دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1399 - 22:23

سیفون اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از سیفون برای ظرفشویی امری ضروری است، سیفون اتومات با استفاده از اختلاف ارتفاع و جاذبه آب ظرفشویی و روشویی را تخلیه می‌کند. سیفون‌ها علاوه بر تخلیه آب دارای ساختاری هستند که مانع از ارتباط فاضلاب خارجی ساختمان با داخل ساختمان می‌شود.
کد خبر : 549743
image_aaf4dfa97c0cede7aebfd2fd6511d316bacf9fd4.jpg

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا  استفاده از سیفون برای ظرفشویی امری ضروری است، سیفون اتومات با استفاده از اختلاف ارتفاع و جاذبه آب ظرفشویی و روشویی را تخلیه می‌کند. سیفون‌ها علاوه بر تخلیه آب دارای ساختاری هستند که مانع از ارتباط فاضلاب خارجی ساختمان با داخل ساختمان می‌شود.


با قطع ارتباط فاضلاب و خانه، گازها و بوی فاضلاب نیز به داخل خانه راه نمی‌یابند. استفاده از سیفون باعث راحتی و آسایش در زندگی است. سیفون اتوماتیک ظرفشویی نیز که با یک دکمه به شکل های مختلف در سینک آشپزخانه قرار می‌گیرد همین مزیت‌ها را دارد.


سیفون اتومات به دو شکل زیرآب پدالی برای روشویی سرویس های بهداشتی و یا دکمه‌ای یا اهرمی بر روی سینک ظرفشویی در بازار عرضه می‌شود که هر دو عملکردی تقریباً یکسان دارند.


آنچه در این مقاله خواهیم خواند:



  • کاربردهای سیفون چیست؟

  • سیفون اتوماتیک ظرفشویی

  • انواع سیفون اتوماتیک ظرفشویی

  • زیرآب پدالی چیست؟

  • انواع سیفون ظرفشویی

  • سیفون اتومات چگونه کار میکند

  • مزایای سیفون اتوماتیک

  • سخن پایانی


کاربردهای سیفون چیست؟


سیفون‌ها یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش‌های لوله‌کشی ساختمان هستند. اگر سیفون در روشویی و ظرفشویی نصب نشود مشکلات فراوانی برای ساکنان خانه به وجود می‌آید.


اولین ویژگی سیفون قطع مسیر دسترسی از فاضلاب به داخل خانه است. کارکرد سیفون به شکلی است که بخشی از آب فاضلاب روشویی یا ظرفشویی را در خود نگه می‌دارد و همین آب باقی مانده سدی بر سر راه فاضلاب خارجی می‌شود.


به این ترتیب گازها و بوی بد فاضلاب راهی به داخل خانه پیدا نمی‌کند. حشره‌ها و جانوران موذی که در فاضلاب‌ها زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از طریق لوله‌ها و چاه فاضلاب وارد خانه شوند. با استفاده از سیفون مسیر ورود حشره‌های موذی نیز مسدود می‌شود بدون اینکه در خروج آب فاضلاب به خارج وقفه‌ای ایجاد شود. سیفون اتوماتیک نیز متصل به شترگلو یا لوله پلاستیکی سیفون است و مزایای کلی سیفون‌ها را دارا است.


سیفون اتوماتیک ظرفشویی


سیفونهای اتوماتیک در ظرفشویی برای تخلیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بخش از سینک با بستن راه خروجی آب و مجدداً باز شدن این راه به خروج یکباره فاضلاب کمک می‌کند.


سینک ظرفشویی که دارای سیفون اتومات باشد سینکی لوکس محسوب شده و از جدیدترین انواع سینک ظرفشویی است. سیفون اتوماتیک ظرفشویی یک ویژگی افزوده جدید برای سینک‌های یک لگنه یا دو لگنه است که به شیوه‌ای مناسب مسیر خروج آب از ظرفشویی را مدیریت می‌کند.


امروز سینک گرانیتی به عنوان لوکس ترین سینک ظرفشویی در بازار شناخته میشود. در بین برندها سینک گرانیتی فونیکس با کیفیت ترین و بهترین سینک گرانیتی است. این برند مطرح و سرشناس چند مدل سینک گرانیتی سیفون اتومات دارد که می توانید در سایت هوگونیک مدل ها و قیمت آنها را مشاهده کنید.


انواع سیفون اتوماتیک ظرفشویی


سیفون اتوماتیک ظرفشویی در دو نوع اهرم چرخشی و دکمه کنار سینک وجود دارد. استفاده از فنر اصول کار سیفون های اتومات است و به شیوه‌ای شیک و مدرن در انتها یا جهت مخالف جای شیر آب ظرفشویی نصب می‌شود.


نوع دیگر سیفون های اتوماتیک به شکل دکمه‌ای در کناره سینک ظرفشویی نصب شده و با فنرهایی به زیرآب متصل است که با فشار یا چرخاندن آن راه خروج آب را باز و بسته می‌کند. همان‌طور که پیداست سیفون اتوماتیک در ظرفشویی به دو مدل چرخشی یا فشاری تقسیم می‌شود.


اگر قصد خرید سینک ظرفشویی دارید نیازمند اطلاعاتی هستید که قبل از خرید باید بدانید مثلا چه مدل و جنس سینکی مناسب شماست، چه برندی خریداری کنید و... . پس شما به یک راهنما یا چک لیست نیاز دارید، خواندن مقاله راهنمای خرید سینک ظرفشویی به شدت در انتخاب و خرید شما راهگشا خواهد بود.


زیرآب پدالی چیست؟


سیفون اتومات روشویی‌ها نیز ساختاری مشابه سیفون اتوماتیک ظرفشویی دارند و به آن‌ها زیرآب پدالی نیز گفته می‌شود. عملکرد زیرآب پدالی روشویی سرویس بهداشتی مشابه سیفون اتومات سینک ظرفشویی است با این تفاوت که در زیرآب پدالی با فشار دست راه خروج آب بسته شده و با فشار مجدد راه آب باز می‌شود و یدک کشیدن اسم اتوماتیک خیلی شایسته این نوع سیفون نمی باشد.



زیرآب پدالی عامل موثری در تخلیه آب روشویی است و از آن برای بستن راه خروجی آب نیز استفاده می‌شود. جنس و دوام زیرآب پدالی بسیار اهمیت دارد و در خرید آن مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچه جنس سیفون اتوماتیک روشویی با کیفیت‌تر باشد به مدت طولانی‌تری میتوان از آن استفاده کرد و در کاربرد طولانی مدت خط و خش کمتری بر روی آن می‌افتد. سیفون های روشویی موجود در بازار از جنس استیل، برنج و زینک است.


انواع سیفون ظرفشویی


سیفون اتوماتیک یکی از انواع سیفون ظرفشویی و در واقع بخش ابتدایی و ورودی سیفون است. سیفون‌های ظرفشویی در دو نوع p شکل و s شکل ساخته می‌شوند.


فرم p شکل سیفون بیشتر در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیفون یک لوله پلاستیکی خمیده یا U شکل است که هر دو سمت آن با هم برابر نیست. اختلاف ارتفاع دو سوی سیفون موجب کارکرد آن می‌شود.


کارکرد سیفون جمع کردن آب فاضلاب و خارج کردن آن است، در این پروسه مقداری از آب فاضلاب در سیفون جمع شده و خارج نمی‌شود تا ارتباط میان ظرفشویی و فاضلاب خارج از خانه قطع شود.


سیفون‌ها ساختار ساده‌ای دارند و بر اساس نیروی جاذبه طراحی شده‌اند. در انواع جدیدتر سیفون‌ها این ساختار تفاوت‌هایی نسبت به قبل دارد.


سیفون اتومات چگونه کار میکند؟


سیفون اتوماتیک با شاسی خارجی بر روی سینک ظرفشویی مشخص می شود، این شاسی معمولا به شکل گرد طراحی میشود و دکمه اتصالی به زیرآب است.


مکان قرارگیری شاسی کنار سینک یا روبروی آن است.عملکرد این شاسی قطع و وصل مجرای خروجی آب فاضلاب از داخل لگن به سیفون و فاضلاب است که با فشار دادن یا چرخاندن شاسی سیفون اتوماتیک انجام می شود.


باز یا بسته شدن خروجی لگن ظرفشویی که منجر به جمع شدن آب در لگن یا رهاسازی آب جمع شده در لگن به سمت سیفون است مجموعه عملی است که این شاسی انجام می دهد.


مزایای سیفون اتوماتیک


سیفون اتومات روشی نوین و ساده برای استفاده از آب سینک ظرفشویی در تخلیه آب فاضلاب و به کاربرد بردن مناسب سیفون است. به این ترتیب نه تنها برای جمع شدن مقدار مناسبی آب و کاربردهای سینک ظرفشویی امکانات بیشتری در اختیار داریم بلکه از آب جمع شده در سینک برای تخلیه مناسب نیز استفاده می‌شود. بستن راه خروجی آب با یک دکمه مزیت فوق‌العاده‌ای در هنگام کار در آشپزخانه و آشپزی است.



سخن پایانی


با انواع سیفون اتومات آشنا شدیم و مزیت استفاده از این نوع سیفون را به شما گفتیم. اما اینکه این نوع سیفون ارزش خرید و استفاده دارد یا خیر را به شما واگذار میکنیم.


سینک های ظرفشویی هم مانند سیفون ها انواع مختلفی دارد. سینک های توکار، روکار و زیر کار از انواع مختلف سینک هستند. اینکه کدام مدل از این نوع سینکها مناسب شما هستند یک موضوع تخصصی و مهم هست که پیشنهاد میشود این مقاله را مطالعه کنید : تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟


منبع: هوگونیک
انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته