دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1395 - 09:18

افتتاح چهار مرکز تحقیقاتی و دفتر EDO دانشکده پرستاری واحد نجف‌آباد با حضور دکتر ابطحی + تصاویر

مراکز تحقیقات توسعه پژوهش‌های بالینی، دیابت، مراقبت کل‌نگر، مرکز EDO دانشکده پرستاری و مرکز تحقیقات طب ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با حضور معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.
کد خبر : 85324

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، سید محمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد عصر دیروز در آیین افتتاحیه مراکز تحقیقاتی حوزه علوم پزشکی این واحد از امضای سه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و مدیریت درمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: «افتتاح سه مرکز توسعه پژوهش‌های بالینی، تحقیقات دیابت و تحقیقات طب ورزشی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در جوار بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان، امکان پژوهش‌های بالینی در زمینه‌های مختلف را برای دانشجویان و اعضای هیات علمی واحد نجف‌آباد فراهم کرده است.»



امیری، همکاری‌های متقابل واحد نجف آباد و بیمارستان دکتر شریعتی را یادآور شد و افزود: «مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و مدیریت بیمارستان دکتر شریعتی از سال‌های گذشته تا به امروز همکاری‌های بسیار خوب و صمیمانه‌ای با ما داشته‌اند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با تاکید بر نقش تاثیرگذار دکتر میرزاده در موفقیت‌های چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: «اگر دکتر میرزاده هدایت کشتی بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را در دست نگرفته بود، امروز معلوم نبود که این دانشگاه دچار چه سرنوشتی بود، امام اکنون با مدیریت نوین ایشان به همراه تجربه‌هایی که در طول سه دهه گذشته کسب کرده‌اند، امروز دانشگاه آزاد اسلامی علی‌رغم مشکلاتی که در گذشته داشته است از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. اقدامات شجاعانه و مدبرانه‌ای که دکتر میرزاده در توسعه تحصیلات تکمیلی داشتند، در خروج دانشگاه آزاد اسلامی از بن بست مشکلات بسیار راهشگا و ستودنی است و قطعا هیچ کس غیر از ایشان نمی‌توانست چنین تحول و بن بست شکنی ایجاد کند.»



امیری، دکتر ابطحی را نجات‌بخش حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و اذعان کرد: «همانگونه که دکتر میرزاده منشأ تحول و حرکت رو به جلوی دانشگاه آزاد اسلامی بودند، دکتر ابطحی نیز نجات بخش حوزه علوم پزشکی این دانشگاه هستند. اکنون جایگاه ما در وزارت بهداشت نسبت به سال‌های گذشته بسیار متفاوت شده است. چراکه در سال‌های گذشته حتی برای تصویب یک رشته از رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم با مشکلات متعددی مواجه می‌شدیم، اما اکنون با ارتباط بسیار خوبی که ایشان با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برقرار کرده است. امور مرتبط با حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طبق روال قانونی و با مساعدت‌های همکاران وزارت بهداشت به خوبی در حال انجام است.»



معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم گفت: «این دانشگاه با تفکر و ایده‌پردازی بزرگمرد تاریخ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت و امروز می‌بینیم که در هر گوشه از کشور کارهای بسیار بزرگی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است. از جمله اینکه بخش قابل توجهی از دانش آموختگان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرده‌اند.»


سید علی ابطحی ادامه داد: «ایجاد حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تفکر خاصی بود که دکتر میرزاده آن را ایجاد کرد و بر اساس همین تفکر اکنون هیچ گونه فعالیت آموزشی و درمانی در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بدون مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نداریم. با همین طرز تفکر ریاست دانشگاه بود که در تحصیلات تکمیلی نیز توفیقات زیادی به دست آوردیم. بر اساس رهنمود‌های دکتر میرزاده تنها به فکر توسعه کمی نبوده‌ایم. ارتقای آموزش و پژوهش در صدر برنامه‌های دکتر میرزاده بوده و هست.»



ابطحی با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری واحد نجف آباد با مدیریت درمان تامین اجتماعی و افتتاح مرکز توسعه پژوهش‌های بالینی، مرکز تحقیقات دیابت، مرکز تحقیقات طب ورزشی، مرکز تحقیقات و مراقبت‌های کل‌نگر و دفتر EDO دانشکده پرستاری واحد نجف آباد خاطرنشان کرد: «پژوهش‌های صورت گرفته در این مراکز تحقیقاتی باید مبنای کاربردی داشته باشند. ما مطلقا به دنبال کارهای آماری و تکراری نیستیم و با استفاده از فرصت پیش آمده و با پژوهش‌های علمی، منشأ کاهش هزینه‌های درمان و کم شدن آسیب‌های کار و بیماری‌های ناشی از آن باشیم. مجموع این اقدامات به ارتقای کیفیت آموزش و بهره وری مناسب از سرمایه‌های تامین اجتماعی منجر خواهد شد.»


ابطحی افزود: «فعالیت‌ها و نتایج این مراکز پژوهشی را بصورت مستمر رصد خواهیم کرد و در صورت حصول نتیجه مثبت به گسترش این کار در دیگر استان‌ها خواهیم پرداخت.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته