دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تامین آب آشامیدنی سالم زائران پاکستانی در موکب‌های مرزی با «سامانه سیار تصفیه آب»

تامین آب آشامیدنی سالم زائران پاکستانی در موکب‌های مرزی با «سامانه سیار تصفیه آب»
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اعلام کرد، سامانه سیار نصفیه آب ساخته شده در یک شرکت دانش بنیان اکنون در موکب های مرزی آب سالم مورد نیاز زائران را تامین می کند.
کد خبر : 866867

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایانه مرزی ریمدان که در ۱۸۰ کیلومتری چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع است همه روزه پذیرای زائران پاکستانی است که قصد عزیمت به مرز‌های غربی و حضور در پیاده روی اربعین را دارند.

به گفته مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تنها طی روز‌های ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور بالغ بر ۷۴ هزار و ۸۹۲ زائر پاکستانی از پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان به کشور وارد شده اند.

حضور این جمعیت قابل توجه از زائران خارجی فرصت مغتنمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فراهم کرده تا با خدمت به زائران امام حسین (ع) سهمی در ثواب زیارت آنان داشته باشند.

بهزاد حاج قدیری، مدیرعامل یک شرکت  دانش بنیان که طرح‌های متعددی را در زمینه سامانه‌های دانش بنیان تصفیه آب در سیستان و بلوچستان اجرا کرده و این روز‌ها مشغول ارائه خدمت به زائران پاکستانی در مرز ریمدان است با اشاره به این که در شرایط ویژه‌ای مثل راهپیمایی عظیم اربعین، دسترسی به آب سالم و مطمئن محدود می‌شود گفت: با توجه به اینکه زائران پاکستانی اربعین از مرز ریمدان در حال وارد شدن به خاک ایران هستند، ما با حضور و خدمت رسانی سعی کردیم کمکی در جهت تصفیه آب در محل کرده باشیم.

وی ادامه داد: تامین آب کویر هامون با هدف دسترسی به آب سالم و مطمین در شرایط بحرانی با تکیه بر دانش غشایی اقدام به ساخت سامانه تصفیه آب سیار کرده است. این سامانه قابلیت تصفیه انواع آب‌های سطحی و زیرزمین را داراست و کانکس سامانه در کمترین زمان ممکن به محل مورد نظر منتقل شده و خدمات تصفیه و تولید آب آشامیدنی را ارائه می‌دهد و تا زمان که مورد نیاز باشد درآن محل باقی می‌ماند و پس از رفع نیاز با تریلی به مکان دیگر منتقل می‌شود.

حاج قدیری تصریح کرد: این سامانه شامل دو زیرسیستم فیلتراسیون اسمز معکوس و فیلتر سرامیکی - هم به صورت جداگانه و هم به صورت ترکیبی - است و برای تامین انرژی مورد نیاز خود از انرژی برق شبکه شهری و یا برق خورشیدی استفاده خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان افزود: همچنین سامانه مذکور میتواند آب با کدورت بالا و تی دی اس حدود سه تا چهار هزار میلی گرم در لیتر را به آب قابل شرب تبدیل کند. این سامانه در ابعاد بیست و چهل فوتی در ظرفیت‌های متنوع از پنجاه تا چهارهزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته