کاربران از چتباتها چه میخواهند؟
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پاپیولار ساینس، یک نظرسنجی جدید نشان میدهد که بسیاری از بزرگسالانی که از چتباتهای هوش مصنوعی مانند چتجیپیتی استفاده میکنند فقط خواهان یک گفتوگوی ساده هستند.
بسیاری از افراد از برنامههای هوش مصنوعی مانند چت جیپیتی، بینگ و گوگل بارد برای کارهای سادهای، چون جستجوی اینترنتی یا ویرایش متن استفاده میکنند. با این حال نظرسنجی جدید مؤسسه کانسومر ریپورتز (Consumer Reports) نشان داد که حدود ۱۳ درصد از کاربران چترباتهای مولد فقط برای یک گفتوگوی ساده به سراغ این برنامهها میروند.
این نظرسنجی که با هدف چگونگی و چرایی استفاده از برنامههای چت مصنوعی انجام شد نشان داد که اکثریت آمریکاییها (۶۹ درصد) یا از برنامههای چت هوش مصنوعی استفاده نکردهاند یا به مدت یک فصل (سه ماه) از آن استفاده منظم نداشتهاند. همچنین مشخص شد که چت جیپیتی و اُپن اِی آی محبوبتر از سایر برنامهها بودند که از این میان ۱۹ درصد از پاسخ دهندگان از چت جیپیتی استفاده میکردند که سه برابر از هوش مصنوعی بینگ و تقریباً پنج برابر محبوبتر از گوگل بارد محبوبتر بوده است.
در این نظرسنجی بیشتر کاربران گفتند که در این برنامهها به دنبال کارهای معمولی مانند پاسخ دادن به سؤالات ساده، خلاصه کردن متون و ایدهیابی برای کار یا انجام تکالیف مدرسه بودهاند.
اگرچه هوش مصنوعی مولد در ایجاد و ویرایش کدهای کامپیوتری خوب است، اما تنها ۱۰ درصد از افراد گزارش دادهاند که از این فناوری برای این منظور استفاده کردهاند.
تمایل به صحبت کردن یک احساس طبیعی انسانی است. با این حال، برخی از مردم به جای ایجاد روابط انسانی به چترباتهای هوش مصنوعی روی آوردهاند که این موضوع باعث نگرانی منتقدان این فناوری شده است.
این گزارش تأکید دارد که مکالمه با چتربات به خودی خود نگرانکننده نیست. این یک فناوری جدید است و مردم در مورد آن کنجکاو هستند. با این حال، این فناوری نگرانیهایی در مورد وابستگی افراد به فناوری به جای روابط انسانی ایجاد کرده است.
انتهای پیام/