دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت؛

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران از نگاهی دیگر

نقل و انتقالات فوتبال ایران در حالی روزهای آخر خود را سپری می‌کند که آمار نشان می‌دهد برخی تیم‌ها در بی‌ثباتی رقابت می‌کنند.
کد خبر : 618126
مهدی ترابی شهریار مغانلو احسان حاج‌صفی سپاهان پرسپولیس



به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا؛ مهدی شیرازیان؛ بررسی نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران سالهاست نگاه مدیران در ورزش صرفا معطوف به هزینه کرد شده و به جز موارد خاص و استثنایی که تصمیمات منجر به درآمدزایی برای باشگاه می‌شود، اکثر مدیران در ورزش در حال سبقت گرفتن از هم برای ریخت و پاش از جیب مردم هستند.


باشگاه های دولتی، صنعتی و خصوصی بدون اینکه نظارت مستمر و موثری روی کارشان باشد بازیکن و مربی می‌خرند، اخراج می‌کنند و خسارت می دهند. از طرفی چک بلامحل صادر می‌کنند و بعد از گذشت یک دوره مدیریتی خسارت بار بدون اینکه به مرجع خاصی پاسخگو باشند از سمت خود کنار می‌روند یا به نوعی کنار گذاشته می‌شوند.


از لیگ بیست و یکم سه هفته می‌گذرد اما از نظر هزینه در زمان بندی مسابقات مدت‌هاست ایستگاه‌های پرشماری طی شده و نهاد های نظارتی در خواب خرگوشی به سر می‌برند.


تا اینجای لیگ بازار نقل و انتقالات با سرعت پیش رفته و حدودا 250 نقل و انتقال قطعی صورت گرفته است. طبق اطلاعات آماری که بدست آوردیم؛ در مجموع ۱۶ تیم لیگ برتر 131 بازیکن خریده و ۱۱۹ بازیکن از دست داده اند. یعنی متوسط 8.18 بازیکن ورودی و 7.43 بازیکن خروجی برای هر تیم رقم‌خورده است.


در این بین بعضی از تیم ها تغیرات بیشتری داشته‌اند.


*پدیده با خرید ۱۴ بازیکن و از دست دادن ۱۲ بازیکن در مجموع با ۲۶ تغییر پرچمدار بیشترین جابجایی بازیکن است. بعد از آن نفت مسجد سلیمان با خرید ۱۴ بازیکن و از دست دادن ۱۱ بازیکن در مجموع با ۲۵ تغیر بیشترین جابجایی بازیکن را داشته است.


بیشتر بخوانید:


تلاش پشت پرده سجادی و عزیزی خادم جواب داد/ مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها صادر شد


*در جایگاه سوم بی ثبات‌ترین تیم‌ها دو تیم استقلال و ذوب آهن با خرید ۱۲ بازیکن و از دست دادن ۱۰ بازیکن در مجموع ۲۲ تغییر در جایگاه سوم تغیرات قرار دارند.


*در قسمت نیمه پر لیوان تغیرات فولاد به صورت موقت بدون گرفتن بازیکن و با از دست دادن ۵ بازیکن در مجموع با ۵ تغییر با ثبات ترین تیم است. اگرچه پنجره نقل و انتقالات این باشگاه همچنان بسته است.


*تیم صنعت نفت هم با خرید ۴ بازیکن و از دست دادن ۴ بازیکن در مجموع با ۸ تغییر رتبه دوم با ثبات ترین تیم نقل و انتقالاتی را دارد.


جایگاه سومین تیم باثبات مشترکا متعلق هست به قهرمان فصول گذشته با ۵ خرید و با از دست دادن ۴ بازیکن در مجموع ۹ تغییر و تیم تازه لیگ برتری فجر سپاسی با ۷ خرید و از دست دادن ۲ بازیکن در مجموع ۹ تغییر.


شاید تعداد زیادی تغییرات در تیم های تازه راه یافته برای تقویت تیم و نزدیک شدن به سطح تیم های لیگ برتری قابل هضم باشد اما برای تیم‌هایی که برای سالیان سال است در لیگ برتر کشور حضور دارند نشات گرفته از ضعف مدیریت و کادر فنی تیم است. این تغییرات گسترده برخی تیم‌ها نه تنها سودی برایشان از نظر مالی و فنی ندارد بلکه باعث بی‌ثباتی در نتیجه‌گیری و بی‌هویتی باشگاه‌شان هم می‌شود. در این میان دلال‌ها نیز سود آنچنانی به جیب زده و اگر بگوییم برخی مربیان و مدیران در این سودها شریک هستند چندان بیراه نگفته‌ایم.


در یک نتیجه کلی می‌توان گفت اینچنین بودجه کشور توسط باشگاه های فوتبال اسراف شده و به جای نشاط در جامعه باعث سرخوردگی فوتبال دوستان شده و احساسات جوانان جریحه دار می‌شود.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته