دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1400 - 13:41

سایت کافه پروژه ، مرکز انجام پروژه های داده کاوی

در اینجا می خواهیم در مورد علم داده کاوی و نرم افزارهای مورد استفاده و همچنین مرکز انجام پروژه های داده کاوی بصورت حرفه ای (سایت کافه پروژه) صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
کد خبر : 604115
کافه پروژه



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در اینجا می خواهیم در مورد علم داده کاوی و نرم افزارهای مورد استفاده و همچنین مرکز انجام پروژه های داده کاوی بصورت حرفه ای (سایت کافه پروژه) صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


داده کاوی چیست؟


داده کاوی فرآیند یافتن الگو در بین مجموعه بزرگی از داده است تا بتوان این داده‌ها را دسته بندی و اطلاعات ارزشمندی از آن استخراج کرد. الگوریتم‌های مختلفی برای کاوش داده وجود دارد که داده‌ها را با استفاده از آن دسته بندی یا خوشه بندی می‌کنند. یادگیری ماشین، k-نزدیکترین همسایه و درخت تصمیم برخی از آنها هستند.


داده کاوی از طریق تجزیه و تحلیل داده، تصمیم گیری سازمانی را بهبود بخشیده است. تکنیک‌های کاوش داده که زیربنای این تحلیل ها است می‌توانند به دو هدف اصلی تقسیم شوند. مجموعه داده‌های هدف را توصیف کنند یا نتایج خروجی الگوریتم‌های یادگیری ماشین را پیش بینی کنند. این روش‌ها برای سازماندهی و فیلتر کردن داده‌ها، ارائه جالب‌ترین اطلاعات از کشف تقلب گرفته تا رفتارهای کاربر، گلوگاه ها و حتی نقض امنیت استفاده می‌شوند.


داده کاوی با چه نرم افزارهایی انجام می‌شود؟


نرم افزار داده کاوی شامل نرم افزارهایی است که به شرکت‌ها یا کاربران اجازه می‌دهند در بین حجم زیادی از داده خام، داده قابل استفاده را استخراج کنند تا روابط بین آنها،‌ الگوها و ناهنجاری‌ها را کشف کنند. نتایج فرآیند کاوش داده به شرکت‌ها کمک می‌کند تا خروجی را پیش بینی کنند. تکنیک اصلی که در نرم افزار داده کاوی استفاده می‌شود شامل آنالیز آماری، الگوریتم‌های خاص، یادگیری ماشین،‌ پایگاه داده آماری و هوش مصنوعی است.برای انجام پروژه داده کاوی خود باید ابتدا فهم دقیقی از قابلیتها و نرم افزارهای مورد استفاده در این حیطه داشته باشید.


هدف اصلی استفاده از این روش‌ها بازیابی اطلاعات سودمند از یک مجموعه بزرگ از دیتاست و تبدیل آن به یک ساختاری است که فهم آن آسان باشد تا زمانی که به آن نیاز است بتوان از آن استفاده کرد. به زبان ساده، برنامه‌های داده کاوی به شرکت‌ها کمک می‌کنند که از بین حجم زیادی از داده به یک بینش برسند و داده را به اطلاعات عملی تبدیل نمایند.


انجام پروژه داده کاوی


ابزارهای مختلفی برای کاوش داده وجود دارند که از متدهای مختلفی برای پردازش اطلاعات و ارائه نتایج معتبر استفاده می‌کنند. بعضی از این نرم افزارها امکانات پیشرفته‌تری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه ما به چند مورد پرکاربرد آن اشاره می‌کنیم:


Rapid minder: یک نرم افزار منبع باز برای داده کاوی است که به زبان جاوا نوشته شده است. رپیدماینر یک محیط یکپارچه را برای آماده سازی داده، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، متن کاوی و تحلیل پیش بینی فراهم می‌کند.


وکا (weka) : نرم افزار وکا یک ابزار ار متن باز جهت پیاده سازی الگوریتم‌های ماشین لرنینگ و دیتاماینینگ است. از آن برای حل مسائل داده کاوی در اکثر پروژه ها استفاده می‌شود.


Python: پایتون یک زبان منبع باز و رایگان با یادگیری آسان است. یادگیری و استفاده از این زبان آسان است و کاربران در زمان کوتاهی می‌توانند مجموعه داده بسازند و مدل‌های بسیار پیچیده را تحلیل کنند.


متلب : یکی از بهترین نرم افزارهای انجام پروژه های داده کاوی نرم افزار متلب است که با داشتن هزاران کتابخانه آماده ، کار را برای انجام پروژه های کوچک و بزرگ داده کاوی با دیتای بزرگ را فراهم میکند.


کلمنتاین : نرم افزار کلمنتاین یک محیط گرافیکی عالی را برای انجام پروژه های کوچک و متوسط داده کاوی را فراهم میکند.این نرم افزار اغلب برای پروژه های دانشجویی کاربرد دارد.


نرم افزار R : یک زبان برنامه‌نویسی و محیط نرم‌افزاری برای محاسبات آماری و علم داده‌ها است.که بر اساس زبان‌های اس و اسکیم پیاده‌سازی شده است.پروژه با نرم افزار R کاربرد زیادی در داده کاوی دارد و قدرت بالای این نرم افزار شما را شگفت زده خواهد کرد.


پروژه‌های داده کاوی شامل چه چیزهایی هستند؟


پروژه‌های داده کاوی اغلب کاربردهای دانشگاهی و تجاری دارند. در داده‌های تجاری معمولا تحلیل روی حجم زیادی از داده و با هدف تحلیل یک موضوع در دنیای واقعی استفاده می‌شود. کاربردهای دانشگاهی بیشتر جنبه تحقیقی و حل مسئله دارند.


برای انجام پروژه نیاز به جمع آوری داده است. برخی از افراد خودشان دیتا ست دارند و آن را در اختیار تحلیل‌گر می‌گذارند. اما در صورتی که مجموعه داده‌ای در اختیار نداشته باشید،‌ کار جمع آوری داده توسط تحلیل‌گر انجام می‌شود و با توجه به مسئله، داده‌ها جمع آوری می‌شوند. سپس کارهای اولیه برای پردازش داده و تمیز کردن(cleaning) آن و حذف داده‌های پرت انجام می‌شود و داده به الگوریتم‌های یادگیری ماشین داده می‌شود تا کار پردازش و کشف الگو و استخراج دانش از آن انجام شود. سپس روی نتایج به دست آمده تحلیل انجام می‌شود.


الگوریتم‌های داده کاوی


Data mining با استفاده از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های مختلف، حجم زیادی از داده خام را به اطلاعات مفید تبدیل می‌کند. هدف در این تکنیک‌ها این است که الگو در داده‌ها کشف شود و ارتباط داده‌ها به هم را بیابیم. این کار با دسته بندی یا خوشه بندی داده‌ها انجام می‌شود.


سفارش پروژه داده کاوی


قواعد وابستگی(Association rules): قانون وابستگی یک روش مبتنی بر قانون برای پیدا کردن ارتباط بین متغیرها در یک دیتاست مشخص می‌باشد. این روش ها به طور مکرر برای تجزیه و تحلیل سبد بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا روابط بین محصولات مختلف را بهتر درک کنند. درک عادات مصرفی مشتریان، مشاغل را قادر می سازد تا استراتژی‌های فروش متقابل و سیستم‌های پیشنهاد دهنده بهتری را ایجاد کنند.


شبکه‌های عصبی: عملکرد شبکه‌های عصبی برگرفته از ساختار مغز انسان که داده‌های آموزشی را پردازش می‌کند، می‌باشد. در این ساختار لایه‌ای از نودها داریم که هر نود دارای یک یا چند ورودی،‌ وزن‌ها، بایاس و یک خروجی است. اگر مقدار خروجی از مقدار آستانه‌ای که تعیین شده بیشتر باشد، داده‌ها به لایه بعدی شبکه منتقل می‌شوند. از این الگوریتم‌ها برای شناسایی و تشخیص الگوها استفاده می‌شود. شبکه عصبی می‌تواند با استفاده از ابزار ادراکی ماشین، الگوها را در داده‌های خام ورودی کشف کند. به همین دلیل برای دسته‌بندی یا خوشه بندی داده‌ها می‌توان از الگوریتم‌های شبکه عصبی استفاده کرد.


درخت تصمیم: این روش کاوش داده از روش‌های طبقه بندی یا رگرسیون برای طبقه‌بندی یا پیش بینی نتایج بالقوه بر اساس مجموعه‌ای ‌از تصمیمات استفاده می‌کند. همانطور که از نامش پیداست‌، از نمایش درختی برای نمایش نتایج احتمالی این تصمیمات استفاده می‌شود.


کافه پروژه ، مرکز انجام پروژه های داده کاوی بصورت فریلنسری


اگر دنبال جایی هستید که با خیال راحت پروژه های داده کاوی کوچک ، متوسط و بزرگ خود را با هر نرم افزار و الگوریتمی که مدنظرتان هستن بسپارید میتوانید به سایت کافه پروژه و فریلنسرهای حرفه ای آن اعتماد کنید.
کافه پروژه با داشتن هزاران مجری متخصص و برنامه نویس تجربه ای موفق برای هزاران کارفرما در این سالها بوده است.شما می توانید رزومه فریلنسرهای کافه پروژه را مشاهده کنید و با توجه به سابقه خوب و نظرات مثبتی که در مورد آنها توسط کارفرمایان دیگر ثبت شده اقدام به سپردن پروژه خود به آنها کنید.


کافه پروژه نیز در راستای انجام وظایف خود کار نظارت و مدیریت پروژه شما را برعهده خواهد گرفت تا پروژه با کیفیت و سر وقت تحویل شما عزیزان گردید.


برای سفارش پروژه خود سایت "کافه پروژه" را در گوگل جستجو کنید و بعداز ثبت نام اقدام به تعریف پروژه خود نمایید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته