دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1394 - 12:45
معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی خبر داد

تمدید فرصت ارسال آثار مسابقه‌های یادداشت‌نویسی و عکس دانشگاهی تا پایان اسفند

دکتر سیدعبدالامیر نبوی، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی از تمدید فرصت دریافت ارسال آثار مسابقه‌های یادداشت‌نویسی و عکس کلاس درس دانشگاهی تا پایان اسفند خبر داد.
کد خبر : 68267

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سید عبدالامیر نبوی، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، گفت: «دبیرخانه این مسابقه‌ها، تا به حال آثاری را دریافت کرده است اما به دلیل نیاز به زمان بیشتر برای اطلاع‌رسانی و دریافت آثار از شهرستان‌ها، مهلت را تا پایان اسفند‌ماه تمدید می‌کند.»


او افزود: «همه دانشجویان، استادان و کارکنان به ویژه اعضای کانون‌های فیلم و عکس و سایر کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها می‌توانند در دو مسابقه عکس و یادداشت‌نویسی درباره کلاس درس شرکت کنند و حتی اگر فردی به عنوان نماینده نهاد یا رسانه‌ای تصاویری از کلاس‌های درس تهیه کرده باشد، نیز می‌تواند در مسابقه عکس حضور پیدا کند اما در مسابقه یادداشت‌نویسی تنها کسانی که هم‌اکنون دانشجو به شمار می‌آیند امکان شرکت دارند.»


نبوی با اشاره به حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از مسابقه یادداشت‌نویسی و عکس کلاس درس دانشگاهی گفت: «این مسابقه برای تکمیل «پروژه مطالعات کلاس درس در دانشگاه‌های ایران» که یکی از طرح‌های سال جاری در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است، برگزار می‌شود تا از ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود.»


در مسابقه عکاسی تصاویر آنالوگ به شکل اسکن‌شده و تصاویر دیجیتال با ذکر دقیق مشخصات شامل زمان و مکان تهیه عکس باید اعلام شود و هر فرد برای ارسال اثر از نظر تعداد محدودیتی ندارد. در مسابقه یادداشت‌نویسی نیز هر نوع اثر از جمله یادداشت، تحلیل، جستار، داستانک، داستان‌واره، روایت، مقاله و ... پذیرفته می‌شود. یادداشت‌ها باید در قالب بیان تجربه‌های زیسته فرد باشند، اگر چه نیازی به آمار و ارقام ناشی از تحقیقات علمی نیست اما باید به شیوه اتواتنوگرافی یعنی بیان روشمند تجربه‌های شخصی در باب کلاس درس در دانشگاه‌ها نوشته شود و ضرورتی ندارد که قواعد مقالات علمی و پژوهشی در این یادداشت‌ها مانند مقاله چون مقدمه، نتیجه‌گیری و منابع و ماخذ رعایت شوند. محدودیتی برای حجم وجود ندارد، اولویت در محتوا است، اما پیشنهاد می‌شود حداقل حجم 2000 کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد و حجم مطلوب 3000 کلمه است.


مصرف فرهنگی کلاس درس، تجربه زیسته دانشجویان در کلاس درس، تجربه کار جمعی در کلاس درس، تجربه کلاس‌های درس عمومی و معارف، روابط استاد و دانشجو در کلاس درس، شیوه‌های تدریس در کلاس درس، فضای مجازی و کلاس درس، غیبت و سکوت در کلاس درس و شیوه‌های مطلوب کلاس درس از جمله محورهای پیشنهادی برای مسابقه یادداشت نویسی کلاس درس است.


مسابقه عکس در دو بخش آماتور و حرفه‌ای و مسابقه یادداشت‌نویسی در یک بخش عمومی برگزار می‌شود و آثار برتر در قالب اثری نفیس توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر و نمایشگاهی از آنها نیز در حاشیه ارائه پژوهش‌های انجام شده برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان به شرکت در این دو مسابقه می‌توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی Iranianclassroom@gmail.com ارسال کنند.


این مسابقات را پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان جهاد دانشگاهی تهران و شرکت همراه اول برگزار می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته