دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی؛

اتاق فکر مشاوره به دانش‌بنیان‌ها تشکیل شد/ ایجاد زمینه ورود به عرصه بین‌المللی

اتاق فکر مشاوره به دانش‌بنیان‌ها تشکیل شد  ایجاد زمینه ورود به عرصه بین‌المللی
مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی گفت: فعالیت شرکتها در عرصه بین المللی با ایجاد یک اتاق فکر محقق می شود لذا چنین اتاقی  متشکل از متخصصان برجسته در مرکز رشد دانشگاه تشکیل شده که با مدیریت و مشاوره به تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کنند.
کد خبر : 858449

سید حسین لواسانی مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: ما در این مرکز رشد تلاش کردیم تا با ایجاد فرهنگ‌سازی زیرساخت‌های این مرکز رشد را در دانشگاه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه دو زیرساخت در مجموعه‌های کرج و تهران برای این مرکز رشد ایجاد شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۳ شرکت فناور و 15 شرکت دانش بنیان در این دو مجموعه به صورت فعال حضور دارند.

لواسانی با اشاره به ایجاد اتاق فکر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: فعالیت شرکتها در عرصه بین المللی با ایجاد یک اتاق فکر محقق می شود لذا چنین اتاقی  متشکل از متخصصان برجسته در مرکز رشد دانشگاه تشکیل شده که با مدیریت و مشاوره به تیم‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کنند.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه شرکت‌های نوپا و کوچک از صفر فعالیت خود را آغاز کردند و دانش‌بنیان شدند، عنوان کرد: درصدد برآمدیم تا یک فضا به نام خانواده زیست‌بوم فناوری خوارزمی ایجاد کنیم که شرکت‌ها تلاش کنند در این فضا خدمات متقابلی با یکدیگر داشته باشند. این باعث می‌شود تا شرکت‌های نوپا با هزینه کم‌تر از شرکت‌های بزرگ کمک بگیرند. همچنین چرخه اقتصادی آن‌ها می‌تواند در این مجموعه توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های نوپا از دل ارتباطات تجاری با مجموعه‌های دیگر می‌توانند به شناخت بازار برسند، عنوان کرد: در این مرکز رشد به دنبال این هستیم تا با ایجاد یک کریدور ارتباطی با کشور‌های همسایه و آسیای میانه ارتباط برقرار کنیم و محصولات و خدمات آن‌ها را در قالب صادرات و یک پروژه به کشور ارائه دهیم.

لواسانی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به مرکز رشد دانشگاه خوارزمی چه اقداماتی باید انجام دهند، یادآور شد: یک فضا در اختیار دانش‌بنیان‌ها قرار می‌دهیم تا فرآیند برای آن‌ها تسهیل شود. آن‌ها در این فضا با کمک تیم‌های فناور دیگر و دریافت خدمت می‌توانند به‌راحتی ایده خود را پرورش دهند. همچنین بالغ‌بر ۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان سودآور هستند و نرخ ارتباطی شرکت‌های دانش‌بنیان در خارج از مرکز رشد دانشگاه با ما قطع نمی‌شود و می‌توانند یک الگو برای مجموعه‌های دیگر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته