دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1399 - 12:00
گزارش آنا از جشنواره جایزه ملی ایثار؛

جایزه ملی ایثار////////

/
کد خبر : 569482

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،


 


احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثاگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا می‌گوید:



آنچه که مسلم است، دانشگاه همواره منشأ خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست. انقلاب ما در طی 40 سال اخیر نشان داد که زنده، پویا و فعال است.


 



دانشگاه‌های ما بایستی با یک روحیه انقلابی نسبت به پاسخگو بودن سؤالات و مطالبات هاین جامعه انقلابی اقدام کند، جامعه انقلابی نیاز به دانشگاه انقلابی هم دارد که این دانشگاه انقلابی بایست این وظیفه را برعهده بگیرد و آن کسی نیست جز یک دانشجوی انقلابی. عزیزان من، دانشجویان شاهد و ایثارگر، شما دارای یک ویژگی و برجستگی خاصی در دانشگاه و جامعه دانشگاهی امروز هستید. شما برخاسته از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستید، شما میراث‌دار شهدا، جانبازان و آزادگان این کشور هستید. در واقع هر آنچه که ما در این کشور داریم، نتیجه فداکاری‌های پدران، برادران و خواهرانی است که خون خود را نثار این انقلاب و نظام کردند و ما امروز وظیفه حفظ و نگهداری و پاسداری از این میراث ارزشمند را برعهده داریم. چه کسی بهتر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان برای حفظ و نگهداری این ارزش‌ها وجود دارد.


 



عزیزان دانشجوی شاهد و ایثارگر، امروز شما مایه آبرو و عزت و امید آینده این کشور هستید. جوانان شاهد و ایثارگر باید روحیه جهاد و شهادت و ایثارگری و یک کلام، روحیه انقلابی‌گری را در جامعه دانشگاهی توسعه بدهند و این میسر نمی‌شود الا با تزکیه روح و نفس و علم‌آموزی. همه چیز برای رشد و ارتقا مهیا است. باید شتابان به سمت هعلم آموزی و بر آنچه که بشر هنوز از آن بی‌اطلاع است حرکت کنید. اگر همت کنید که در این 40 سال عمر انقلاب چنین کرده‌ایم، به قله‌های باورنکردنی دست خواهیم یافت و چه زیباست که دانشجویان شاهد و ایثارگرم سرمنشأ این تحول عظیم در جامعه باشند.


**************


احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثاگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا می‌گوید:


 



1. آمار کل دانشجویان جامعه هدف مشمول: 70 هزار نفر
2. سطح برگزاری جشنواره: در دو مرحله استانی و کشوری
3. فراخوان و دستورالعمل اجرایی جشنواره: به همه استان‌ها ابلاغ شده است.
4. دوره‌های تحصیلی مورد نظر:
کارشناسی:
کارشناسی ارشد:
دکترای حرفه‌ای:
دکترای تخصصی:


4. جامعه هدف مورد نظر:
فرزند و همسر شهید
جانباز 25% به بالا، همسر و فرزندان ایشان
آزادگان، همسر و فرزندان ایشان
5. اهداف برگزاری
- تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی
- ایجاد رقابت سازنده و اثربخش در بین جامعه هدف شاهد و ایثارگر
- افزایش ممتازان در هر سال تحصیلی
- شناسایی و تجلیل از چهره‌های موفق و برتر در جشنواره جایزه ملی ایثار
6. فرآیند اجرایی:
1) فراخوان: تا 20 اسفند ماه (25/11/99 دستورالعمل را ارسال کردیم.)
2) جمع‌آوری فرم‌ها از واحدهای دانشگاهی توسط استان‌ها: تا تاریخ 25/1/1400
3) تشکیل کمیته علمی و داوری در استان‌هاک 31/1/1400
بررسی پرونده‌ها توسط کمیته علمی و داوری در استان‌ها متشکل از معاون آموزشی، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون پژوهش و فناوری یا معاون علمی و مسئول شاهد استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس دستورالعمل امتیازدهی می‌شود و سپس لیست نفرات اول تا سوم هر یک از دوره‌های آموزشی که بالاترین امتیاز را در استان کسب کرده‌اند به کمیته علمی و داوری مرکز جهت بررسی و تأیید نهایی ارسال می‌گردد.
4. تحویل لیست اسامی منتخبان استان‌ها به سازمان مرکزی تاریخ 5/2/1400 خواهد بود.
5. تشکیل کمیته داوری در سازمان: 22/2/1400
متشکل از نمایندگان حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی، فرهنگی و دانشجویی، مرکز امور شاهد و ایثارگران و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران که با توجه به سهمیه تعیین شده نسبت به بررسی پرونده‌ها از استان‌ها و انتخاب نفرات برتر اقدام می‌نمایند.
6. امتیازات: ایثارگری پنج امتیاز، آموزشی (50 امتیاز)، پژوهشی (25 امتیاز)، فرهنگی (20 امتیاز)
7. تحویل لیست اسامی منتخبان نهایی به بنیاد شهید جهت راهیابی به جشنواره تا تاریخ 25/2/1400 انجام خواهد شد. سهمیه دانشگاه آزاد اسلامی همچون سنوات قبل 18 نفر تعیین شده است.
8. نحوه تجلیل از منتخبان:
در دو مرحله از برگزیدگان تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد:
1) استانی (از تاریخ 5/2/1400 لغایت 10/2/1400)
2. کشوری (نیمه اول تیر ماه 1400)


***********


حسن شیرزاد معاون آموزشی و دانشجویی مرکز امور شاهد و ایثارگران


با سلام و خسته نباشید . اولین دوره برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی - جایزه ملی ایثار با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاهای آموزشی عضو طرح شاهد شامل وزارت علوم ، وزارت بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در تهران با حضور وزیر علوم و بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و از 13 نفر نفرات برتر دوره دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در آن جلسه در حضور خانواده های دانشجویان تقدیر و تجلیل به عمل آمد . در دومین دوره برگزاری جشنواره که سال 95 برگزار شد علاوه بر دوره دکترای تخصصی سایر دوره های آموزشی از جمله دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای نیز اضافه شد و دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر این دوره ها هم شناسایی و همانند دور قبل با حضور سایر دستگاههای آموزشی طرح شاهد درحضور خانواده های این عزیزان تقدیر و تجلیل به عمل آمد . این جشنواره همه ساله در دو سطح استانی و کشوری طبق دستورالعمل و بخشنامه ارسالی به واحدهای دانشگاهی برگزار می گردد و هدف اصلی آن تحرک تحصیلی دانشجویان و شناسایی دانشجویان نخبه و ممتاز می باشد .


*********


 


 


 


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب