دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همزمان با اجلاس هفتادم دانشگاه آزاد اسلامی/ 11

ابراهیمی: تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی دانشگاه آزاد در کارگروهی تخصصی بررسی می‌شود

مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بین‌الملل خبر داد و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به جوامع بین‌المللی را یکی از اهداف این دانشگاه دانست.
کد خبر : 67256

دکتر حسین ابراهیمی درباره برنامه‌های سال آینده حوزه بین‌الملل در دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «با توجه به بحث برجام همه برنامه‌های حوزه بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفتن تغییر فرآیندها و با سیاست‌گذاری متفاوتی صورت گرفته است.»


او ادامه داد: «این موضوع با تهیه برنامه 5 ساله دانشگاه آزاد مقارن شد. در این برنامه سه کار اساسی مدنظر حوزه بین‌الملل است. اول بحث ادامه فعالیت جذب دانشجویان غیر ایرانی، ارتقای کیفیت واحدهای برون مرزی و توسعه آنها و ایجاد دفاتر دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور. هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های بین‌المللی نیز مانند گذشته پیگیری می‌شود.»


مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «یکی از مشکلات اساسی این بود که در گذشته به دلیل حجم کار زیاد دانشگاه در داخل کشور، دانشگاه آزاد اسلامی خیلی در جوامع بین‌المللی شناخته نشده بود. یکی از حوزه‌های فعالیت گروه بین‌الملل، معرفی مقالات دانشجویی و استادان در جوامع علمی بین‌المللی است که باعث می‌شود دانشگاه در سطح بین‌الملل بیشتر از قبل شناخته شود. این مسئله در برنامه ششم توسعه نیز دیده شده. در همین جهت واحدهای جامع و واحدهای که ظرفیت دارند، تشویق شدند که در مجامع بین‌المللی حضور پیدا کنند. هم‌چنین در چارت سازمانی واحدها نیز حوزه بین‌الملل تعریف شده که بسترها برای معرفی دانشگاه آماده شود.»


ابراهیمی درباره تفاهم‌نامه‌ها گفت: «بعد از تغییر در چارت سازمانی، برای اینکه تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرا برسد، کارگروه‌ تفاهم‌نامه‌های بین‌الملل در دانشگاه راه‌اندازی شد. این کارگروه از نماینده‌ معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده وزارت علوم و نماینده وزارت خارجه تشکیل شده. همه تفاهم‌نامه‌های گذشته توسط این کارگروه بررسی و مورد ویرایش قرار می‌گیرد تا سریعتر به مرحله اجرا برسد. تفاهم‌نامه‌های جدید نیز در این کارگروه بررسی می‌شود و اگر به مرحله اجرا نزدیک بود، تصویب و به واحد مجری ابلاغ می‌شود.»


او در پایان افزود: «آنچه در سیستم جدید برای تفاهم‌نامه‌ها پیش‌بینی شده، این است که علاوه بر محورهای معمول هر تفاهم‌نامه‌ دانشگاهی دو موضوع توسعه و گسترش زبان و ادبیات فارسی و گسترش و معرفی تاریخ،هنر و تمدن ایران نیز در تفاهم‌نامه‌ها گنجانده شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته