی نکرد و همان شکل کارگاهی سنتی را حفظ کرد. قالبسازی ها، کارگاه هایی سنتی شدند که فقط ابزار و ماشین آلات آنان به روز شد.

یکی از مجموعه های قالبسازی که تمرکز ویژه در سبک و شیوه های نوین قالبسازی با رویکرد کاهش هزینه و افرایش بهره وری داشته و توانسته موفقیت های چشمگیری کسب کند، شرکت نوآوران علوم مهندسی پویا می باشد. این شرکت، بر آن باور است که قالبسازی، فقط یک مهارت فنی نیست، بلکه قالبسازی یک پروسه تخصصی است که با تلفیق هنر، دانش، خلاقیت و نوآوری و همچنین مدیریت زمان، مدیریت هزینه، مدیریت زنجیره تامین و تولید و مدیریت دانش به نتیجه مطلوب در حالت بهینه خواهد رسید.

این شرکت با تدوین و اجرای یک مدل مدیریتی نوین و پویا، توانسته است با بکارگیری هنر، دانش، مهارت فنی و تکنولوژی، زمان و هزینه را مدیریت کند و مزیت رقابتی ویژه ای در بازار شرکت های داخلی و خارجی کسب کند. این موضوع با حضور و بررسی میدانی شرکت نوآوران علوم مهندسی پویا در نمایشگاه های ایران پلاست و اوراسیا پلاست، احصا شده است.

در کنار این مدل مدیریتی که مزیت رقابتی ویژه شرکت نوآوران علوم مهندسی پویا است، یکی دیگر از دستاورد های ویژه و اختصاصی این شرکت، ساخت قالب های موقت تزریق پلاستیک برای اولین بار در صنعت قالبسازی می باشد. که باعث کاهش هزینه های ساخت قالب برای تولید تیراژ های محدود محصولات می شود که این امر فوق العاده توجه شرکت های دانش بنیان را به عنوان مشتری به خود جلب کرده است و درصد قابل توجهی از مشتریان شرکت نوآوران علوم مهندسی پویا، شرکت های دانش بنیان می باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته