برگزاری همایش بزرگ دانشآموزی به مناسبت روز درختکاری
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسین بازگیر با اعلام این خبر گفت: این همایش با محوریت تربیت بدنی و سلامت و مراقبت از محیط زیست با همکاری آموزش و پرورش، محیط زیست، شهرداری، بسیج و ادارهکل ورزش و جوانان همزمان با هفته منابع طبیعی برگزار شد.
وی در این مراسم با تاکید بر اینکه درخت همه چیز محیط زیست است، افزود: درخت خاک را حفظ میکند، آب را ذخیره میکند و هوا را تلطیف میکند، ضمن اینکه دما را تعدیل کرده و آلودگیها را میگیرد؛ درخت زیستگاه حیات وحش و تفرجگاه انسان بوده و محل معیشت خیلی از انسانهاست.
بازگیر تصریح کرد: روزها و مناسبتهایی که به نام درخت و درختکاری است، روزهای خوب و ارزشمندی است و هدف از برگزاری اینگونه مراسمها نشان دادن جایگاه ویژه درخت در زندگی انسان به نسل آینده که آیندهسازان کشور هستند و یادآوری اینکه چرا درختها سرمایههای اصلی مملکت بوده و در بهبود کیفیت زندگی تأثیر دارند است.
همچنین در این مراسم اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز ضمن توصیه به مسئولان مدارس گفت: باید به یاد و احترام شهدای فرهنگی مدرسه، شهدای دانشآموز، فرهیختگان و پیشکسوتانی که از آن مدرسه فارغ التحصیل شدند، متناسب با فضایی که دارند، نهالی کاشته شود.
وی همچنین با بیان اینکه آلودگی هوا از جمله معضلات پایتخت است و در ماههای گذشته این موضوع بیش از پیش خود را نشان داده است، افزود: در چنین شرایطی، روز درختکاری بهانهای است تا نهادینه کردن کاشت نهال موجب شود شهر تهران هوای تازهای تنفس کند.
چهربند تصریح کرد: موظفیم که در حفظ طبیعت کوشا باشیم چرا که بزرگترین نعمتی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده و زمینه رشد و توسعه معنوی و مادی را فراهم میکند.
معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم گفت: موضوع محیط زیست زمانی به پایداری میرسد که فرهنگ حفظ محیط زیست در آحاد جامعه نهادینه شود و برای شروع، چه جایی بهتر از وجود خود دانش آموزان است.
وی با اشاره به اینکه اگر از این منظر نگاه کنیم که دانشآموزان در آینده میخواهند کشور را اداره کنند و اگر توانمند نباشند، خواسته یا ناخواسته به محیط زیست آسیب میرسانند، اظهار کرد: باید به آنان آموزش دهیم و بهترین زمان نیز، سن و سال دانشآموزان است.
معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آموزش به صورت تکبعدی دیگر مورد تأیید نظام تعلیم و تربیت نیست، افزود: مادامی که دانش آموزان را در کلاس بنشانیم و در مورد اینکه محیط زیست چه خوبیهایی دارد و چه رفتارهایی به آسیب آن میانجامد، به طور کامل سودمند نیست، بلکه باید مدلی داشته باشیم که دانشآموزان به طبیعت بیایند و ضمن کوهپیمایی و تفریح، توجه به طبیعت نیز در ذهن آنها ماندگار شود.
انتهای پیام/