افزایش سهم مشارکت استادان در طرحهای دانشگاه با اجرای «طرح الف و ب»
مهدی غریب در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا درباره اجرای «طرح الف و ب» اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این طرح با توجه به اعتراضات زیادی که صورت گرفته؛ اما دارای نقاط قوت بسیار زیادی است. اگر خوب به مفاد بخشنامه دقت شود، ملاحظه میشود که با اجرای این طرح سهم مشارکت استادان در طرحهای دانشگاه بسیار افزایش مییابد.
بیشتر بخوانید:
«طرح الف و ب» در واقعیسازی حقوق مؤثر است
برقراری عدالت کاری بین استادان با اجرای «طرح الف و ب»
«طرح الف و ب» باید بهدرستی برای دانشگاهیان تبیین شود
امکان جذب استادان در فعالیتهای پژوهشمحور با «طرح الف و ب»
شناسایی و تکریم اعضای هیئت علمی اثرگذار در «طرح الف و ب»
وی افزود: یکی از معضلات موجود عادت استادان به کلاس درس و دخالت نکردن در فعالیتهای پژوهشی بوده که با این طرح استادان میتوانند در فعالیتهای پژوهشی و درآمدهای غیرشهریهای نقش داشته و به حل مسائل صنایع و شرکت در طرحهای پژوهشی و مطالعاتی کمک بیشتری کنند.
غریب بیان کرد: یکی از مشکلات دانشجویان در زمان پایاننامه دسترسی نداشتن به استادان است. دانشجو نیاز به دسترسی سریع و بیشتر به استاد راهنمای خود دارد؛ اما تاکنون این دسترسی بسیار ضعیف و تا حدی غیرممکن بود. حتی در موارد بسیار کم برای دانشجویان خواهر مسئلهساز شده و به دلیل اینکه امکان داشت در محیط بیرون از دانشگاه این دیدار صورت پذیرد با مشکلات زیادی مواجه میشدند. این طرح باعث حذف این مشکلات و حضور بیشتر استادان شده است.
استادیار رشته عمران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: یکی از معضلات واحدهای دانشگاهی به پایان نرساندن تحصیل اعضای هیئت علمی است. میدانید که هیئت علمی مربی امتیاز زیادی از لحاظ آوردن رشته برای دانشگاه ندارد. گاهی مشاهده میشود تعداد زیادی از استادان بورسیه شاید ۹ تا ۱۰ سال از زمان تحصیلشان گذشته باشد و نتوانستند مدرک خود را اخذ کرده و دچار بیخیالی شدهاند. این طرح کمک میکند که همکاران با انگیزه بالاتری به پایان تحصیلات اقدام کنند.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/