دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سروری‌مجد:

رویداد عصر امید هویت‌بخشی مجدد به دانشگاه آزاد اسلامی بود

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویداد عصر امید هویت‌بخشی مجددی به دانشگاه آزاد اسلامی بود و اکنون این دانشگاه به دو دوره قبل از رویداد عصر امید و بعد از این رویداد تقسیم می‌شود.
کد خبر : 665922
جلسه

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از زاهدان، علی سروری‌مجد در جلسه تبیین بیانیه تربیت اجتماعی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: دستاوردهای استان‌های مختلف هم‌افزایی را در رویداد عصر امید مضاعف کرد و باعث انعقاد تفاهم‌نامه بین واحدها شد. رویداد عصر امید هویت‌بخشی مجددی به دانشگاه آزاد اسلامی بود و اکنون دانشگاه به دو دوره قبل از رویداد عصر امید و بعد از این رویداد تقسیم می‌شود؛ بنابراین اتکای دانشگاه به فناوری، دانش‌بنیان‌ها و منابع طبیعی می‌تواند تحولاتی در منطقه به وجود آورد. رسالت حل مسئله که اکنون در دانشگاه مطرح است باعث می‌شود تا متفکران برای برون‌رفت از مشکلات دلسوزانه راه‌حل دهند.


وی عنوان کرد: در دوران پسا کرونا باید تغییراتی در دانشگاه صورت می‌گرفت. از ۱۴ فروردین کلاس‌های حضوری در دانشگاه آزاد برگزار شد و همان‌طور که در آموزش غیرحضوری پیشگام بودیم در آموزش حضوری هم پیشگام شدیم به همین ترتیب در حوزه‌های مختلف نیز تغییر رفتار محیطی در مقایسه با قبل از کرونا کاملاً مشهود است. آیین‌نامه آراستگی سال ۹۹ با ویرایش جدید ابلاغ و در دوره پسا کرونا با اتخاذ تصمیمات جدید منجر به ابلاغ بیانیه تربیت اجتماعی شد.


مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: بر اساس این مانیفیست باید شیوه اجرای جدیدی جایگزین می‌شد، رفتار و پوشش در محیط‌های علمی و آکادمیک در همه دنیا با محیط‌های دیگر متفاوت است؛ بنابراین استاد و دانشجو باید رعایت استانداردهای پوششی و رفتاری را داشته باشند که متولی این امر با توجه به این بیانیه اعضای هیئت علمی بوده و موظف به رعایت این اصول هستند؛ زیرا مدیریت کلاس در دست استاد است؛ اگر ناهنجاری در کلاس خط حقوق سایر استادان و دانشجویان رعایت نمی‌شود؛ بنابراین تک‌تک استادان هر نوع اخلالی را در کلاس باید نظارت و رفع مشکل کنند، این بیانیه ناظر بر رفتارهای شایسته و پوشش مناسب بوده و مباحثه بین استادان و برگزاری کارگاه‌های مختلف برای تبیین بیانیه لازم‌الاجر است و باید استادان به این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.


سروری‌مجد ادامه داد: از ظرفیت فضای مجازی برای صیانت محیط دانشگاه و تربیت اجتماعی باید استفاده کرد، حفظ استانداردهای کلاس توسط استاد از وظایف شرعی استاد است. رابطه عاطفی استاد و دانشجو می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات را حل کند و جلوی افکار منحط و پوچ را بگیرد. باید به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خودمان اتکا کرده و با توجه به این پیشینه تعلیم و تربیت اجتماعی را تقویت کنیم، پیوستگی در انتقال فرهنگ زیست دانشگاهی مسئله‌ای است که با مدیریت استادان می‌تواند رشد و توسعه پیدا کند. شئون رفتاری و سبک زندگی اسلامی ایرانی و قوام فضایل اخلاقی و باورهای دینی می‌تواند توسط استادی تبیین شود که خود به این امور اعتقاد کامل داشته باشد.


صیانت از محیط دانشگاه ضروری است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: صیانت از محیط دانشگاه که مکانی مقدس بوده ضروری است و همه به آن مسئول هستیم. بیانیه تربیت اجتماعی تجمیع کننده بخشنامه‌های آراستگی و تربیتی گذشته بوده و منبعث از تعالی فکر و اندیشه دانشگاه است. برای تبیین دقیق‌تر بیانیه تربیت اجتماعی باید به شدت به پیام‌های روشن قرآن و عترت و احادیث و روایات تکیه کرد و سبک زندگی اسلامی را سرلوحه قرار داد و با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرهنگ غربی را راه نفوذی برای رسیدن به افکار ضد ایرانی و اسلامی می‌داند تأکید و باید به دانشجویان از طریق امربه‌معروف و نهی از منکر صراط المستقیم را یادآور شویم.


مسعود اکبری‌زاده بیان کرد: ورود دانشگاه به عرصه‌های نو و فناور با رویداد عصر امید که تأکید و قدردانی مقام معظم رهبری را در پی داشت تبیین تغییرات گسترده را نوید می‌دهد که دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این تغییرات و راهکارها را برنامه‌ریزی می‌کند، پیوست تغییرهای دیگر در حوزه‌های مختلف تغییر در حوزه فرهنگی که نوع نگاه مسئله محور را نیز دارد ازجمله همین تغییرات سازنده و مفید است که قطعاً تربیت اجتماعی را تقویت خواهد کرد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب