دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقاد جهانگیری از منتقدان افزایش قیمت برق

معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر این که ابلاغیه افزایش قیمت برق دارای ایراداتی است و باید اصلاح شود، گفت: رئیس کمیسیون انرژی مجلس حق ندارد نسبت به مصوبه دولت که بنا بر مصلحت جامعه ابلاغ شده، اظهار نظر کند.
کد خبر : 5845

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به ابلاغیه امروز دولت برای افزایش قیمت برق از ابتدای اسفند ماه، برخی نمایندگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون انرژی نسبت به مغایرت این ابلاغیه با قانون اظهار نظر کرده‌اند، گفت: رئیس کمیسیون انرژی یا یک نماینده مجلس حق ندارد در مورد مصوبه دولت اظهار نظر کند.


وی افزود: دولت حق دارد در تمامی مسائلی که تشخیص می‌دهد به صلاح و مصلحت جامعه است، نظر بدهد.


او با بیان اینکه اجازه افزایش قیمت برق سال گذشته از سوی مجلس داده شده بود، گفت: سال گذشته مجلس افزایش ۳۷ درصدی قیمت برق را تصویب کرد که دولت با توجه به شرایط نسبتا سخت اقتصادی، این مصوبه را برای بخش خانگی ۱۰ درصد، برای بخش صنعت ۲۰ درصد و برای بخش کشاورزی تا ۱۰ درصد اعمال کرد.


معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر مصوبه دولت دارای ایراد و اشکال باشد از طریق رئیس مجلس نسبت به ایراد آن اظهار نظر می‌شود، تصریح کرد: این یک روال عادی است و رئیس مجلس درباره آن نظر خواهد داد.


گفتنی است رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پی ابلاغیه امروز دولت مبنی بر افزایش قیمت برق، اعلام کرد که این ابلاغیه دارای اشکالاتی است و باید در هیات تطبیق قوانین مورد بررسی قرار گیرد.


معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به لزوم رعایت حقوق مصرف کننده از سوی تولیدکنندگان گفت: برنامه‌های اقتصادی دولت برنامه‌هایی است که در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده بسیار جدی و محکم است.


وی افزود: البته این را باید بگویم که رعایت حقوق مصرف کننده بیشتر از آن که بر عهده دولت باشد، بر عهده بخش خصوصی است و دولت تنها وظیفه نظارت و پیگیری بر این امر را دارد.


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در آستانه سال نو نظارت‌های دولت تشدید می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی به درجه‌ای از بلوغ رسیده‌اند که بدانند روال تولید و ماندگاری کالا در بازار منوط به ارتقای مستمر کیفیت و کاهش قیمت است.


وی افزود: البته برای ماندگاری در بازار‌ها، تمامی تولیدکنندگان بایستی ارائه خدمات پس از فروش و نیز رعایت کامل حقوق مصرف کننده را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.


معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت نیز در رعایت حقوق مصرف کنندگان اهتمام ویژه‌ای دارد، تبیین و ارائه لایحه حمایت از تولید را کاملا معطوف به تولید رقابتی دانست و گفت: در حوزه رقابت بسیاری از تولیدات ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی کاملا مطرح‌اند و به همین خاطر دولت لایحه حمایت از تولید را مختص تولیدات رقابتی دانسته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته