ایدههای برتر با روشهای نوین تجاریسازی میشود
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، مخترعان و توسعهدهندگان تلاشهای بسیار زیادی برای فرآیند نوآوری و ایدهپردازی میکنند که ایدههای جدید را برای رشد به ارمغان میآورد. ایدهها بهتنهایی برای مخترعان یا شرکتهای توسعهدهنده سودآور نیستند، زیرا بسیاری از مخترعان نمیدانند چگونه ایده نوین خود را به فروش واقعی تبدیل کنند.
**کسب و کار سودآور؛ از اهداف شاخص نوآوری
بسیاری از مخترعان با معمای تجاریسازی مواجه میشوند. معمای تجاریسازی به شکافهای موجود در ایدهها گفته میشود. پرکردن این شکافها نیاز به علم وآگاهی داشته و در ادامه به حل مشکلات اشاره میشود. ایده، محصولات یا فناوری جدید در آزمایشگاه بسیار ارزشمند است، اما بحث فروش آن متفاوت است. ابتدا افراد باید طرز تفکر خود را تغییر دهند و مانند یک کارآفرین رفتار کنند. به بیان دیگر افراد باید فرصتهایی برای حل مشکلات خود پیدا کرده و برای برآوردهکردن نیازهای مشتری و پرکردن شکافها از روشهای مختلف استفاده کنند. پیشبینی حل مشکلات کنونی و آینده با استفاده از روشهای جدید و ساده در مرکز تفکر کارآفرینی انجام میشود. به جرات میتوان گفت هدف تمامی استراتژیهای نوآوری، رویداد ایدهپردازی، طرح رشد بازار، توسعه رشد پایدار و سودآور کسب وکار است.
**توسعه ایدهپردازی از راهاندازی کسب و کارهای کوچک
زمانیکه یک نوآوری رشد و توسعه پیدا میکند، محصولات، خدمات، مشتریان جدید نیز بههمراه آن ایجاد میشود. چندین مرحله کلیدی وجود دارد که برای تجاریسازی ایدههای نو باید درنظر گرفته شود. در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مانند یک کارآفرین یا کسب و کار نوپا فکر میکنید. همچنین میتوانید از کسب و کارهای کوچک استفاده کنید و در صورت مواجهه با شکست ناامید نشوید. از راههای هوشمند برای حل مشکلات مشتری در این راه استفاده کنید. توسعهدهندگان بهطور مداوم باید بازارها و مشتریان خدمتکننده را نیز تجزیه و تحلیل کنند تا بینشی جدید برای کسب فرصتهای جدید بهدست آورند. مشکلاتی که مشتریان با آن دست و پنجه نرم میکنند، میتواند یکی از مشکلات بزرگ در تجاریسازی محسوب شود و درک این مشکلات حلال بسیاری از چالشهاست. نگاه دقیق و هوشمند به کسب و کار، دانش و سایر قابلیتها نیز میتواند برای حل مشکلات موثر عمل کند.
**ورود به بازار با پیروی از رویکردهای توسعهیافته
یکی دیگر از راههای تجاریسازی ایدهها، شفافسازی و اصلاح ایدههاست، زیرا این کار باعث میشود تا ایدههای اصلی به سمت بهتر شدن پیش رود. در این خصوص باید بهطور مداوم از خود سوالاتی بپرسید. اینکه این ایده چه سودی برای من یا مشتری دارد. چرا مشتری باید ایده و کسب و کار نوین را باور کند. در آخر باید بپرسید چرا باید به این ایده اهمیت داده شود. مخترعان باید برای پرکردن شکافهای موجود در محصول و نحوه حل مشکلات تحقیق و توسعه انجام دهند. در ابتدا یک نمونه اولیه و ارزان ایجاد کرده و در مرحله بعد با دریافت بازخورد از مشتریان به افزایش کیفیت نمونه فکر کنید.
قبل از ورود به بازار، استراتژی بازاریابی و فروش عملی ایجاد کرده و در نهایت با استفاده از چرخه بهبود طرح، انجام و مطالعه نسبت به توسعه آن اقدام کنید. پیروی از این رویکردها میتواند برای تجاریسازی ایده سازنده و مفید باشد. همچنین شما با پیروی مستمر از این رویکردها میتوانید نسبت به رقبای خود زودتر وارد بازار شوید.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/