دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1401 - 08:30
توصیه کارشناسان؛

با دو دقیقه ورزش روزانه از مرگ زودهنگام جلوگیری کنید

با دو دقیقه ورزش روزانه از مرگ زودهنگام جلوگیری کنید
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افراد با تنها دو دقیقه ورزش در روز می‌توانند به میزان قابل توجهی احتمال بروز مرگ زودهنگام را کاهش دهند.
کد خبر : 812610
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ۱۵ دقیقه فعالیت شدید در هفته برای کاهش ۱۸ درصدی خطر مرگ زودرس کافی است.
 
یافته‌ها از یک مطالعه استرالیایی بر روی ۷۰۰ هزار نفر انگلیسی به دست آمده که به مدت ۷ سال ردیابی شدند.

نویسندگان می‌گویند که این یافته‌ها مزیت حتی مقدار کمی از ورزش روزانه را نشان می‌دهد. بر اساس تحقیقات سرویس سلامت ملی انگلیس، حتی بالا رفتن از پله‌ها به عنوان یک "فعالیت شدید" به حساب می‌آید؛ داده‌های به دست آمده از تحقیقات تاکید می‌کند تنها دو دقیقه ورزش شدید در روز ممکن است برای کاهش خطر مرگ در سنین پایین کافی باشد و کارشناسان می‌گویند حتی لازم نیست کار خیلی شدید انجام دهید.
با توجه به اینکه کمبود زمان شایع‌ترین مانع گزارش شده برای فعالیت بدنی منظم است، انجام فعالیت بدنی حتی در مقادیر کوتاه به صورت پراکنده در طول روز ممکن است گزینه‌ای مناسب برای افراد پرمشغله باشد.
دستورالعمل‌های سرویس سلامت ملی انگلیس تاکید می‌کند بزرگسالان باید ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در هفته بین ۴ تا ۵ روز انجام دهند. نمونه‌هایی از ورزش‌های شدید شامل دویدن، شنا کردن، پرش و بالا رفتن از پله‌ها است.
مزایای سلامتی ورزش منظم برای چندین دهه به خوبی ثابت شده است. تناسب اندام می تواند از چاقی و اثرات جانبی آن مانند دیابت نوع 2 و سرطان جلوگیری کند. همچنین می‌تواند استحکام استخوان‌ها و سلامت روان را بهبود بخشد. با این حال، مطالعه‌ای که توسط محققان اسکس در ماه مه (اردیبهشت) انجام شد نشان داد که از هر 20 بزرگسال در انگلیس تنها یک نفر به میزان توصیه شده در هفته ورزش می‌کند.
بی‌توجهی به ورزش، همراه با پیروی از رژیم‌های غذایی ناسالم، عامل اپیدمی فزاینده چاقی در جهان شناخته شده است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد میزان قابل توجهی از بزرگسالان دارای اضافه وزن هستند و پیش بینی می‌شود این روند در آینده ادامه یابد.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: مرگ زودرس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته