دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 15:49
رئیس پارک علم و فناوری پردیس تاکید کرد

فقدان بازارهای داخلی و خارجی؛ معضل پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری پردیس اعلام کرد که بی‌توجهی به تجاری‌سازی در حوزه فناوری معضل مهم در عرضه بازار است و اگر بتوانیم این مشکل را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و سطح جهانی تسهیل کنیم، محصولات خود را بهتر ارائه می‌کنند.
کد خبر : 88417

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی رادیو، مهدی صفاری‌نیا با اشاره به حضور 180 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه اینتکس گفت: «این نمایشگاه در حوزه فناوری است و شرکت‌های حاضر نیز فناوری‌های خود را عرضه می‌کنند».


وی با بیان اینکه شرکت‌ها هیچ گونه عرضه کالا در این نمایشگاه ندارند، ادامه داد: «شرکت‌ها به لحاظ سطح فناوری ارزیابی شده‌اند و عمده فناوری‌های ارائه‌شده در حوزه الکترونیک، مخابرات، اطلاعات و ارتباطات، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی، دارو و حوزه مواد و فناوری نانو است».


صفاری‌نیا با اعلام اینکه نیمی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه داخلی هستند، گفت: «شرکت‌ها عمدتا دانش بنیان هستند، توان صادراتی و یا امکان دریافت تکنولوژی از شرکت‌های خارجی را دارا هستند».


وی افزود: «در حوزه تولید علم در جهان دارای رتبه خوبی هستیم ولی در حوزه تجاری‌سازی فناوری رتبه خوبی نداریم و کشورمان چند 10 نمره فاصله دارد».


صفاری‌نیا با اعلام این مطلب افزود: «فناوری نیازمند زنجیره تجاری‌سازی است و زیرساخت‌ها و نکات اقتصادی در توسعه فناوری موثر است که همین نمایشگاه‌ها و همچنین فن بازارها بسیار موثر هستند».


وی لزوم توجه به تجاری‌سازی در حوزه فناوری را متذکر شد و گفت: «معضل مهم در عرضه بازار است که اگر بتوانیم این مشکل را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و سطح جهانی تسهیل کنیم، محصولات‌شان بهتر و بیشتر در حوزه ملی و جهانی ارائه می‌شود».



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته