دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات امنیتی متروی نیویورک جمع‌آوری شد

ربات امنیتی متروی نیویورک جمع‌آوری شد
اجرای آزمایشی ربات امنیتی متروی نیویورک پس از دو ماه پروپاگاندا شکست خورد.  
کد خبر : 894755

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، اداره پلیس نیویورک به اجرای آزمایشی ربات امنیتی مترو میدان تایمز پایان داد و دستگاهی را که برای کمک به حفظ امنیت مردم بود، بازنشسته کرد.ربات مذکور (K۵ ) نام دارد و توسط شرکت کالیفرنیایی «نایت اسکوپ» ساخته شده است.

K۵ با وزن ۴۲۰ پوند مجهز به ۴ دوربین است و به نظر می‌رسد به ربات «آرتو-دی‌تو» شبیه است که یکی از آزمایش‌های هایتک شهردار اریک آدامز برای شهر نیویورک بود. 

این ربات سال گذشته ظاهراً برای کمک به ایمن نگه‌داشتن مسافران به صورت آزمایشی به کار گرفته شد، اما هیچ قابلیت واقعی که بتواند در موقعیت‌هایی که باید در محل به آن رسیدگی می‌شد مفید باشد، نداشت.

سخنگوی این اداره در همین راستا به نیویورک تایمز گفته است، این ربات آزمایش خود را در سیستم متروی نیویورک تکمیل کرده است.

این ربات دارای دوربین‌هایی است که می‌توانند ویدیو ضبط کنند و دکمه‌ای دارد که افراد می‌توانند با فشار دادن آن با یک نماینده آنلاین ارتباط برقرار کنند. ربات متروی نیویورک در طول اجرای آزمایشی خود که به مدت دو ماه به طول انجامید، از نیمه شب تا ساعت۶ صبح در ایستگاه گشت زنی می‌کرد. این ربات ابزار بازویی ندارد و نمی‌تواند از پله‌ها بالا یا پایین برود.

مسافران مترو به تایمز گزارش داده‌اند که این ربات تقریباً همیشه به برق متصل است.

پلیس نیویورک با توجه به حادثه یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ وجهت افزایش امنیت در مناطق عمومی، خصوصاً مکان‌هایی نظیر تایمز اسکوئر، وجود ربات‌های امنیتی برای کاهش خطرات احتمالی را در نظر گرفت؛ از آن زمان به بعد، چندین نمونه از این ربات‌های امنیتی در این منطقه برای پایش و کنترل امنیت استفاده شده‌اند.

 ربات K۵ با نام به خاطر شکست در برخی مأموریت‌ها مورد بحث قرار گرفته است. بعد از آغاز به کار آن، مقامات شهر نیویورک امیدوار بودند که توسط این ربات امنیتی، خطرات مربوط به تروریسم یا سرقت را در منطقه متروی میدان تایمز کنترل کنند، اما پس از چند هفته استفاده، عملکرد این ربات مورد انتقاد و شکایت قرار گرفت.

یکی از مشکلاتی که باعث ناکارآمدی این ربات شده است، قدرت پردازش و هوش مصنوعی ضعیف آن است، و قادر به تشخیص واقعیت‌ها و موضوعات پیچیده‌ای نظیر تهدید‌های امنیتی نبوده و بنابراین قابلیت حل مسائل پیش رو را نداشته است.

در نتیجه، به دلیل کارایی ضعیف و ناتوانی این ربات در مقابله با چالش‌های واقعی، نتایج آزمایش استفاده از آن مطلوب نبوده است و مقامات نیویورک تصمیم گرفتند استفاده از آن را به پایان برسانند.

از طرف دیگر، این نکته قابل توجه است که استفاده از ربات‌های امنیتی در مکان‌های عمومی همچنان موضوعی مطرح است و با بهبود فناوری و تکنولوژی ممکن است ربات‌های موثرتری معرفی شوند که بتوانند به طور اثربخش در کنترل امنیت مناطق پرجمعیت کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته