دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1401 - 12:55

ایده‌های استارتاپی جدید+ مراحل راه‌اندازی آن

ایده‌های استارتاپی جدید+ مراحل راه‌اندازی آن
اگر شما هم به فکر راه‌اندازی استارتاپ هستید، این نوشته را از دست ندهید. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا بهترین و جذاب‌ترین ایده‌های استارتاپی جدید را به همراه مراحل راه‌اندازی استارتاپ با شما به اشتراک بگذاریم.
کد خبر : 812456

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، این روزها کلمه استارتاپ زیاد به گوشمان می‌خورد و همه از اهمیت استارتاپ‌ها و لزوم حمایت از آن‌ها حرف می‌زنند. اگر شما هم به فکر راه‌اندازی استارتاپ هستید، این نوشته را از دست ندهید. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا بهترین و جذاب‌ترین ایده‌های استارتاپی جدید را به همراه مراحل راه‌اندازی استارتاپ با شما به اشتراک بگذاریم. با ما در اکوموتیو همراه باشید.

مراحل راه‌اندازی استارتاپ

اگر به این مقاله رسیده‌اید، یعنی با مفهوم استارتاپ و اهمیت آن آشنایید. استارتاپ به بیان ساده به معنای سرمایه‌‌‌گذاری کارآفرینانه و فناورانه برای عملی کردن ایده‌های جدید هستند تا کم‌کم اجرایی کردن ایده‌ها را پیش ببرند و شرکت را به کسب‌وکاری بزرگ و بالغ تبدیل کنند.

درواقع استارتاپ‌‌ها بیش از هرچیزی یک دوره زمانی خاص در بدو شروع و راه‌اندازی نوعی کسب‌وکار محسوب می‌شوند و با رسیدن به گردش مالی مشخص، به شکل دیگری در دنیای کسب‌وکار ادامه حیات خواهند داد. البته یادتان باشد که هر کسب و کاری در ابتدای مسیر حیات خود استارتاپ نیست.

 معمولا استارتاپ‌ها سه ویژگی بارز دارند: مدیران و ایده‌پردازان جوانی آن‌ها را اداره می‌کنند، ایده‌های جدید و نو در آن‌ها عملی می‌شود که اصولا فناورانه و دانش‌بنیانند و همیشه به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای عملی کردن‌ ایده‌ها هستند.

برای راه‌اندازی استارتاپ باید مراحل زیر را طی کنید:

راه اندازی استارتاپ

ایده‌پردازی

اولین قدم در راه ایجاد استارتاپ، داشتن ایده و فکری نو است. هرچه ایده‌ شما خلاقانه‌تر و جدیدتر باشد، احتمال موفقیتتان بیشتر خواهد بود. ایده‌ها باید کارآمد باشند و به دغدغه‌ یا مشکلی از مشکلات کاربران جواب دهند. می‌توانید برای پیدا کردن ایده‌، لیستی از مشکلات و دغدغه‌های کاربران تهیه و به روش‌های پاسخگویی به هر مشکل فکر کنید. در پاسخ دادن به کدام مشکل مهارت دارید؟ فکر می‌کنید کدام مشکل را با پاسخی خلاقانه‌تر حل خواهید کرد و کدام مشکل عمومی‌تر است؟ جواب این سوالات می‌تواند ایده‌هایی نو و خلاق به همراه بیاورد که به جرقه تشکیل استارتاپ تبدیل خواهند شد.

طرح بیزنس پلن

حالا که ایده‌ای برای طرح کردن دارید و به همه جوانب آن فکر کرده‌اید، باید برای توجیه سرمایه‌گذار و اقناع او برای سرمایه‌گذاری در استارتاپتان، بیزنس پلنی جذاب بنویسید. بیزنس پلن باید دربرگیرنده فکر و محصول نهایی شما، تمام جزئیات مربوط به کسب‌وکارتان و پیش‌بینی شما در رشد و میزان فروش باشد. هرچه بیزنس پلنتان دقیق‌تر باشد، احتمال اینکه سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در کارتان تشویق شود افزایش خواهد یافت.

پیدا کردن سرمایه‌گذار

به مرحله مهمی از اجرایی کردن ایده‌هایتان رسیده‌اید. شما باید برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان به سرمایه‌گذاران رجوع کنید تا با کمک مالی آن‌ها بتوانید کسب‌وکارتان را راه بیندازید. جذب سرمایه‌گذار یکی از خصوصیات ذاتی استارتاپ‌ها است. خوشبختانه امروزه در مراکز کارآفرینی، مراکز رشد و شکوفایی و حتی پارک‌های علم و فناوری خدمات زیادی به ایده‌های استارتاپی ارائه می‌شود. این خدمات از ارائه فضای کار اشتراکی تا ارائه سرمایه به بیزنس‌پلن‌ها متغیر است و شما می‌توانید با داشتن برنامه‌ای منسجم از سرمایه‌گذاران کمک بگیرید. کافیست با جستجو در اینترنت به سرمایه‌گذاران دست پیدا کنید. و با ارائه طرحتان، آن‌ها را قانع کنید تا در مسیر اجرایی کردن ایده‌تان به شما کمک کنند. طبیعی است که هرچه خلاق‌تر باشید و ایده‌هایتان را دقیق‌تر بیان کنید، احتمال موفقیتتان در اقناع سرمایه‌گذار افزایش بیشتری خواهد یافت.

تشکیل تیم و شروع کار

اگر در جذب سرمایه موفق بودید، نوبت به تیم‌سازی می‌رسد. تیم‌سازی یکی از مهم‌ترین مراحل اجرایی کردن ایده‌های استارتاپی است و موفقیت در این مرحله می‌تواند تضمین کننده موفقیت کسب‌وکارتان در آینده باشد. یادتان باشد که جدا از مسائل فنی و حرفه‌ای، افرادی را برای استارتاپتان پیدا کنید که روحیه کار تیمی داشته باشند و بتوانید در چالش‌ها روی آن‌ها حساب باز کنید. گاهی حتی تخصص اعضای تیم در مرحله دوم اهمیت قرار دارد و قبل از آن باید به روحیات آن‌ها نگاه کنید. سعی کنید تیمتان را از افرادی بسازید که همدلی دارند و می‌توانند با تقسیم کار بر چالش‌ها غلبه کنند.

شروع کار و بازارایابی

درواقع مارکتینگ، برندسازی و تبلیغات از همین مرحله استارت می‌خورند. فرقی ندارد که چه خدماتی ارائه می‌دهید؛ بدون مارکتینگ قدرتمند محکوم به شکست خواهید بود. جامعه هدفتان را شناسایی کنید و با ساخت پرسونایی دقیق بازاریابی را پیش ببرید. هرچقدر در این مرحله قدرتمندتر عمل کنید، گردش مالی بهتری خواهید داشت و سریع‌تر به اهدافتان خواهید رسید.

ایده‌های استارتاپی جدید

در سال‌های اخیر که استارتاپ‌ها رونق زیادی پیدا کرده‌اند، ایده دادن برای استارتاپ از هر زمانی سخت‌تر شده است. اگر به دنبال راه‌اندازی استارتاپ هستید باید ایده‌هایی کارآمد، جدید و بکر ارائه کنید که قبل از شما ارائه نشده باشد. درعین‌حال باید ایده‌هایی ارائه دهید که برای خودتان هم جذاب باشد و بتوانید با علاقه آن را پیگیری کنید و جرایی کردن آن‌ها برای شما زحمت زیادی نداشته باشد.

ایده استارتاپ

 ایده‌های زیر پیشنهاداتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا استارتاپی را راه‌اندازی کنید:

  • توسعه اپلیکیشن

اگر به دنیای برنامه‌نویسی اندروید علاقه‌مند هستید و در آن دستی بر آتش دارید، ایده توسعه اپلیکیشن‌ها می‌تواند به استارتاپی سودآور و پول‌ساز تبدیل شود. شما می‌توانید یک ایده را به اپلیکیشن تبدیل کنید و آن را توسعه دهید. خوبی این ایده این است که برای شروع جز به خودتان و مهارتتان، به چیز دیگری نیاز ندارد و می‌تواند در ادامه راه به تجارتی پرسود و پررونق تبدیل شود.

می‌توانید به نمونه‌های خارجی نگاه بیندازید و نسخه بومی آن را ارائه دهید. اپلیکیشن‌های گوش دادن به پادکست یا موسیقی که نمونه داخلی مناسب و قدرتمندی ندارند مثال خوبی برای این موضوع است.

  • شرکت‌های حوزه VR

واقعیت مجازی یکی از فناوری‌های پرسروصدا و جذاب این روزها است. فعالیت اقتصادی حول محور واقعیت مجازی از سه حالت خارج نیست؛ یا باید محصولات واقعیت مجازی را بفروشید، یا تجربه استفاده از آن را به کاربران ارائه دهید و یا اینکه در این حوزه به سایر شرکت‌ها مشاوره دهید. کافیست نگاهی به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات واقعیت مجازی نگاه بیندازید تا خلا جدی ارائه خدمات در این حوزه را شناسایی کنید. نیازی نیست که راه دوری بروید یا به مسائل پیچیده‌ای فکر کنید. هنوز هم بسیاری از شهرهای ایران فاقد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات VR است و شما می‌توانید در این شهرها با راه‌اندازی سالن‌های بازی یا اتاق فرار تجارت پر سودی داشته باشید. به همین سادگی!

  • آموزش

آموزش به اندازه عمر بشر قدمت دارد و هرگز از بین نخواهد رفت. استارتاپ‌هایی که خدمات آموزشی ارائه می‌دهند هم همیشه پررونق هستند. می‌توانید دوره‌های آنلاین ارائه دهید و در آن هرآنچه در حوزه مهارتتان هست را با کاربران به اشتراک بگذارید. البته که شرکت‌های آموزش آنلاین کم نیستند اما خلاقیت ذات هر استارتاپ است. شما می‌توانید به خدمات آموزشی‌تان خدماتی خلاقانه اضافه کنید تا مشتریان جذب کسب‌وکارتان شوند. به این ترتیب کم‌کم استارتاپتان را گسترش و آن را به حوزه‌های دیگر هم توسعه خواهید داد.

  • چت بات‌ها

ربات‌های مخصوص چت که این روزها کاربرد زیادی دارند می‌تواند ایده مناسبی برای راه‌اندازی استارتاپ باشد. ربات‌های چت می‌توانند در وبسایت‌های کاربرد داشته باشند و هرچه در توسعه زبان و هوش مصنوعی او تخصص داشته باشید، محصولتان موفق‌تر خواهد بود. از طرفی توسعه چت بات هزینه زیادی ندارد و درعوض، بسیار سودآور است.

  • توسعه محصولات آرایشی و بهداشتی سبز

محصولات سبز در تمام دنیا در اوج رونق و محبوبیت هستند. محصول سبز اصطلاحا به تولیداتی گفته می‌شود که در ترکیب آن‌ها از هیچ ماده شیمیایی آلاینده استفاده نشده است. این محصولات با کمی نبوغ و خلاقیت می‌‌توانند بازار لوازم آرایشی و مراقبت از پوست را متحول کنند. اگر دستتان در هزینه‌ها باز است و می‌‌توانید پول بیشتری خرج کنید، سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار سوداور است. همه می‌دانیم که امروزه برچسب‌های ارگانیک و طبیعی تا چه اندازه میان مشتریان داخلی طرفدار دارد و می‌تواند در بازار داخلی جلب توجه کند. با برندسازی و بازاریابی قدرتمند می‌توانید قفسه‌ای ثابت در تمام فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی را از آن خود کنید.

  • توسعه هوش مصنوعی

درصد زیادی از جامعه جوان ما در ایران را کسانی تشکیل می‌‌دهند که دستی در آتش برنامه‌نویسی دارند. اگر شما هم جزو آن دسته هستید، به‌صورت جدی به توسعه هوش مصنوعی فکر کنید. هوش مصنوعی روزبه‌روز درحال گسترش است و کاربرد وسیعی دارد. راه‌اندازی استارتاپی در این حوزه می‌تواند شما را در خط مقدم این صنعت رو به رشد قرار دهد. کافیست ایده‌ای منحصربه‌فرد برای پاسخگویی به نیاز مشتریان در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به رشدی غیرقابل وصف برسید.

  • خدمات تحویل غذای سالم

رژیم‌های لاغری و سبک زندگی سالم یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع مدرن است. از آنجایی که آمار اضافه وزن و چاقی در کشور ما هم رو به افزایش است، ایجاد استارتاپی برای ارائه غذای سالم و برنامه غذایی کاهش وزن می‌تواند بسیار موفق باشد. این ایده مخصوصا در شهرهای بزرگ که افراد زمان چندانی برای آشپزی ندارند، بسیار موفق خواهد بود.

نمونه‌های خارجی این ایده سال‌هاست که کار خود را شروع کرده‌اند و اتفاقا بسیار موفق هستند. ارائه برنامه‌های مختلف غذایی برای ذائقه و رژیم‌های مختلف مانند رژیم گیاهخواری، کتوژنیک و حتی برنامه‌های پیشنهادی می‌تواند دست مشتریان را برای انتخاب وعده غذایی باز کند و شما با ارسال غذا یا حتی مواد اولیه غذایی، آن‌ها را راضی و به مشتریان وفادار خود تبدیل خواهید کرد.

  • نرم‌افزارهای آموزش از راه دور

با اوج‌گیری پاندمی و قرنطینه‌ها، مشخص شد که چقدر در توسعه محصولات آموزش از راه دور دچار خلا هستیم. به نظر می‌رسد که راه اندازی و توسعه پلتفرم‌های آموزش آنلاین و خدمات آموزش از راه دور یکی از ایده‌هایی است که به‌صورت جدی در آینده نیاز خواهیم داشت و تمرکز در این حوزه می‌تواند ایده مناسبی برای عملی کردن باشد.

  • تولید پوشاک با الیاف طبیعی

مد و پوشاک از صنایعی هستند که هرگز رونق خود را از دست نمی‌‌دهند. اگر دوست دارید در این زمینه ورود کنید و استارتاپی در صنایع مد و پوشاک داشته باشید، به فکر تحقیق و توسعه مواد اولیه و پارچه‌هایی باشید که اولا طبیعی و از الیاف باشند و ثانیا برخلاف پارچه‌های الیافی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، دوام مناسبی هم داشته باشند. به این ترتیب می‌توانید جایگاه مناسبی در بازار لباس برای خود دست و پا کنید. همانطور که قبلا هم گفتیم، امروزه تولیدات طبیعی و ارگانیک در صدر محبوبیت بازار قرار دارند و هر محصولی که این برچسب را روی خود داشته باشد، طرفداران خاصی خواهد داشت.

  • فروش محصولات کشاورزی

حتما از نرخ فروش محصولات کشاورزی باغداران و تفاوت آن با نرخ فروش در میادین میوه و تره‌بار یا مغازه‌ها باخبر هستید. گاهی این تفاوت قیمت حتی به ده‌برابر قیمت اولیه هم می‌رسد و ریشه این تفاوت فاحش چیزی نیست جز واسطه‌ها. حذف واسطه‌ها می‌تواند به تعدیل قیمت محصولات کشاورزی در بازار کمک کند. راه‌اندازی استارتاپی برای متصل کردن کشاورزان به مصرف‌کنندگان می‌تواند ایده‌ای جذاب باشد که قیمت را به‌صورت چشمگیری کاهش خواهد داد. این ارتباط می‌تواند از طریق اپلیکیشن یا وبسایت انجام شود و میان کشاورزان و مشتریان ارتباط برقرار کند. به این ترتیب مشتریان می‌توانند با خیال راحت و قیمتی مناسب محصولات کشاورزی موردنظرشان را مستقیما از باغدار یا کشاورز بخرند و تنها واسطه در این میان، پلتفرم شما باشد. به درنتیجه هم قیمت محصولات کشاورزی تعدیل خواهد شد، هم باغدار به سود مناسبی خواهد رسید و هم مشتریان از کیفیت نهایی محصول راضی خواهند بود. از همه مهم‌تر! شما هم به تجارتی پرسود رسیده‌اید.

  • ورود به حوزه بلاکچین

بلاکچین هم از آن حوزه‌هایی است که ورود به آن می‌تواند برای شما پولساز باشد. توسعه فناوری بلاکچین یا ارائه خدمات آن به مشتریان از جمله مواردی است که در ایران کمتر توسعه پیدا کرده و می‌تواند قدرت مانور زیادی برای شما فراهم کند. می‌توانید با کمی جستجو حوزه‌هایی که بلاکچین می‌تواند در آن‌ها کاربرد دارد را پیدا کنید.

  • میزبانی رویداد مجازی

این ایده هم از آن ایده‌هایی است که بعد از دوران پاندمی و قرنطینه‌های سراسری به شدت در معرض توجه قرار گرفت. بعد از این دوران بود که به اهمیت و حتی جذابیت رویدادهای آنلاین پی بردیم و فهمیدیم که چقدر ساده می‌توان هزینه بسیاری از رویدادها را با برگزاری مجازی آن‌ها کاهش داد. با توسعه وبسایت‌هایی که میزبان رویدادهای مجازی هستند می‌توانید استارتاپی پررونق داشته باشید چون حتی با اتمام پاندمی و توقف قرنطینه‌ها، همچنان افراد به برگزاری مجازی رویدادها علاقه دارند و بسیاری از کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و ... به‌صورت مجازی برگزار می‌شوند.

  • ایجاد فضای کار اشتراکی

با توسعه استارتاپ‌ها و گسترش فرهنگ فریلنسر و دورکاری، تقاضای استفاده از مکان‌هایی که بتوان در آن کار کرد، رو به گسترش است. بسیاری از صاحبان استارتاپ‌ها پول کافی برای تهیه مکان کار ندارند و به این ترتیب ارائه مکانی که بتوان با هزینه کم در آن کار کرد، رو به رونق است. فضای کار اشتراکی یکی از پدیده‌هایی است که در سال‌هایی اخیر گسترش یافته و در بسیاری از شهرهای کشورمان پیدا می‌شود. البته این مراکز کافی نیستند و همچنان می‌توانید با گسترش آن‌ها کسب‌وکاری پررونق داشته باشید.

بسیاری از این فضاهای کار اشتراکی خدمات دیگری مانند مشاوره کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری و... هم ارائه می‌‌دهند که می‌تواند وجه تمایز آن‌ها از رقبا باشد. با ایجاد چنین محیط پویایی هم به کارآفرینان و فریلنسرها کمک می‌کنید و هم می‌توانید شبکه کاری گسترده‌ای ایجاد کنید که در آینده به شما کمک زیادی خواهد کرد. از طرفی تجارتی پرسود خواهید داشت که هرگز از رونق نخواهد افتاد.

  • طراحی داخلی

درخواست مشاوره برای طراحی داخلی در سال‌های اخیر روبه‌گسترش بوده است. اگر تجربه و دانشی در این زمینه دارید، می‌توانید با کمترین امکانات و هزینه در این حوزه کار کنید و با کمی خلاقیت، به سود شگفت‌آوری برسید. کافیست نیاز مشتری را بشناسید و راهی خلاقانه برای برطرف کردن آن ارائه دهید و تمام!

  • اسنک و نوشیدنی

همیشه که نباید در زمینه‌های فناورانه سرمایه‌گذاری و ایده‌پردازی کرد. گاهی ایده‌ها می‌توانند به سادگی و خوشمزگی یک میان‌وعده رژیمی یا مخصوص ورزشکاران باشند. راه‌اندازی کسب‌وکاری برای تولید نوشیدنی‌های خاص یا اسنک‌هایی با فرمول مخصوص می‌تواند به تجارتی پول‌ساز تبدیل شود. چه چیزی از این بهتر؟ البته به خاطر داشته باشید که ورود به حوزه محصولات غذایی به برندسازی قدرتمند و خلاقیتی کم‌نظیر نیاز دارد. اگر فکر می‌کنید که در این دو حوزه حرفی برای گفتن دارید و از پس ساختن برندی محبوب برخواهید آمد، حتما شانستان را در این زمینه امتحان کنید.

  • تولید قهوه

بازار قهوه در کشور ما داغ است و تولیدکننده داخلی در این زمینه کم داریم. ورود به این حوزه به تجهیزات زیادی نیاز دارد اما اگر بتوانید اصولی و درست قدم بردارید و محصولی باکیفیت ارائه دهید، می‌توانید برای همیشه برندتان را در این بازار تثبیت کنید. ارائه محصولات قهوه و انواع آن با کیفیت مناسب و قیمت متعادل می‌تواند توجه مصرف کنندگان این بازار را به شما جلب کند. مثلا همه می‌‌دانیم که کپسول‌های قهوه در بازار داخلی کمتر تولید می‌شوند و معمولا همه آن‌ها وارداتی هستند و با قیمت‌ بالایی به فروش می‌رسند. تولید این محصول و ارائه آن به مشتری می‌تواند تا حدود زیادی خلا برندهای داخلی را جبران و توجه مشتریان را به برند داخلی جلب کند.

  • استارتاپ رباتیک

ربات‌ها آینده خدمات به بشر را تشکیل در دست دارند. راه‌اندازی استارتاپ‌های توسعه ربات و خدمات رباتیک یکی از ایده‌هایی است که می‌تواند در آینده به شما سود زیادی برساند. کافیست کمی تحقیق کنید و دانشتان را در این حوزه افزایش دهید. درعوض، مطمئن خواهید بود که موفقیتتان تضمین شده است. این خدمات می‌تواند در قالب تحقیق و توسعه یا حتی تولید انواع ربات باشد.

  • امنیت سایبری

این روزها هر کاری، از بانکداری تا خرید، به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. استفاده از اینترنت به معنای افزایش خطر هک و نفوذ سایبری است و روزبه‌روز به خدمات امنیت سایبری نیاز بیشتری احساس می‌شود. اگر در این حوزه تخصص دارید و یا کسانی را می‌شناسید که می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند، راه‌اندازی استارتاپی برای ارائه خدمات امنیت سایبری به شرکت‌ها و نهادها می‌تواند ایده مناسبی برای اجرا باشد.

  • بهداشت روانی

قرنطینه و پاندمی به‌صورت جدی روان جامعه را در معرض تنش قرار داد و مشکلات متعددی ایجاد کرد. در این سال‌ها فهمیدیم که چقدر پرداختن به امنیت روانی و ارائه خدمات پشتیبانی در این زمینه اهمیت دارند، اما همچنان استارتاپ‌ها به این حوزه ورود نکرده‌اند. راه‌اندازی استارتاپی که بتواند خدمات مراقبت‌های روانی ارائه دهد و با کمک تیم‌های پشتیبانی به مراجعین کمک کند، می‌تواند ایده مناسبی باشد. البته باید دقت کنید که حتما از تیم زبده روانشناسی استفاده کنید و با برندسازی مناسب و دقیق کارتان را پیش ببرید تا در اجرای این ایده موفق باشید. در این زمینه جلب اعتماد کاربران بیشترین اهمیت را دارد و اگر بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید، خواهید توانست به استارتاپی موفق و پیشگام تبدیل شوید.

  • خدمات بهداشتی از راه دور

امروزه همه خدمات درحال گذار به دوران ارائه از راه دور هستند. این مسئله حتی می‌تواند به خدمات بهداشتی هم تسری پیدا کند. راه‌اندازی استارتاپ‌هایی که بتوانند این ایده را عملی کنند از موضوعاتی است که می‌تواند بسیار سودآور باشد. البته ورود به این حوزه، مستلزم داشتن سیستمی قوی برای ارتباط با کاربران است تا آن‌ها را به دریافت خدمات از راه دور مجاب کند.

  • فین تک

فین تک به معنای فناوری‌های مالی است و به ابزارهایی اطلاق می‌شود که بتوانند به‌صورت فناورانه سرمایه‌گذاری و تصمیم‌های مالی را آسان کنند. استارتاپ‌های حوزه فین تک پتانسیل زیادی برای رشد و پیشرفت دارند و اگر کمی در این حوزه خلاق باشید، می‌توانید ایده خود را به کسب‌وکاری پرسود تبدیل کنید. مثلا طراحی اپلیکیشنی که بتواند مدیریت مالی را برای افراد آسان کند ایده‌ای محبوب برای شرکت‌های فین تک محسوب می‌شود. توسعه این اپلیکیشن‌ها علاوه‌بر جلب توجه کاربر، سرمایه زیادی را به کسب‌وکار شما روانه خواهد کرد.

  • خانه‌های هوشمند

خانه‌های هوشمند، آینده خانه‌های ما محسوب می‌شوند. توسعه خانه‌های هوشمند می‌تواند کسب‌وکاری پرسود در آینده باشد، اما برای موفقیت در آن باید کسب‌وکارتان را از امروز پایه‌گذاری کنید. توسعه فناوری مربوط به اینترنت اشیا، امنیت خانه‌های هوشمند، گجت‌های هوشمند خانگی و هرآنچه که به بهبود مدیریت خانه‌های هوشمند کمک می‌کند از جمله این ایده‌ها هستند. الزاما هم نیاز نیست که از قسمت سخت کار شروع کنید و وارد توسعه فناوری اینترنت اشیا شوید. شما می‌توانید اپلیکیشنی برای بهبود مدیریت خانه هوشمند طراحی و آن را به کاربران معرفی کنید. به همین سادگی!

در این مقاله سعی کردیم که ایده‌های نو برای راه‌اندازی استارتاپ را در اختیارتان قرار دهیم. یادتان باشد که هرچه ایده‌ها عملی‌تر باشند و به نیازی عمده از جامعه پاسخ دهند، موفق‌تر خواهند بود. حالا نوبت شماست. به نظرتان چه ایده‌های دیگری وجود دارند که درصورت اجرایی شدن می‌توانند موفق باشند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://ecomotive.ir/category/entrepreneurship/idea/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب