دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1394 - 14:52
در چهارمین نشست کمیته راهبردی ایران و عمان مطرح شد

تأکید امیرعبداللهیان بر لزوم رایزنی‌ ایران و کشورهای منطقه

چهارمین نشست کمیته راهبردی و مشورت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان به ریاست معاونان وزرای امور خارجه دو کشور به‌منظور بررسی و گفت‌وگو پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین تحولات منطقه در تهران برگزار شد.
کد خبر : 57413

به گزارش گروه بین‌الملل آنا، در این نشست، حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین روابط ممتاز دو کشور و با آرزوی سلامتی برای سلطان قابوس، استمرار رایزنی و مشورت با عمان که از دیدگاه‌های متوازن و منطقی برخوردار است و می‌تواند نقش تأثیرگذاری در ثبات و امنیت منطقه داشته باشد را مورد تأکید قرارداد.


معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تهدیدهای مشترک علیه کشورهای منطقه ازجمله تروریسم، اقدامات مخرب داعش و افراط‌گرایی، برافزایش رایزنی و همکاری‌های تهران و مسقط و کشورهای منطقه تأکید کرد.


امیرعبداللهیان با تشریح ظرفیت‌های موجود در همکاری‌های اقتصادی و تجاری، خواستار تلاش بیشتر دستگاه‌های اقتصادی برای افزایش سطح مراودات اقتصادی دو کشور شد.


احمد العیسایی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه سلطنت عمان نیز ضمن اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تشکیل منظم کمیته‌های مشترک بین دو کشور و به‌ویژه کمیته مشترک راهبردی نشان از اهتمام و اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه و تحکیم همه‌جانبه روابط دارد.


العیسایی اضافه کرد: «سلطنت عمان جایگاه ویژه‌ای را برای جمهوری اسلامی قائل است و نقش مهم منطقه‌ای ایران را غیرقابل‌انکار می‌داند، بر همین اساس گسترش همکاری‌های همه‌جانبه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.»


معاون سیاسی وزارت خارجه عمان با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی حاصل از اقدامات تروریستی در منطقه بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و رایزنی‌ها بین تمام کشورهای منطقه و ازجمله جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.


طرف‌ها در این نشست، آخرین تحولات منطقه ازجمله یمن، عراق و سوریه را موردگفتگو قرار داده و استمرار رایزنی و مشورت برای نزدیکی بیشتر دیدگاه‌ها را ضروری دانستند.


معاون وزیر خارجه عمان با ظریف دیدار کرد


همچنین،علی بن احمد العیسائی، معاون وزیر امور خارجه عمان با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.


ظریف در این دیدار نقش مثبت عمان در تحولات منطقه را ستود و تصریح کرد: سیاست‌های مدبرانه عمان نقش کنونی این کشور در منطقه را سبب شده است.


وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و عمان ظرفیت زیادی برای گسترش مناسبات دارند و به‌موازات روابط سیاسی دو کشور که در عالی‌ترین سطوح وجود دارد.


وی افزود: زمینه برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری وجود دارد و دو کشور می‌توانند در این مسیر گام‌های خوبی بردارند.


علی بن احمد العیسائی، معاون وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار بر تداوم رایزنی‌های بین دو کشور درزمینهٔ های مختلف تأکید کرد و خواهان گسترش مناسبات اقتصادی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته