دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1399 - 21:56

وکیل طلاق توافقی گروه وکلای مهرآیین

در این مقاله میخواهیم راجب طلاق توافقی ، مراحل و هزینه آن صحبت کنیم و وکیل طلاق توافقی چه کمکی می تواند به ما در این زمینه بکند.
کد خبر : 549737
33.jpg

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا در این مقاله میخواهیم راجب طلاق توافقی ، مراحل و هزینه آن صحبت کنیم و وکیل طلاق توافقی چه کمکی می تواند به ما در این زمینه بکند. از همان ابتدای اجرایی شدن قانون نظام وظیفه جوانان با این موضوع مخالف بوده اند. طی زمان های متمادی این قانون دست خوش تغیرات بسیاری بوده. این تغیرات شرایطی را برای برخی افراد به وجود آورده تا از این قانون مستثنی شوند. یکی از این شرایط کفالت مادر است که در برخی موارد پدر مادر ها به خاطر ایجاد این شرط برای فرزندشان اقدام به طلاق توافقی برای معافیت کفالت می کنند.


گروه وکلای مهرآیین


هزینه طلاق توافقی


از زمانی که این خلع در قوانین به وجود آمد خانواده های زیادی رو به هزینه طلاق توافقی برای معافیت کفالت آوردند، یا خوده پدر و مادر ها به این فکر می افتادند و یا فرزندان چنین درخواستی را مطرح می کردند. در هر حال با افزایش چنین اقداماتی به طبع شاهد عواقب آن هم بوده ایم.


بسیاری تصور می کنند بعد از طلاق رجوع می کنند و با هم زندگی میکنند، آب هم از آب تکان نمی خورد. اما بسیار اند خانواده هایی که پس از این اقدام به راحتی از هم پاشیده و حتی در برخی موارد بعد از طلاق پدر خانواده، خانواده را رها کرده و رفته.


با به وجود آمدن معضلاتی از جانب طلاق توافقی برای معافیت کفالت در جامعه و برای خانواده ها، سازمان نظام وظیفه تصمیم به ایجاد تغییرات جدیدی در قوانین شد که شامل سه مورد مربوط به طلاق توافقی برای معافیت کفالت می شود. اولین شرط معافیت کفالت شامل پسرانی که تنها پسر بالای 18 سال خانواده هستند و مادر نیز از مرد دیگری غیر از پدر پسر مورد نظر، پسر بالای 18 سال دیگری نداشته باشد می شود.


مراحل طلاق توافقی


یکی دیگر از تغیرات به وجود آمده، فاصله طلاق پدر و مادر تا زمان سربازی شما می باشد. یعنی باید سی ماه (دو سال و نیم) از طلاق پدر و مادر گذشته باشد. اگر در طول مدت زمان سی ماه باشید، سازمان نظام وظیفه به شما معافیت موقت خواهد داد تا سی ماه بگذرد. پس از گذشت کامل سی ماه معافیت شما دائم خواهد شد. به این موضوع توجه داشته باشید که مادر نباید ازدواج مجدد کرده باشد. در این صورت اگر همسر جدید مادر نیاز به مراقبت داشته باشد مثلا معلول باشد می توانید معاف شوید.


نکته ای قابل ملاحظه: در خانواده هایی که زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) هستن و سرپرست خانواده آن ها فوت شده باشد یا پدر و مادر طلاق گرفته باشند. شرط اول برای آن ها صادق نیست. یعنی اگر حتی چند فرزند بالای 18 سال داشته باشند، یکی از آن ها می تواند معافیت کفالت مادر را بگیرد. البته فرزند دیگری نباید دارای معافیت باشد.


اسلحه را به سمت خانواده خود نگیریم (صحبت دوستانه)


ما به عنوان موسسه حقوقی و کسی که با مشاوران زیادی سر و کار دارند شاهد خانواده هایی هستیم که به خاطر علاقه به فرزندشان اقدام به مراحل طلاق توافقی برای معافیت کفالت کرده اند اما بعد از مدتی واقعا زندگی آنها دچار مشکلات بسیاری شده. حتی در خانواده هایی که سابقه ای بیش از سی سال داشته اند. این موضوع قطعا بیشترین آسیب را متوجه مادران می کند.


لذا از شما عزیزیزان می خواهیم اگر قصد گفتن چنین خواسته ای را به خانواده خود دارید، اول همه جوانب آن را در نظر بگیرید و به مادر خویش فکر کنید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. آیا شما هم موافق چنین کاری هستید!


جهت مشاوره حقوقی در زمینه طلاق توافقی می توانید به وب سایت گروه وکلای مهرآیین به نشانی mehrie-talagh.com مراجعه کنید.


انتهای پیام/ر4127


انتهای پیام/

برچسب ها: طلاق توافقی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته